حالت تاریک
فعالان اجتماعی در کرمانشاه یادآور شدند؛

عصر جدید محلات فرصتی برای استعدادیابی کودکان کرمانشاهی

عصر جدید محلات فرصتی برای استعدادیابی کودکان کرمانشاهی

باز هم فعالان اجتماعی در محلات کرمانشاه همت کردند و این بار با اجرای برنامه‌ عصر جدید محلات ضرورت خدمات‌رسانی و استعدادیابی در این محلات را یادآور شدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ استان کرمانشاه با داشتن حدود ۲ میلیون جمعیت دارای محلات حاشیه‌نشین بسیاری است که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته حدود ۴۰۰ هزار نفر در این محلات اسکان دارند که این محلات به دلیل قرار گرفتن در حاشیه شهرها با مشکلات زیرساختی نیز مواجه است و عمدتا دارای مشکلاتی مانند آسیب‌های اجتماعی نیز هستند.

اما چند سالی است در محلات کم‌برخوردار کرمانشاه گروه‌های جهادی حضور دارند و دغدغه‌مند حل مشکلات مردم و انجام کارهای فرهنگی برای جلوگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی هستند و سعی می‌کنند از طریق ارتباط‌گیری مستمر با مردم گره‌گشایی از مشکلات این محلات را داشته باشند.

فعالان اجتماعی به دلیل مردمی بودن وعدم وابستگی به دستگاه‌های دولتی جنس مشکلات مردم را بهتر درک می‌کنند و عنوان حلقه‌های میانی مشکلات را از مسئولان پیگیری می‌کنند و با به میدان‌آوردن خود مردم سعی دارند مشکلات را برطرف کنند که البته مقام معظم رهبری نیز تاکید بسیاری بر همین فعالیت‌های مردمی و حلقه‌های میانی دارند.

اما با وجود مشکلات متعدد در محلات کم‌برخوردار ضرورت کار فرهنگی برای نوجوانان و جوانان این مناطق بیشتر احساس می‌شود و گروه‌های جهادی فعال در این محلات نیز توجه و تمرکز ویژه‌ای به این حوزه دارند و سعی می‌کنند با اقدامات فرهنگی و اجتماعی این نسل را به راه درست هدایت کنند.

چند وقتی است رویدادی تحت عنوان عصر جدید محلات در شهر کرمانشاه با محوریت استعدادیابی نوجوان و جوان محلات کم‌برخوردار در حال برگزاری است که تاکنون در هر محله از بین شرکت‌کنندگان افراد برتر شناسایی و به مرحله اصلی معرفی شده‌اند که هم اکنون مرحله نیمه‌نهایی آن در حال اجراست.



ارسال ۵۷۳ اثر به دبیرخانه عصر جدید محلات کرمانشاه

سعید رضایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ اظهار داشت: ایده برگزاری عصر جدید محلات با نظر حلقه‌های میانی هم‌اندیشی اجتماعی هما صورت گرفته است و محلات کرناچی، حکمت‌آباد، چم‌بشیر، ملاحسینی، چمن، مرادآباد، رسالت، پرواز و باغ نی در این مسابقه حضور دارند که مسابقه عصر جدید محلات در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار خواهد شد و به سه اجرای برتر جوایز نقدی و هدیه تقدیم خواهد شد.

دبیر عصر جدید محلات کرمانشاه تصریح کرد: در مرحله مقدماتی، محلات نسبت به برگزاری مسابقات عصر جدید در سطح مقدماتی محله اقدام کردند که در مجموع ۵۷۳ اجرا به محلات ارسال شد و با برگزاری مرحله مقدماتی ۱۱۰ اجرا به دبیرخانه عصر جدید محلات ارسال شد و البته با پایش صورت گرفته و ادغام برخی از اجراها تعداد ۶۵ اجرا در مرحله نیمه نهایی به رقابت خواهند پرداختند.

رضایی بیان کرد: تعداد شرکت‌کنندگان مرحله نیمه‌نهایی ۲۶۷ نفر بودند و  تعداد ۳۱ رشته برای اجرا شرکت کردند که این اجراها از تنوع بالایی برخوردار هستند و بیشترین رشته‌ها برای اجرا شامل گروه ورزشی با ۱۳ اجرا، گروه سرود با ۱۰ اجرا، مداحی با ۶ اجرا بوده و اجراهای دیگر گویندگی، شعرخوانی، بازی فکری، طراحی و دیگر اجراها است.

وی ادامه داد: مسابقات مرحله نیمه‌نهایی در ۱۲ و ۱۳ بهمن‌ماه در سالن انتظار برگزار شد که در پایان مرحله نیمه نهایی ۲۰ اجرای برتر توسط داوران مشخص شد و این شرکت‌کنندگان به مرحله نهایی راه یافتند.

دبیر عصر جدید محلات کرمانشاه عنوان کرد: ۲۰ اجرای برتر از زمان پایان مرحله نیمه‌نهایی تا روز چهارم اسفندماه در بستر صفحه مجازی طراحی شده توسط دبیرخانه عصر جدید محلات با آرای مردمی به رقابت خواهند پرداخت.

