حالت تاریک
ایمان شرط لازم برای «تسخیر» علم است؛

شیطان بزرگ نقض‌کننده علم در خدمت صلح

شیطان بزرگ نقض‌کننده علم در خدمت صلح

اگرچه علوم‌شناختی باید در خدمت صلح و توسعه جهانی بشریت باشد اما متأسفانه کشورهای غربی به‌ویژه آمریکای جنایتکار از آن به‌عنوان ابزاری برای مطامع و اهداف ضد بشری خود استفاده می‌کنند.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، قرآن کریم در مورد علم و دانش و اهمیت آن مطالب فراوانی دارد تا جایی که خداوند علم و دانش را علت کلی و اساسی آفرینش همه پدیده‌های هستی از زمین و آسمان قرار داده و می‌فرماید: اللَّهُ الَّذِی خَلَقَ سَبْعَ سَمََوََتٍ وَ مِنَ الاْ ئَرْضِ مِثْلَهُنَّ یَتَنَزَّلُ الاْ ئَمْرُ بَیْنَهُنَّ لِتَعْلَمُوَّاْ…؛ خداوند کسی است که هفت آسمان را آفریده و زمین را همسان با آن خلق کرد تا فرمانش میان این دو پدیده فرود آید هدف این است که از علم و بصیرت بهره‌مند شوید تا بدانید که خداوند به هر چیز توانا است. 

 

باید به این امر مهم توجه داشت که خداوند متعال علم و دانش را از لحاظ شرافت و ارزش در اوج همه مراتب و مقامات قرار داده و حضرت آدم‌ را به زیور علم ارزش داد؛ «و علّم آدم الاسمأ» در اولین سوره‌ای که به پیامبر اکرم‌(ص) نازل می‌فرماید ارزش نعمت علم و دانش را بازگو می‌کند و به تمام افراد بشر چنین منت گذارده که در میان همه پدیده‌های هستی وجود آنها را با علم و دانش مشخص و ممتاز ساخته است. 

 

باید توجه داشت علوم‌ شناختی باید در خدمت صلح و توسعه جهانی بشریت باشد اما متأسفانه کشورهای غربی به‌ویژه آمریکای جنایتکار و شیطان بزرگ از آن به‌عنوان ابزاری برای مطامع و اهداف ضد بشری خود استفاده می‌کنند. 

 

مجاهدت علمی یک فریضه است

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز، اظهار داشت: علم و آگاهی ارزش والایی در حیات انسان دارد، در دین ما نزد پروردگار، برای مقرب‌شدن به خداوند متعال همواره علم و دانایی نیاز است. 

 

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: پیامبران الهی بسیاری از اوقات وقت‌شان را صرف کردند تا با جهل و نادانی‌ها مبارزه کنند و در این میان با توجه به اینکه علم در مقابل جهل است باید در خدمت صلح قرار گیرد و بتواند صلح‌آمیز باشد. 

 

وی در ادامه بیان کرد: تکنولوژی باید صلح‌آمیز شود زیرا علم آمده که در خدمت بشریت قرار گیرد و بشر را از ظلمت به نور بکشاند در واقع رسالت انبیا و اولیاء الهی نیز همین بوده است و در دنیای امروز هم شاهد پیشرفت علم هستیم.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه ایرانی‌ها به علم دست پیدا می‌کنند ولو در ثریا باشد، مجاهدت علمی را یک فریضه خواند که باید آن را به خدمت صلح و اسلام درآورد.

 

وی عنوان کرد: بر اساس قضاوت مراکز بین‌المللی، ما در این سال‌های بعد از انقلاب، از لحاظ علمی پیشرفت‌های روبه رشدی داشته‌ایم یعنی سرعت و شتاب پیشرفت علمی ما چندین برابرِ متوسطِ جهان است. 

 

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا ضمن اشاره به فشار تحریم‌های غرب، تصریح کرد: ما در دوره‌ اعمال فشارهای گوناگون بین‌المللی توانسته‌ایم در زمینه‌های متعدد در دانش و صنعت پیشرفت کنیم که این بسیار ارزشمند است. 

