حالت تاریک
مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه:

زمین‌‌لرزه‌های اخیر مناطق غرب کرمانشاه نگران‌کننده نیست

زمین‌‌لرزه‌های اخیر مناطق غرب کرمانشاه نگران‌کننده نیست

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه با بیان اینکه زمین‌‌لرزه‌های اخیر مناطق غرب کرمانشاه نگران‌کننده نیست، گفت: هیچ روند غیرطبیعی در وضعیت لرزه‌ها مشاهده نمی‌شود.

فرهاد فروزی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با اشاره به وقوع چند زمین‌لرزه طی روزهای اخیر، اظهار داشت: در شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب گسل‌های فعال و فراونی وجود دارد و زمین در حال تخلیه انرژی است و هیچ روند غیرطبیعی در وضعیت لرزه‌ها مشاهده نمی‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه زمان وقوع زمین لرزه قابل پیش‌بینی نیست، گفت: تاکنون حتی پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا با استفاده از بروزترین روش‌ها، علوم و تجهیزات نتوانسته‌اند زمان، مکان و بزرگی یک زلزله را تخمین بزنند.

 

فروزی با تاکید بر اینکه مرم نباید به شایعات توجه کنند، گفت: ایستگاه‌های لرزه‌نگاری تاکنون هیچ روند غیرطبیعی از فعالیت‌های لرزه‌ای را نشان نداده و اگر احیاناً روند غیرعادی رخ دهد حتما به مسئولان و مردم هشدارهای لازم اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وقوع 125 زمین لرزه در شش ماهه امسال، اظهار داشت: بزرگترین این لرزه‌ها ساعت هشت و ۲۱ دقیقه روز چهاردهم خرداد با بزرگی 4.8 ریشتر در حوالی گهواره رخ داد.

 

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه افزود: از این تعداد  65 مورد زمین‌لرزه در بهار و 60 مورد هم در تابستان رخ داده است.

 

وی یادآوری کرد: در استان‌های غرب کشور از جمله کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی ایستگاه لرزه‌نگاری فوق پیشرفته و فوق حساس به‌صورت ۲۴ ساعته تمام رخدادهای لرزه‌ای را ثبت و پایش می‌کنند و تاکنون هیچ‌کدام از این ایستگاه‌ها فعالیت غیرطبیعی را در گسل‌های منطقه زاگرس نشان نداده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از