حالت تاریک
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

حاج‌محمد طالبی بخشی از هویت ایران اسلامی است

حاج‌محمد طالبی بخشی از هویت ایران اسلامی است

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به قدرشناسی از مفاخر سرزمین ایران گفت: حاج محمد طالبی بخشی از هویت ایران اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، پوریا جلالی عصر امروز چهارشنبه در برنامه «رندان قلندر» ویژه تقدیر از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی «میاندار» که در سالن همایش کتابخانه امیرکبیر شهر کرمانشاه برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: حاج محمد طالبی به تنهایی بخشی از هویت ایران اسلامی و هویت کرمانشاه است.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: اگر این مفاخر را به خوبی معرفی نشوند دیگران به نحوی که خودشان بخواهند تحریف کرده و معرفی خواهند کرد.

 

وی با اشاره به رشادت‌ها و خدمت خالصانه ایشان گفت: یکی از راه‌های قدردانی از رزمندگان دفاع مقدس و قدردانی از انقلاب حضور پرشور در انتخابات پیش‌رو است.

 

پس از چندین دهه هنوز پایگاه حاج محمد طالبی مسجد است

علی صفدری نیز در این مراسم اظهار داشت: بیش از ۲۵ سال است که توفیق دارم از محضر حاج محمد طالبی کسب فیض کنم و این توفیق به دوران دانش‌‌آموزی اینجانب در مسجدالنبی(ص) بر می‌گردد.

 

 سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه با اشاره به تأثیرگذاری مسجد، افزود: پس از چندین دهه هنوز پایگاه حاج محمد طالبی مسجد است.

 

وی گفت: در نقشه نظام عالم نقطه ثقل زندگی انسان از ازل تا ابد مسجد است که انبیا و اولیا مرکز فرماندهی و تأثیرگذاری آنها مسجد بوده است.

 

صفدری تصریح کرد: اولین بنایی که پیامبر(ص) در مدینه بنا کرد مسجد قبا بود و امام عصر(عج) در مسجد ظهور خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در دوران معاصر با سازماندهی نیروها و تشکیل گروه‌ها در مسجد به پیروزی رسید، همچنین نیروهای دفاع مقدس هم در مسجد سازماندهی شدند و به جبهه‌ها اعزام شدند.

 

 سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: مسجد رکن است لذا حاج طالبی مرکز اصلی حضورش در مسجد و هیئت بود.

 

وی ادامه داد: نکته دوم در خصوص انسان‌ها این است برخی انسانها در طول زندگی منفعتی ندارند، عده‌ای دیگر نه مفید هستند و نه مضر، اما عده‌ای دیگر نه تنها عمر مفید دارند بلکه نقش‌آفرین هستند و به همگی خیر می‌رسانند مثل حاج قاسم.

 

صفدری بیان کرد: برخی انسان‌ها عمر مفیدشان در همه عرصه‌ها از جمله ورزش، تعاملات اجتماعی، حوزه کار تشکیلاتی و.. از مقطع سنی نوجوانی، جوانی، میانسالی و دوران پیری میاندار و تأثیرگذار هستند مثل حاج محمد طالبی.

 

وی با بیان اینکه قهرمان‌های ما پوشالی نیستند، افزود: کتاب «میاندار» به قلم احمد مصطفایی توسط انتشارات سوره منتشر شده که این کتاب خلاصه­‌ای از زندگی و فعالیت‌­های مذهبی، نظامی، دفاعی و فرهنگی حاج محمد طالبی، یکی از بنیان­گذاران تیپ نبی اکرم(ص) کرمانشاه و یکی از فرماندهان بسیجی تأثیرگذار در دوران دفاع مقدس است که به اخذ نشان فتح از دست مقام معظم رهبری مفتخر شده است.

 

صفدری با بیان اینکه خداوند همیشه ستارگان را نمایان نمی‌کند، گفت: این چنین برنامه‌هایی به ما کمک می‌کند که ما انسان‌هایی که صادقانه خدمت می‌کنند را بشناسیم و به عنوان الگو معرفی کنیم.

 

انتهای خبر/

حاج‌محمد طالبی بخشی از هویت ایران اسلامی است
حاج‌محمد طالبی بخشی از هویت ایران اسلامی است

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از