حالت تاریک
نامی که بر سینه تاریخ حک شد؛

شهید رئیسی چهره‌ای با محبوبیت جهانی

شهید رئیسی چهره‌ای با محبوبیت جهانی

آیت‌الله شهید رئیسی رئیس جمهور و چهره‌ای محبوب در جهان است که نامش بر بلندای تاریخ حک خواهد شد.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ هفته گذشته بود که خبر عروج شهادت‌گونه هشتمین رئیس‌جمهور کشورمان تیتر یک رسانه‌های جهان شد و ایرانیان در سراسر جهان سوگوار رئیس جمهور مردمی شدند.

شهید رئیسی جایگاه ویژه‌ای در میان مردم داشت که البته محبوبیت ایشان به خاطر مقام ریاست جمهوری‌شان نبود بلکه ایشان خادم مردم  و پیگیر همیشگی مشکلات آنها بود.

اکنون و پس از آیت‌الله رئیسی، شهادت رئیس دولت سیزدهم باید مسیری برای پرورش نیروهای مدیریتی خوب و انقلابی دیگری در مملکت و کشور عزیزمان ایران اسلامی باشد تا همچنان حرکت بر روی ریل‌های پیشرفت و توسعه ادامه یابد.

ابراهیم زمان ما بت بی‌اخلاقی‌ها را شکست

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مفید در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: با وجود تهمت‌هایی که به شهید رئیسی زده شد ایشان هیچ‌گاه از دایره اخلاق خارج نشد و هرگز به خود اجازه نداد در مواجهه با بی‌اخلاقی‌ها از حدود اخلاقی و رضایت الهی خارج شود.

رئیس دفتر شورای نگهبان کرمانشاه افزود: آنچه برای دکتر رئیسی مهم بود رضایت خدا و آرامش مردم بود او همه توطئه‌ها، طعنه‌ها و توهین‌ها را به جان خرید و دم فروبست چرا که می‌دانست رضایت خداوند در سکوت ایشان است.

وی گفت: ابراهیم زمان ما بت بی‌اخلاقی‌ها را شکست و ثابت کرد که می‌شود در میدان سیاست و سیاست‌ورزی در عالی‌ترین رده‌ها حضور جدی پیدا کرد اما بد اخلاقی نکرد و رضایت خدا، آرامش ذهنی و آسایش مردم را در اولویت قرار داد. 

مفید با بیان اینکه شهید ابراهیم رئیسی بت‌شکن دهه چهارم انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های مهم رئیس جمهور شهید، ولایت‌مداری ایشان بود.

وی گفت: بعضی مسئولان جایگاه ویژه رهبری را به طور کامل نمی‌شناسند و فکر می‌کنند در مسئولیت خود هر طور بخواهند می‌توانند عمل کنند اما رئیس جمهور بر اساس قوانین جاریه کشور و نیز بر اساس اصول مسلم قانون اساسی باید در چهارچوب سیاست‌های کلی قانون که تأیید آنها بر عهده رهبری است حرکت کند و شهید رئیسی نیز در چهارچوب همین سیاست‌ها حرکت می‌کرد.

مفید با اشاره به سیاست‌های خیرخواهانه رهبری برای مردم، اذعان داشت: آنچه از زبان، اعضا و جوارح ما می‌خواهد جاری و ساری شود، باید پیرو منویات رهبری و سیاست‌های کلی مورد تأیید رهبر دلسوز جامعه اسلامی باشد. 

وی ادامه داد: نسل امروز، شهیدان رجایی، بهشتی و باهنر را ندیده‌اند اما رئیس جمهور فقید ما آیت‌الله رئیسی آئینه تمام‌نمای این شهدای عزیز بود او نماد یک مسئول در تراز جمهوری اسلامی بود. 

مفید افزود: او در خدمت به مردم لحظه‌ای بر جای نمی‌نشست و حتی ایام تعطیلی را که می‌توانست در اختیار خانواده باشد از خود و خانواده‌اش دریغ کرد تا گرهی از گره‌های زندگی مردم باز کند.

خداوند اخلاص، تواضع، تلاش، جهاد شبانه‌روزی، دلسوزی نسبت به مردم و حضور ایشان در محروم‌ترین مناطق کشور را دید و همین ویژگی‌های الهی موجود در رئیس جمهور شهید باعث شد تا خداوند خود خریدار او شود.

مردم قدردان خدمات صادقانه و جهادی مسئولان هستند 

سعید بهشتی‌راد در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: مقام معظم رهبری همیشه حل مشکلات جامعه را کاری جهادی دانسته‌اند و شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای همراه ایشان از خصلت جهادی و مردمی برخوردار بودند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: مردم با شرکت کم‌سابقه و گسترده خود در تشییع پیکر شهدا نشان دادند که قدردان زحمات این شهدا هستند. 

وی با بیان اینکه بسیاری از ابعاد شخصیتی این شهدا و به ویژه شهید رئیسی باید برای مردم تبیین شود، گفت: یکی از ابعاد رئیس جمهور شهید و فقید ایران اسلامی بُعد بین‌المللی ایشان است. 

بهشتی‌راد افزود: با شهادت ایشان بسیاری از ملت‌های جهان عزای عمومی اعلام کردند، از آن جمله کشورهای هند، پاکستان، عراق، ترکیه، سوریه و لبنان هر کدام سه روز عزای عمومی اعلام کردند  علاوه بر این تقریباً همه کشورهای جهان از جمله آمریکا پیام تسلیت ارسال کردند.

وی خاطرنشان کرد: این‌ موارد همگی نشان‌دهنده توانمندی‌ها و ابعاد بین‌المللی سید محرومان بود که در حیطه مسائل بین‌المللی ایشان اقدامات بی‌نظیری انجام دادند که عضویت در سازمان‌های بریکس، شانگ‌های و معاهدات مهم بین‌المللی از جمله این اقدامات بود. 

بهشتی‌راد خاطرنشان کرد: هیچ‌کسی اقدام ایشان را در بوسیدن قرآن و بالابردن عکس حاج قاسم به عنوان چهره ضد ظلم و ضد استکبار فراموش نمی‌کند.

وی یادآوری کرد: مراسمی که در عزای فقدان شهید رئیسی در کشورهایی همچون عراق برگزار شد بی‌نظیر بود لذا باید به ابعاد شخصیتی و اخلاقی شهید رئیسی به خوبی پرداخته شود.

بهشتی‌راد در ادامه تصریح کرد: امام خامنه‌ای همچنین از شهید عبداللهیان به عنوان شهید مجاهد دیپلماسی نام برد، این شهید عزیز در دوران وزارت خود دیپلماسی میدانی را به بهترین شکل ممکن انجام می‌داد.

وی افزود: حضرت آیت‌الله آل هاشم نیز فردی متواضع و خاکی بود که بدون هیچ مانعی با مردم دیدار می‌کرد و سردار شهید موسوی نیز فردی مجاهد و مردمی بود و خود را سپر بلای مردم می‌کرد به هر حال ابعاد شخصیتی این شهدای عزیز در این جملات خلاصه نمی‌شود.

بهشتی‌راد تصریح کرد: مردم ایران همیشه ثابت کرده‌اند که قدر خدمت صادقانه، جهادی و میدانی مسئولان را می‌دانند و این را در حضور میلیونی خود در مراسم تشییع پیکر این شهدای عزیز در شهرهای مختلف نشان داده‌اند. 

وی ادامه داد: همه مسئولان و خدمتگزاران این ملت باید از سیره آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت به عنوان یک منشور پیروی و مانند ایشان خدمت کنند.