رضایی اضافه کرد: در پایان همزمان با ۱۵ شعبان مصادف با سالروز ولادت امام زمان (عج) روز یکشنبه ۶ اسفندماه در یکی از سالن‌های استان نسبت به مشخص کردن اجراهای برتر با حضور شرکت‌کنندگان و عموم مردم اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به ارزیابی استعدادهای کشف شده در این مسابقات، گفت: استعدادها توسط فعالان اجتماعی محله مشخص شدند که برخی از استعدادها در حد کشوری هستند و فراتر از انتظار ظاهر شدند و باید گفت استعداد محلات به دلیل نداشتن زیرساخت در محلات و نداشتن مربی و رسانه قادر به شناسایی نبودند و با برگزاری مسابقه عصر جدید محلات این استعدادها شناخته شدند.

دبیر عصر جدید محلات کرمانشاه با بیان اینکه چرا استعدادیابی در بین نوجوانان و جوانان مهم است، افزود: شناسایی نوجوانان و جوانان با استعداد در این سن از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا نوجوانان و جوانان در این سن در حال رشد و تکامل هستند و می‌توان با پرورش و قرار دادن در فضای آموزشی این افراد را توانمند کرد. اد»

رضایی در پاسخ به این سوال که در این رویداد نشاط و انگیزه را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: از روزهای ابتدایی برگزاری مسابقه عصر جدید محلات در همه محلات یک تحول ایجاد و باعث شد که شرکت‌کنندگان و خانواده‌ها درگیر این مسابقه شوند و با برگزاری مرحله مقدماتی در محلات این نشاط و انگیزه دوچندان شد.

وی افزود: همچنین با حضور در مرحله نیمه‌نهایی تحول عظیمی در محله و شرکت‌کنندگان ایجاد شده و در مرحله نهایی با کنشگری شرکت‌کنندگان برای جمع‌آوری رأی این نشاط در سطح بالایی قرار خواهد گرفت.


بیانیه گام دوم انقلاب چراغ راه حلقه‌های میانی

اکبر ویس‌مرادی نیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب پیروزی انقلاب اسلامی را آغازگر عصر جدید عالم دانسته و می‌فرمایند انقلاب اسلامی ایران با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد؛ چهارچوب‌ها را شکست؛ کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح و آغاز عصر جدیدی را اعلام کرد که آرمان بزرگش ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت امام زمان(عج) است.

عضو مجمع هم‌اندیشی هما تصریح کرد: مقام معظم رهبری تحقق عدالت در جامعه را جز ضروریات می‌دانند و غفلت از قشرهای نیازمند حمایت و تبعیض در توزیع منابع و امکانات و توجهات را ممنوع می‌دانند و برای اجرای شایسته‌ی عدالت چشم امید به جوان‌های مومن و انقلابی و دانا و کاردان دارند.

ویس‌مرادی بیان کرد: بر این اساس ما بر آن شدیم با جوانان انقلابی یک حرکت کاملا مردمی را چه در طراحی و برنامه‌ریزی و چه در اجرا، نظارت و ارزیابی با عنوان عصر جدید محلات در مناطق کم‌برخوردار آغاز کنیم که هدف از انجام این برنامه تحقق عدالت، ایجاد همبستگی اجتماعی، ایجاد شور و نشاط مردمی، کشف استعدادهای پنهان، تقویت کار گروهی، ایجاد کار آفرینی و اشتغالزایی، کنشگری اجتماعی در این مناطق و از همه مهمتر امید بخشی در دل مردم و نگاه خوشبینانه به آینده است که در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری امید و نگاه خوشبینانه به آینده را کلید اساسی همه قفلها می دانند.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی محلات حاشیه‌نشین در کرمانشاه در حال اجرا است، ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد دخیل کردن و همراه کردن مردم در اجرای فعالیت‌های عمرانی و اجتماعی است زیرا اگر مردم همراه نباشند هر اقدامی محکوم به شکست است و تاثیرگذاری فعالیت‌های حلقه‌های میانی و جهادی در این محلات نیز ارتباط با مردم است.

عضو مجمع هم‌اندیشی هما خاطرنشان کرد: جبهه‌سازی یکی از فعالیت‌هایی است که باید در تمام عرصه‌ها مورد توجه قرار گیرد و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند دشمن در حال جبهه‌سازی است و شما نیز جبهه‌سازی کنید و و اقناع فکری و عقیدتی نوجوان و جوان نیز در راستای همین تفکر جبهه‌سازی است زیرا نسل جدید آینده‌سازان کشور هستند پس باید بتوانیم با تأثیرگذاری خود برای تربیت سربازان گام دوم انقلاب گام برداریم زیرا در آینده همین نوجوانان و جوانان طراح، برنامه‌ریز و مطالبه‌گر خواهند شد.

 

انتهای خبر/

عصر جدید محلات فرصتی برای استعدادیابی کودکان کرمانشاهی
عصر جدید محلات فرصتی برای استعدادیابی کودکان کرمانشاهی
عصر جدید محلات فرصتی برای استعدادیابی کودکان کرمانشاهی
عصر جدید محلات فرصتی برای استعدادیابی کودکان کرمانشاهی
عصر جدید محلات فرصتی برای استعدادیابی کودکان کرمانشاهی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از