حالت تاریک
مدارس کرمانشاه پذیرای ۳۷۰ هزار دانش‌آموز هستند
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه مطرح کرد:

مدارس کرمانشاه پذیرای ۳۷۰ هزار دانش‌آموز هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امسال ابتدای مهرماه امسال پذیرای ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در همه مقاطع تحصیلی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی رسانی «مرصاد»؛ سلمان محمدی ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری که در سالن جلسات اداره‌کل آموزش و پروش استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: طبق سند ابلاغی وزارت آموزش و پرورش چهار راهبرد کلان این وزارتخانه عبارتند از: عدالت آموزشی، کیفیت‌بخشی به نظام تعلیم و تربیت، حاکمیت گفتمان تربیتی و ارتقا رضایت‌مندی ذی‌نفعان که شامل دانش‌آموزان پ، اولیا و معلمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده، امسال ابتدای مهرماه امسال پذیرای ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در همه مقاطع تحصیلی خواهیم بود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۶ هزار همکار شاغل فرهنگی در ۱۴ هزار کلاس درس در استان، گفت: سازماندهی و تعیین مدارس معلمان به پایان رسیده است.

محمدی در ادامه افزود: ۴ میلیون جلد کتاب برای همه مقاطع تحصیلی در اختیار نواحی و مدارس قرار گرفته که بخشی از آن توزیع و مابقی نیز در چند روز آینده توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: تعداد ۴۰ مدرسه جدید نیز با تعداد ۱۵۰ کلاس درس برای آغار سال تحصیلی جدید افتتاح می‌شود.

محمدی در ادامه به طرح شهید عجمیان اشاره کرد و گفت: امسال ۳ هزار کلاس درس با هدف عدالت فضای آموزشی و رفع محرومیت بهسازی و رنگ‌آمیزی شده است.

وی تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی، بخشی از حیاط مدارس دخترانه به سالن‌های ورزشی و مدارس پسرانه به چمن مصنوعی برای ورزش اختصاص پیدا کرده است‌.

محمدی خاطرنشان کرد: امسال ۲ هزار نفر همکار جدید در قالب استخدام ماده ۲۸، دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در مقاطع ابتدایی، متوسطه، هنرستان‌ و همچنین آموزش استثنایی جذب شده و دوره‌های توانمندی برای آن‌ها برگزار شده است.

وی گفت: روز دوشنبه ۲۶ شهریورماه جشن غنچه‌ها ویژه پیش‌دبستانی‌ها، روز سه‌شنبه ۲۷ شهریورماه جشن شکوفه‌ها ویژه کلاس اولی‌ها و روز چهارشنبه ۲۸ شهریورماه جشن جوانه‌ها ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه برگزار می‌شود.

محمدی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و اهمیت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تصریح کرد: روز یک‌شنبه اول مهرماه هم‌زمان با سراسر کشور زنگ مهر و ایثار در مدارس نواخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نگاه و هدف ما حاکمیت گفتمان تربیتی است، افزود: به منظور ترویج فرهنگ نمازخوانی میان دانش‌آموزان، ظهر روز یک‌شنبه هم‌زمان با اذان ظهر زنگ نماز به صدا در می‌آید.

محمدی گفت: ۹۸ درصد دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و ۲ درصد باقی‌مانده در انتخاب رشته یا مدرسه مردد هستند که تقاضا داریم هرچه سریع‌تر ثبت‌نام کنند تا برای دریافت کتاب دچار مشکل نشوند.

وی درباره سرویس مدارس خاطرنشان کرد: با وجود اینکه متولی سرویس مدارس سازمان تاکسیرانی شهرداری است، اما نگاه ما تربیتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پایان به افتخارآفرینی دانش‌آموزان در کنکور سراسری امسال اشاره کرد و گفت: کسب رتبه تک‌رقمی توسط دانش‌آموزان کرمانشاهی نشان داد که موفقیت نتیجه تلاش و کوشش است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از