بهشتی‌راد اذعان داشت: شهید رئیسی انسانی خستگی‌ناپذیر بود و در راه خدمت به مردم آسایش و استراحت را بر خود حرام کرده بود، این رفتارها نمادهایی از مدیریت جهادی، میدانی، انقلابی و مردمی آیت‌الله رئیسی بود لذا مسئولان باید از ایشان الگو بگیرند.

رسانه‌ها مصادیق مدیریتی و کارآمدی شهید رئیسی را بازگو کنند

کوروش بابلی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های شهید رئیسی که در منابع دینی نیز به آن اشاره شده است برخورداری از شاخص علم در حوزه مدیریتی است.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: شهید رئیسی یک شخصیت بین‌المللی بود زیرا جهان را می‌شناخت و از علم ارتباط با کشورهای منطقه و جهان برخوردار بود.

وی گفت: شهید رئیسی چنان جایگاه رفیعی در عرصه دیپلماسی بین‌المللی داشت که کشورهای جهان در مقر سازمان ملل و در جلسه رسمی به احترام ایشان یک دقیقه سکوت کردند. 

بابلی تصریح کرد: خداوند در قرآن علت برگزیدن تاروت را برخورداری از قدرت علم و قدرت جسمی برمی‌شمارد؛ آیت‌الله رئیسی نیز نه تنها عالم بود بلکه به فرموده مقام معظم رهبری فردی خستگی‌ناپذیر بود که این نشان از قدرت بالای جسمی ایشان داشت. 

وی ادامه داد: سفرهای ایشان تشریفاتی نبود بلکه با حضور در میان مردم از درد آنها آگاهی پیدا می‌کرد، امام علی(ع) یکی از دلایل اعطای مسئولیت به مالک را تجربه او ذکر می‌کند لذا شهید رئیسی از آنجا که در سمت‌های مختلف نظام ایفای نقش کرده بود دارای تجربه زیادی بود او هیچ‌گاه از مسئولیت‌هایش به نفع شخصیش استفاده نکرد. 

بابلی خاطرنشان کرد: ایشان با اینکه از پرونده اعمال بسیاری از افراد آگاه بود هیچ‌گاه از سابقه آنها بر ضدشان استفاده نمی‌کرد و این نگهداری راز، از ویژگی‌های مدیریتی صادقانه ایشان بود.

شهید رئیسی اهل تبلیغات و بزرگ‌نمایی کارهای خود نبود

وی گفت: شهید رئیسی با خدا معامله کرد بود، ایشان اهل تبلیغات و بزرگ‌نمایی کارهای خود نبود؛ برخی مسئولان کارهای کوچک خود را با کار رسانه‌ای و تبلیغاتی بسیار بزرگ جلوه می‌دهند اما شهید رئیسی معتقد بود که کار باید برای خدا باشد و خدا آن را ببیند و نیازی به برجسته‌سازی آن نیست لذا این ویژگی شهید رئیسی باعث شده بود که برخی، خدمات او را نبینند و دشمن نیز از این ویژگی سوء استفاده می‌کرد. 

بابلی اذعان داشت: پس از شهادت ایشان مردم متوجه برخی خدمات و کارهای بزرگ او شدند و دیگر کارهایش نیز به مرور زمان برای مردم آشکار خواهد شد و رسانه‌ها نیز باید سعی کنند مصادیق مدیریتی و کارآمدی ایشان را بازگو کنند تا ورطه فراموشی سپرده نشود.

به گزارش شبکه اطلاع‌‌رسانی «مرصاد»؛ رفتار، گفتار و کردار حضرت آیت‌الله رئیسی، مظلومیت شهید رجایی و ولایت‌پذیری شهید قاسم سلیمانی را در ذهن‌های مردم زنده کرد بنابراین عملکرد و نوع کار آیت‌‌الله رئیسی باید سرلوحه‌ کار مدیران و مسئولان نظام قرار گیرد تا بتوانند به شکل انقلابی، جهادی و پای کار به مردم خدمت ارائه کنند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از