 

وی ضمن اشاره به هدف کشورهای آمریکایی و غربی، خاطرنشان کرد: غرب در تلاش است که با تحریم، محدودیت‌هایی ایجاد کند که کشور ایران پیشرفت نکند و به‌خصوص در زمینه‌های علمی پیشرفتی انجام نگیرد و البته ترور نخبگان هسته‌ای ما نیز برای این بود که پیشرفت علمی کشور ایران عقب بیفتد، این هم هدف میان‌مدت آنها است. 

 

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: انرژی هسته‌ای ما صلح‌آمیز است و هدف ما از انرژی هسته‌ای تولید بمب نیست بلکه استفاده از ظرفیت‌های انرژی هسته‌ای در خدمت بشر و رسیدن به کمال است ولی دشمنان از علم به‌عنوان حربه‌ای در خدمت قدرت استکبار علیه مظلومین استفاده می‌کنند. 

 

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا افزود: در دنیای امروز به‌ویژه آمریکا و غرب، کسانی که علم را در اختیار دارند از آن برای آدم‌کشی و نسل‌کشی و جنایت استفاده می‌کنند. 

 

وی در پایان تأکید کرد: در کشور ایران علم بر اساس موازین اسلامی و در مسیری که رهبر انقلاب تبیین کردند، در خدمت بشریت است و نسل جوان ما در همه‌ عرصه‌ها و میدان‌ها تا امروز دارای حرکتی درخشنده بوده‌اند. 

 

علم وسیله‌ای ایجاد صلح و توسعه میان انسان‌هاست

حجت‌الاسلام میلاد فرهنگیان نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز، اظهار داشت: واژه علم در دین اسلام از قداست خاص و ویژه‌ای برخوردار است و علمی که منفعت نداشته باشد به‌غیر از خسران و تباهی چیزی در پی نخواهد داشت.

 

وی ادامه داد: علمی می‌تواند در جامعه مفید واقع شود و زمینه صلح و توسعه در جامعه را فراهم سازد که آحاد آن جامعه بتوانند از ثمرات آن در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شوند و تأثیر بسزایی در پیرامون زندگی شخصی، اعتقادی، سیاسی، اقتصادی، و… آنها داشته باشد و فضای مناسبی را برای رسیدن آنها به موقعیت‌ها فراهم سازد. 

 

طلبه و روحانی حوزه علمیه سنقر ابراز داشت: گاهی انسان به وسیله علمی که دارد می‌تواند خود و جامعه را به مرحله تکامل برساند و گاهی نیز همین علم وسیله‌ای برای انحراف و ظلم و جنایت درحق دیگران می‌شود.

 

وی ادامه داد: عالمانی می‌توانند از علم خود در راستای صلح در جامعه بشری استفاده کنند و ذهن و تفکر بشریت را به سمت آن سوق دهند که اساس و پایه فکری آنها بر این اصل استوار و پایدار باشد و افرادی که شعار صلح و توسعه را سر می‌دهند اما در عمل اعتقادی به آن ندارند خلاف آن عمل می‌کنند و با علم خود در راستای سلب امنیت و آرامش در جهان تلاش می‌کنند و نمی‌توانند مصلح خوبی باشند. 

 

حجت‌الاسلام فرهنگیان خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه در جامعه غربی از عنوان و جایگاه علم سوءاستفاده شده است و علم را ابزاری برای ظلم و جنایت علیه بشریت قرار داده‌اند. 

 

وی افزود: اگر جامعه بشری با جنایت‌ها و ظلم‌های آمریکا آشنا شوند، ادعاهای آن‌ها مبنی بر اینکه به‌دنبال صلح و توسعه هستند، رنگ می‌بازد و جامعه جهانی باور می‌کند که تمام حرف‌های این شیطان اکبر در این موضوع، دروغ است. 

 

وی گفت: وظیفه ما این است که نقاب را از چهره واقعی و پلید آمریکا و دیگر کشورهای‌های غربی برای همگان کنار بزنیم و مردم دنیا را با ظلم، ستمگری‌ها و جنایت‌های آنها آشنا سازیم. 

 

فرهنگیان تاکید داشت: آمریکای و دیگر کشورهای غربی که عَلَم صلح‌طلبی و توسعه را برداشته‌اند و شعار آن را سر می‌دهند از علم خود در راستای ظلم و جنایت در حق مردم استفاده می‌کنند و این همان علم لا ینفعی است که در روایت به آن اشاره شده است. 

