حالت تاریک
امام جمعه سرپل‌ذهاب:

ویژگی آثار هنری در ماندگاری آن‌ها است

ویژگی آثار هنری در ماندگاری آن‌ها است

امام جمعه سرپل‌ذهاب گفت: نقش هنر در حفظ ارزش‌های دینی بسیار مهم است، ویژگی آثار هنری علاوه بر قدرت انتقال موضوعات در ماندگاری آن‌ها است و لذا باید از این ابزارها بهره برد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، مراسم عصر شعر در روستای دوستدار کتاب دول الیاس از توابع شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار شد.

حجت‌الاسلام ساداتی در این مراسم اظهار داشت: هنر در جامعه ماندگار بوده و دارای ارزش و اهمیت بسیاری است و لذا ماندگار بودن هنر یک ویژگی مهم و منحصربه‌فرد است که باید موردتوجه قرارگرفته و از آن به‌درستی استفاده شود.

امام جمعه سرپل‌ذهاب گفت: نقش هنر در حفظ ارزش‌های دینی بسیار مهم است، ویژگی آثار هنری علاوه بر قدرت انتقال موضوعات در ماندگاری آن‌ها است و لذا باید از این ابزارها بهره برد.

وی تصریح کرد: اگر هنر در هر حوزه‌ای صرف ارزش‌های اصیل شود قطعاً در جامعه ماندگار خواهد بود و لذا هر کاری که در قالب هنر قرار گیرد قابلیت اثرگذاری آن بیشتر می‌شود.

ویدر ادامه ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، افزود: زن و مادر در فرهنگ اسلامی جایگاه بسیار والایی دارند و نقش آن‌ها در خانواده بسیار مهم و اساسی است و لذا دشمن تمام توان خود را بکار گرفته که با نقشه و حیله‌های مختلف زن را که ستون خانواده است متزلزل سازند.

ساداتی تصریح کرد: سال‌ها قبل یک شخصیت یهودی به نام رو پرت مرداد که صاحب کارترهای بزرگ رسانه‌ای و ماهواره‌ای است، گفت: «برای از بین بردن ایران باید خانواده ایرانی را از بین برد و ستون این خانواده مادران هستند که باید به لجن کشیده شوند» و این برنامه جدی صهیونیست‌ها برای خانواده ایرانی است.

وی در پایان از تلاش‌های شورا و دهیاری روستای دول الیاس برای فعالیت‌های فرهنگی هنری تشکر کرد و گفت: در جریان فعالیت‌های فرهنگی هنری در این روستا هستم و این فعالیت‌ها قابل‌توجه است.

بسیج یک گفتمان مترقی است
خسرو تمری؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرپل ذهاب در ابتدای این مراسم اظهار داشت: تجلیل از شخصیت‌های فرهنگی هنری پاسداشت فرهنگ جامعه است.

وی بابیان اینکه عصر شعر دهکده فرصتی برای نشاط دهکده است، افزود: هفته بسیج فرصت ارزشمندی برای برگزاری این محفل فراهم آورده و از حوزه هنری استان کرمانشاه، بخشداری مرکزی و دهیاری و شورای اسلامی روستای دول الیاس برای حمایت و همکاری در اجرای این برنامه تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: تجلیل از بانوان شهر و دیارمان درواقع گامی در راستای تبیین جایگاه زن در جامعه به‌عنوان الگوی سوم است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان افزود: همه مادران و همسران شهدا مصداق الگوی سوم هستند و پاسداشت و تکریم آن‌ها وظیفه همه ما است.

ثمری گفت: تکریم خانم شبنم کریمی پاسداشت فرهنگ و هنر و تمدن دیارمان است و امروز افتخار می‌کنیم که بانویی را تجلیل می‌کنیم که هم یک مادر است و هم یک معلم و هم یک شاعر متعهد به ارزش‌های انقلاب هست.

وی افزود: در آینده از دیگر چهره‌های فرهنگی و هنری شهرستان تقدیر خواهیم کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرپل‌ذهاب هفته بسیج را فرصت مناسبی برای برگزاری آئین‌های فرهنگی و هنری دانست و با تبریک هفته بسیج گفت: بسیج یک گفتمان مترقی است و همه ما به خود به‌عنوان یک بسیجی افتخار می‌کنیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از