حالت تاریک
رئیس سازمان نوسازی و تجهيز مدارس مطرح‌کرد:

سهم ۶۰ درصدی خیرین کرمانشاهی در مدرسه‌سازی

سهم ۶۰ درصدی خیرین کرمانشاهی در مدرسه‌سازی

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهيز مدارس گفت: در کل کشور ۵۴ درصد و در استان حدود ۶۰ درصد از پروژه‌هایی که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است با مشارکت خیرین به انجام رسیده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛حمیدرضا خان‌محمدی‌ عصر امروز شنبه در آیین افتتاحیه مرکز آموزشی زنده‌یاد باباخانی که در محله دولت‌آباد کرمانشاه افتتاح شد، اظهار داشت: هرگاه مدرسه‌ای توسط یک خیر ساخته می‌شود به صورت دومینووار این جریان سازنده و این کار خیر ادامه پیدا می‌کند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهيز مدارس افزود: به حمد خدا خیرین استان در این مدت سه‌ ساله دولت رئیسی اقدام به ساخت ۴۳ مدرسه کرده‌اند و امید است این جریان همچنان ادامه پیدا کند.

وی گفت: دبستان شهید باباخانی که امروز افتتاح شد مدرسه‌ای است برای کودکان با نیازهای ویژه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ متر و زیربنایی به مساحت یک‌هزار متر مربع که بخش وسیعی از این پروژه توسط خیر محترم جناب آقای باباخانی و مابقی آن نیز از محل مصوبات سفر رئیس جمهور شهید برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرین تأمین شده است.

خان‌محمدی‌ ادامه داد: یکی از اولویت‌های شهید جمهور عزیز ایران تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بود و سهم دولت در این پروژه پر خیر و برکت ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: همزمان با چهلم شهید رئیسی دستور بهره‌برداری ۱۳ پروژه به مساحت ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع صادر خواهد شد. 

خان‌محمدی‌ گفت: در سه سال خدمت صادقانه شهید رئیسی و دولت ایشان، توجه ویژه‌ای به جوانان شد؛ در گام دوم انقلاب اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است.

 وی اذعان داشت: در دوران پر تلاش شهید جمهور ۳۲ هزار کلاس درس در سطح کشور تقدیم به دانش‌آموزان و آینده‌سازان کشور شد. 

خان‌محمدی‌ تصریح کرد: در استان کرمانشاه نیز حدود ۲۲۵ فضای آموزشی با ظرفیت ۶۰۰ کلاس درس در ۶۰ هزار متر مربع به فضاهای آموزشی، ورزشی و پرورشی اضافه شد. 

وی عنوان کرد: همچنین در این مدت ۱۰۷ مدرسه کانکسی ساماندهی شد که تمام این پیشرفت‌ها به برکت دولت شهید جمهور در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران و رهبری فرزانه آن اتفاق افتاده است.

خان‌محمدی‌ بیان کرد: در این مدت سامانه گرمایشی یک‌هزار کلاس درس در استان کرمانشاه در قالب طرح شهید عرب و همچنین در طرح شهید عجمیان نیز حدود یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان بهسازی، نوسازی، شاداب‌سازی و ساماندهی شدند.

وی گفت: این مسیر در تابستان امسال جهش بسیار زیادی خواهد داشت و مدارس بزرگ‌مقیاس در حاشیه شهر به صورت اساسی تعمیر و بازسازی خواهند شد. 

این مسئول ادامه داد: حدود ۸۵۰ هزار متر مربع ایزوگام و آسفالت برای پشت‌بام‌ها و شاداب‌سازی حیاط مدارس مورد استفاده قرار گرفته است که این ارقام در سه سال فعالیت دولت خدمتگزار، بی‌نظیر بوده است. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین دولت در این سه سال حدود یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه آموزش و پرورش در نظر گرفته این عدد بی‌نظیر یعنی ۱.۴ همت نشان از تیزبینی دولت سیزدهم نسبت به آموزش و پرورش دارد.

خان‌محمدی‌ گفت: آینده کشور به آموزش و پرورش گره خورده است و خیرین مدرسه‌ساز نیز به خوبی از این موضوع آگاه هستند و آینده دانش‌آموزان این مرز و بوم برایشان مهم است. 

وی افزود: خیرین مدرسه‌ساز استان می‌خواهند کرمانشاه جهش پیدا کنند و مسیر جهش در هر استان از مدارس، کلاس‌های درس و قلم معلمان می‌گذرد.

خان‌محمدی‌ ضمن تشکر از همه خیرین و جهادگران گمنام، گفت: در کل کشور ۵۴ درصد و در استان حدود ۶۰ درصد از پروژه‌هایی که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است با مشارکت خیرین به انجام رسیده‌اند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از