 

وی بیان کرد: حملات نظامی آمریکا به دیگر کشورها و بمباران هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن، حمله به چندین کشور و کشتار هزاران نفر از مردم، دخالت در امور داخلی و ایجاد کودتا در برخی از کشورها، شکل‌دهی به انقلاب‌های مخملی توسط آمریکایی‌ها، جنایت آمریکایی‌ها به خود ملت آمریکا، تحریم‌های دارویی و… را می‌توان به‌عنوان مصادیقی یاد کرد که نه تنها آمریکا به دنبال صلح و توسعه نیست بلکه در راه ایجاد صلح و توسعه در جهان مقابله و مبارزه خواهد کرد. 

 

«علم، صلح و توسعه» سه مؤلفه مهم زندگی اجتماعی

حجت‌الاسلام مسلم فرهنگیان نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز، اظهار داشت: در طول تاریخ انسان‌ها همواره برای کسب علم و دانش تلاش و کوشش کرده‌اند تا بتوانند در مسیر پیشرفت قرار بگیرند و سطح زندگی خود را در زمینه‌های مختلف بهبود بخشند. 

 

وی ادامه داد: برای ایجاد صلح و توسعه در جوامع و حل مشکلات باید از علم و دانش برخوردار بود زیرا صلح و توسعه بدون داشتن علم، غیر ممکن خواهد بود و هر زمان که جامعه‌ای از علم و دانش برخودار باشد پیشرفت و توسعه را به‌دنبال خواهد داشت. 

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان سنقروکلیایی ابراز داشت: یکی از اهداف مهم علم ایجاد صلح، پیشرفت و توسعه در جامعه است، به‌طوری که انسان‌ها بتوانند از طریق آن علم، مسیر زندگی خود را به سوی پیشرفت و تکامل پیش ببرند و گره‌گشای مشکلات مردم باشند و در این میان بهرمند شدن از ثمرات علم زمانی محقق خواهد شد که همزمان با اخلاق باشد. 

 

حجت‌الاسلام فرهنگیان خاطرنشان کرد: دانشمندان، صاحب‌نظران و دانش پژوهان باید بهره لازم را از فضای موجود علمی ببرند و باید از علم خود در راستای خدمت به صلح جهانی و مسائل مشترک بشری مانند مبارزه با خشونت‌ها، جلوگیری از جنایات، خلع سلاح و… استفاده کنند. 

 

وی در ادامه افزود: با وجود اینکه علم می‌تواند در ایجاد صلح بین ملت‌ها نیز نقش مهمی ایفا کند اما جوامع غربی علم را اسیر دست قدرت‌ها کرده و از کشفیات علمی خود در زمینه‌های نادرست و حتی به ضرر انسان‌ها استفاده می‌کنند و از آن خلاف منافع و مصالح بشریت بهره می‌گیرند که عواقبی منفی را به‌دنبال داشته است. 

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان سنقروکلیایی گفت: یکی از اهداف علم، ایجاد صلح و توسعه است اما کشورهای غربی و در رأس آن آمریکای جنایتکار برای جلب منافع خود، علم را به‌عنوان ابزاری برای جنگ و ساخت سلاح‌های مخرب و غیر متعارف، ساخت مواد شیمیایی و بیولوژیکی، ساخت سلاح‌های هسته‌ای که می‌تواند به‌شدت زندگی بشر را در معرض خطر قرار دهد به‌کار می‌گیرد و زندگی و اموال مردم را در دنیا به خطر می‌اندازد.

 

وی تأکید داشت: ظلم و جنایت آمریکایی‌ها بر کسی پوشیده نیست و در جریان جنگ رژیم صهیونیستی با غزه نیز شاهد این هستیم که رژیم منحوس و موقت صهیونیستی با استفاده از موشک‌ها و بمب‌هایی که آمریکا در اختیار آن قرار داده در حال نسل‌کشی است و این نتیجه همان علم بدون اخلاق و انسانیت است.

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، تنها سلاح ایمان است که سبب تسخیر علم برای خدمت به بشریت خواهد شد در غیر این صورت علم ابزاری برای تاختن بر ملت‌های مظلوم و ترویج ظلم و ستم می‌شود و صدالبته پیامدهای استثمار بشری قطعا متوجه کشورهای استکباری نیز خواهد شد چه اینکه ظلم پایدار نخواهد ماند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از