حالت تاریک
امام جمعه موقت هرسین:

ایران در نقطه کانونی معادلات جهانی قرار دارد

ایران در نقطه کانونی معادلات جهانی قرار دارد

امام جمعه موقت هرسین گفت: ایران نقطه کانونی عالم است و این ابهتی که امروز دارد به برکت رهنمود‌های مقام معظم رهبری و وجود جمهوری اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، حجت‌الاسلام برهان قلعه‌بالایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان هرسین با اشاره به اهمیت تقوا در زندگی انسان، اظهار داشت: از آثار تقوای الهی این است که در بن‌بست مشکلات گیر نمی‌کند چون خدا را دارد بنابراین ما در زندگی شخصی و اجتماعی خود باید تقوا را پیشه کنیم.

وی افزود: تقوا یعنی اینکه انسان از درون خود نا‌ظری را تعیین کرده باشد که مراقبت داشته در واقع تقوا انسان را وارد مرحله عبد بودن و عبودیت می‌کند.

امام جمعه موقت هرسین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت امروز جامعه جهانی و جایگاه ایران در دنیا، افزود: دو جنگ در دنیا در حال رخ دادن است یکی جنگ روسیه و اوکراین و دوم جنگ بین حماس و جبهه مقاومت با رژیم صهیونیستی که در جنگ اوکراین همه دنیا پشت سر این کشور ایستادند تا روسیه شکست بخورد اما روسیه شکست نخورد و یک پنجم خاک اوکراین را هم تصاحب کرد که البته عنوان می‌شود علت پیروزی روسیه حمایت جمهوری اسلامی ایران  از این کشور است.

حجت‌الاسلام قلعه‌بالایی اظهار داشت: در جنگی هم که بین حماس و نیرو‌های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی در حال رخ دادن است، این رژیم دستاورد مهمی به غیر از کودک‌کشی نداشته است با این حال وقتی می‌خواهند علت ناکامی این رژیم را تشریح کنند عنوان می‌کنند که علت آن حمایت ایران از جبهه مقاومت است.

خطیب جمعه موقت هرسین افزود: ایران نقطه کانونی عالم است و این ابهتی که امروز دارد به برکت رهنمود‌های مقام معظم رهبری و وجود جمهوری اسلامی است تا جایی که امروز به‌ جایگاهی رسیده‌ایم که وقتی سید مقاومت می‌خواهد سخنرانی کند چهار میلیارد نفر بیننده آن را نگاه می‌کرد.

وی در ادامه با اشاره به هفته کتاب و کتاب‌خوانی، تصریح کرد: یکی از ارزش‌های انسانی دانایی است و این مهم تنها با کتاب‌خوانی به‌دست می‌آید درحالی‌که سرانه مطالعه در جامعه کم‌است و این مطلوب نیست پس همه ما باید کتاب‌خوان باشیم و ارزش دانایی را بد‌انیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام قلعه‌بالایی با اشاره به سالروز میلاد عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، گفت: پرستاران از اقشار بسیار زحمت‌کشی هستند که با بدترین حالات در رسیدگی به بیماران مواجه هستند، چقدر انسان باید از جان خود بگذرد که بتواند به مردم خدمت کند.

امام جمعه موقت هرسین در خصوص ویژگی شخصیتی حضرت زینب کبری(س)، افزود: از‌جمله صفاتی که حضرت زینب(س) دارد و امروز در جامعه ما کم‌رنگ است، عقیله بودن است معمولا زنان تحت تاثیر احساسات هستند اما اگر زنی توانست عقل را با احساسات گره بزند می‌شود وی را عقیله نامید و در این میان اگر به زندگی حضرت زینب کبری(س) توجه کنیم می‌بینیم که عقلانیت در رفتار ایشان موج می‌زند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از