پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-27 14:08 - شماره خبر : 10062 0
معاون ابتدایی آموزش و پرورش کرمانشاه خبرداد:

۴۰ درصد معلمان کرمانشاهی مجری طرح نظام دوری

معاون ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ۴۰ درصد از معلمان پایه اول استان در کلاس‌های تک‌پایه مجری طرح نظام دوری شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ زهرا نجار، در مراسم جشن شکوفه‌ها که صبح امروز سه‌شنبه به صورت نمادین در مدرسه شهید کیانوش کرم‌بسی شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: جشن شکوفه‌ها بهانه‌ای‌‌ است تا کودکان تجربه جدایی از خانواده و ورود به محیط آموزشی را با شیرینی آغاز کنند و قدم در مسیر رسمی جامعه‌پذیری بگذارند.

معاون ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: در این جشن ما می‌خواهیم اهمیت پایه اول دبستان را برای همه بازگو کنیم لذا جشن شکوفه‌ها فرصتی مغتنم برای جلب توجه جامعه به این مقطع حساس آموزشی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم، گفت: جا دارد که از شهدای هشت سال دفاع مقدس یاد کنیم به‌ ویژه شهید کیانوش کرم‌بسی که نام ایشان بر این مدرسه نهاده شده است. 

نجار ادامه داد: امسال دو طرح مهم برای کلاس اولی‌ها داریم که برای رسیدن به موفقیت آن‌ها نیازمند کمک خانواده‌ها هستیم؛ طرح اول یک شیوه سازماندهی جدید به نام نظام دوری است.

وی خاطرنشان کرد: با علاقه‌مندی که در معلمان کلاس اول وجود دارد و به دلیل اصراری که در کیفیت بخشی به دوره اول و به‌ویژه پایه اول وجود دارد تقریبا ۴۰ درصد از معلمان پایه اول ما در کلاس‌های تک‌پایه مجری طرح نظام دوری شده‌اند.

نجار افزود: یعنی ابلاغ این معلمان سه ساله خواهد بود و به مدت سه سال با همان دانش‌آموزان و سه ساله اول پایه تحصیلی سپری می‌شود، این طرح نیازمند همکاری و کمک والدین است آنها باید به معلم کمک کنند تا به شناخت بهتری از دانش‌آموزان دست پیدا کند این موضوع باعث صرفه‌جویی در زمان آموزش می‌شود و به تقویت و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان در پایه‌های ابتدایی کمک خواهد کرد.

وی گفت: اما طرح دوم که در ادامه توضیح مختصری راجع به آن خواهیم داد یک طرح استانی است، این طرح، طرح خشت اولی‌ها نام دارد که هدف آن ایجاد یک تعامل سه سویه بین مادر، معلم کلاس اول و مدیر مدرسه است. 

نجار تصریح کرد: در ابتدای سال تحصیلی و هفته‌های اول آن به دلیل اینکه دانش‌آموزان وارد یک فضای جدید و ناشناخته می‌شوند ممکن است با استرس و نگرانی‌هایی مواجه شوند، این طرح بهترین راهکارها از سوی سه طرف مطرح شده در آن را ا شرایط به وجود آمده ارائه می‌دهد.

معاون ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: برای اجرای این طرح ۱۲ سرفصل آموزشی در قالب ۲۰ ساعت آموزش حضوری و چندین ساعت آموزش مجازی ارائه شد.

وی بیان کرد: در این آموزش‌ها نوعی شبکه‌سازی صورت گرفته و که در آن ۲۰۰ مدرس برتر استانی با معلمان کلاس اول و والدین حلقه‌هایی علمی را تشکیل داده‌اند این آموزش‌ها تا پایان سال ادامه خواهند داشت. اجرای موفق این طرح نیازمند مشارکت خانواده‌ها است.

نجار گفت: امید است با همکاری و همیاری تمام اولیا و معلمان و دست‌اندرکاران آموزشی سالی توام با موفقیت برای دانش‌آموزان در پیش داشته باشیم و بتوانیم محیطی امن و آرام را برای آن‌ها فراهم کنیم.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/VpKQP
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار