حالت تاریک
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:

طوفان الاقصی بی‌نظیرترین عملیات مقاومت علیه رژیم صهیونیستی

طوفان الاقصی بی‌نظیرترین عملیات مقاومت علیه رژیم صهیونیستی

کارشناس مسائل سیاسی گفت: عملیات طوفان الاقصی قوی‌ترین و بی‌نظیرترین عملیات جبهه مقاومت و فلسطین علیه رژیم صهیونیستی بود.

 

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: عملیات طوفان الاقصی قوی‌ترین و بی‌نظیرترین عملیات جبهه مقاومت و فلسطین علیه صهیونیست‌ بود که با برنامه‌ریزی بسیار دقیق قبلی و منطبق بر شرایط فعلی رژیم صهیونیستی در داخل کشور و اوضاع آنها در عرصه بین‌الملل در چنین موقعیتی تحقق پیدا کرد.

 

وی افزود: تأثیر این اقدام به دلیل اینکه اسرائیل در نهایت ضعف به سر می‌برد و بیش از ۱۰ هزار نفر از نیروهای ذخیره آن ارتش را ترک کرده بودند همچنین از آنجا که تظاهرات مردم در مخالفت با سیاست‌های غذایی نتانياهو به اوج خود رسیده، قابل توجه‌تر است.

 

ترقی با اشاره به اجرای عملیات هک کردن گنبد آهنین پدافند اسرائیل و از کار انداختن آن، گفت: در چنین شرایطی که به تعبیر رهبر انقلاب، اسرائیل در نهایت ضعف قرار داشت، قدرت و اقتدار جبهه مقاومت خود را نشان داد و توانست با یک تهاجم جنگی از زمین، دریا و هوا و با به‌کارگیری تجهیزات کافی و لازم چنان ضربه‌ای را به صهیونیست بزنند که هم شوکه و هم غافلگیر شوند.

 

به گفته کارشناس مسائل سیاسی، صهیونیست به دلیل اینکه در اعیاد یهودیت به سر می‌برد تصور این اقدام را از سوی جبهه مقاومت نداشت.

 

ترقی اذعان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مختل بوده و توان پیش‌بینی چنین هجمه‌ای را نداشت لذا در اوج غافلگیری، نیروهای جبهه مقاومت توانستند نه‌تنها ده‌ها نفر از افسران عناصر نظامی صهیونیست را به اسارت بگیرند بلکه توانستند بیش از هفت شهرک صهیونیست‌نشین را هم در محاصره و اشغال خود درآورند و ضربات بسیار سنگینی به مراکز مختلف اقتصادی، نظامی و اطلاعاتی صهیونیست وارد کنند.

 

وی افزود: ورود جبهه مقاومت به سرزمین‌های اشغالی و کندن موانع و دیوارهای حائل از نظر روحی شوک بزرگی به رژیم صهیونیستی وارد کرد و نشان داد جبهه مقاومت در اوج نشاط و قدرت و اسرائیل در نازل‌ترین شرایط نظامی و دفاعی قرار دارد.

 

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: به‌طور طبیعی این پیروزی مانع حمله‌ای شد که قرار بود پس از این اعیاد به غزه و مناطق فلسطینی صورت گیرد در نتیجه توانست نقش بازدارندگی را به نحو مطلوبی ایفا کند و غنائمی که از آنها گرفته شده چه غنائم نظامی و چه انسانی، دست برتر فلسطین را نسبت به اسرائیل تقویت کرد.

 

ترقی اذعان کرد: اسرائیل به‌دنبال متوقف شدن این جنگ است اما نیروهای مقاومت پس از این مرحله از دست‌یابی به اهداف خود عقب‌نشینی نخواهند کرد.

 

وی افزود: هماهنگی و هم‌بستگی ایجاد شده میان نیروهای مقاومت می‌تواند این نبرد را به کرانه باختری هم بکشاند و اسرائیل تحت فشاری قوی از سوی غزه و کرانه باختری قرار بگیرد که در سرنوشت رژیم صهیونیستی تأثیر قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت همچنین می‌تواند زمینه سقوط دولت نتانیاهو را فراهم کند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از