حالت تاریک
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کرمانشاه خبر داد:

انجام ۲۷۰ سرگذشت‌پژوهشی شهدای دانش‌آموزی در کرمانشاه

انجام ۲۷۰ سرگذشت‌پژوهشی شهدای دانش‌آموزی در کرمانشاه

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به انجام ۲۷۳ مورد سرگذشت‌پژوهشی شهدای دانش‌آموزی گفت: این سازمان در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین قشر آینده‌ساز نقش بسزایی دارد.

 

 صلاح‌الدین قره‌تپه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه که زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار داشت: سازمان بسیج دانش‌آموزی در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین قشر آینده‌ساز دانش‌آموزی فعالیت‌هایی در کمیته کنگره شهدای ملی انجام داده است.  

وی گفت: فعال‌سازی کمیته بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان به ریاست مدیرکل آموزش و پرورش و جلسات متعدد و مکرر از سال گذشته در راستای اجرای بزرگداشت مقام شامخ شهدا برگزار شده و چندین کارگروه زیر مجموعه این کمیته است و معاونان اداره کل هر کدام مسئولیت یکی از کار گروه‌ها را بر عهده دارند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه ادامه داد: ۴۸ عنوان برنامه در حوزه دانش‌آموزی و فرهنگیان تدارک دیده شد و به شهرستان‌ها ابلاغ شد که تعداد ۲۷۳ مورد سرگذشت‌پژوهی شامل وصیت‌نامه‌ها و عکس شهدا و... انجام شد.

وی با بیان اینکه ۳۶۲ کلیپ در زمینه شهدا تهیه شده، خاطرنشان کرد: در راستای تکریم شهدا تعداد ۱۱۹ مورد عطرافشانی و غبارروبی با حضور دانش‌آموزان برگزار شد.

قره‌تپه افزود: ۱۱۰ دیدار از خانواده معظم شهدای دانش‌آموز در سطح استان صورت گرفت و همچنین تعداد ۱۱۱ محفل انس با قرآن نیز در سال گذشته به یاد شهدا اجرا شد.

وی گفت: تعداد ۱۳۵ تابلو نشان، نام و زندگی‌نامه شهدا در مدارس نصب و تعداد ۲۳۸ یادواره شهدا در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار شد.

قره‌تپه ادامه داد: با توافقی که با مدیرکل آموزش و پرورش صورت گرفت در همه مدارس و مقاطع یک یادواره شهدا برگزاری شده و یا خواهد شد.

وی گفت: به یاد شهدا در اردوی راهیان نور غرب تعداد ۲۳ هزار و ۷۶۳ نفر دانش‌آموز و همچنین در اردوی راهیان پیشرفت ۳۶ هزار و ۶۰۰ نفر دانش‌آموز حضور داشتند.

قره‌تپه افزود: تعداد ۴۸۲ پویش و ۳۵۰ مسابقه در این زمینه برگزار شد و همچنین ۴۰۸ مورد عکس‌نوشته تهیه و در فضای مجازی منتشر شد.

وی ادامه داد: مسابقات فوتسال استانی به نام و یاد شهید عباس روندی شهید شاخص بسیج دانش‌آموزی با حضور ۱۴ تیم از سراسر استان در بهار امسال برگزار شد.

قره‌تپه تصریح کرد: به یاد شهدا تعداد ۸ هزار و ۸۴۴ عدد کیف و لوازم‌التحریر و همچنین ۸ هزار و ۲۰۴ بسته معیشتی به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از