حالت تاریک
امام جمعه سنقروکلیایی:

علم باید در خدمت بشریت و صلح باشد

علم باید در خدمت بشریت و صلح باشد

امام جمعه شهرستان سنقروکلیایی گفت: علم باید در خدمت بشریت و صلح باشد اما امروز شاهد هستیم علم در دست مستکبران عالم است و با ساخت بمب اتم در صدد کشتار جمعی هستند.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، حجت‌الاسلام رضا اکبری ضمن دعوت عموم مردم به رعایت تقوا در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان سنقر، اظهار داشت: زینت کلام تقوا است یعنی کسانی که تقوا دارند کلامشان زیباست صداقت در گفتار دارند و دعوت به خیر می‌کنند.

وی ضمن گرامیداشت روزجهانی علم درخدمت صلح، افزود: علم باید در خدمت بشریت و صلح باشد اما امروز شاهد هستیم علم در دست مستکبران عالم است و با ساخت بمب اتم درصدد کشتار جمعی هستند در حالی‌که سازمان ملل در مقابل این جنایت سکوت می‌کند.

امام جمعه سنقروکلیایی سکوت سازمان ملل را انحراف جامعه بشری برشمرد و تصریح کرد: جامعه بشری آن‌ها در مسیر مبتنی بر عقل و فکر اندیشمندان حرکت نمی‌کند بلکه در راستای ظلم و جنایت است.

 حجت‌الاسلام اکبری ضمن اشاره به کمک‌های برخی از کشورهای به ظاهر مسلمان به رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: کدام آزاده این  نسل‌کشی را می‌پذیرد که خائنین پذیرفته‌اند این کشورهای نکبت به ظاهر مسلمان همچون ترکیه و عربستان سوخت و ارزاق رژیم صهیونیستی را تأمین می‌کنند در حالی که امام حسین(ع) فرمودند: اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.

وی گفت: ملت‌ها در گناه و دشمنی یکدیگر را کمک نکنند این می‌طلبد نظام بین‌المللی عوض شود اختیارش از دست انسان‌های فاسد و شهوت‌ران خارج و زمامش دست انسان‌های عادل و اهل علم واقعی بیفتد.

 حجت‌الاسلام اکبری ضمن گرامیداشت و تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: امیدوارم مملکت ما یک مملکت فرهنگی باشد چه اینکه حضرت امام راحل در کتابی به نام جنود جهل و عقل ثابت می‌کنند که دوخط وجود دارد یکی خط جهل و دیگری خط عقل اگر در جامعه‌ای عقل ملاک باشد آنجا ظلم و تباهی خاستگاهی ندارد.

وی در ادامه ضمن درخواست از مسلمین جهان برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین، عنوان کرد: هرکسی که صدای مظلوم را بشنود ولی اقدامی نکند مسلمان نیست برهمین اساس  از کشورهای مسلمان انتظار می‌رود که به یاری مردم مظلوم غزه و فلسطین بشتابند چرا که این مردم مظلوم برای تأمین سوخت، ارزاق، درمان و حتی بحث دفاع دچار مشکل هستند.

وی گفت: عربستان قبلگاه امت اسلام است سالانه کنگره حق با اجتماع میلیونی مسلمانان سراسر عالم تشکیل می‌شود اما به جهت دفاع از این مردم مظلوم اقدامی انجام نداد.

وی ضمن اشاره به سفر رئیس جمهور کشور به تاجیکستان با ۱۸ سند همکاری، افزود: اگر آقای روحانی در زمان ریاست جمهوری خود این کشورهای متفرق و بی‌ارزش حاشیه خلیج فارس را متحد و اجماع جهانی می‌کرد آنها جنود کفر نمی‌شدند در حالی که امروز شاهد این انسجام امت اسلامی هستیم و به فضل خدا در این دولت در حال انجام است.

وی در پایان تأکید کرد: منافقینی که هر زمان کشور  به همدلی و انسجام در مقابل کفر نیاز دارد با برگزاری جلسات به دنبال تفرقه هستند و زمانی که در رأس امور بودند خیانت می‌کردند این افراد بدانند ایران مایه وحدت و صلح در منطقه است و همواره از مظلوم دفاع خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از