حالت تاریک
امام‌ جمعه سرپل‌ذهاب:

شجاعت و کارآمدی اصلی‌ترین شاخصه‌های نماینده انقلابی است

شجاعت و کارآمدی اصلی‌ترین شاخصه‌های نماینده انقلابی است

امام‌ جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: نماینده انقلابی باید فردی متدین و دین‌محور، شجاع، جسور و کارآمد بوده و به فکر به دست آوردن دل مردم باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی ساداتی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید مدرس و تبریک روز مجلس، اظهار داشت: یکی از نکات مهم در باب مجلس شورای اسلامی لقبی است که رهبر انقلاب در مهر و موم‌های اخیر به مجلس یازدهم دادند و همواره از آن به‌عنوان مجلس انقلابی یادکردند.


وی افزود: زمانی مجلس انقلابی است که نمایندگان و وکلای مردم انقلابی بوده و دارای ویژگی‌های مهمی باشند که در منظومه فکری امامین انقلاب به آن اشاره شده است.

امام جمعه سرپل‌ذهاب با اشاره به ویژگی‌های نماینده در منظومه فکری امامین انقلاب، گفت: نمایندگان مجلس باید متدین و دین‌محور باشند زیرا دین ما را از ورود به آسیب‌ها بر حذر می‌دارد و شخص متدین می‌تواند مورد اعتماد مردم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ویژگی‌ها و خصوصیاتی همچون جسارت، آگاهی از مسائل سیاسی روز، علم و تخصص برای یک نماینده مهم است اما رکن اصلی و اساسی یک نماینده از نظر رهبر انقلاب همان دین‌داری و تدین است و اولین ویژگی است که مردم باید در انتخاب خود مدنظر قرار دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ساداتی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های یک نماینده انقلابی اصل کارآمدی است یعنی نماینده بتواند در مسائل مختلف راهکار و راه‌حل ارائه دهد حتی در کارهایی که به‌ظاهر در بن‌بست است.

وی افزود: برخی متأسفانه در مواجهه با مشکلات سریعاً احساس تسلیم و شکست کرده و دنبال راهکار نمی‌روند اما یک نماینده کارآمد حتی از تهدیدها هم دنبال فرصت‌سازی است.

امام جمعه سرپل‌ذهاب با اشاره به تهدیدات موجود در کشور، اذعان داشت: یکی از تهدیدات موجود در کشور امروز، بیکاری جوانان است که یک نماینده کارآمد می‌تواند با مدیریت صحیح از ظرفیت جوانان بیکار به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه انسانی برای کشور، بهترین استفاده را برای پیشرفت و توسعه کشور ببرد نه اینکه با احساس شکست و رها کردن کار به اقتصاد کشور ضربه بزند.

وی خاطرنشان کرد: اصل دلسوزی برای مردم و برای کشور از دیگر ویژگی‌های نماینده انقلابی است در واقع نماینده انقلابی باید خود را وامدار اشخاص قدرتمند و ثروتمند نداند بلکه همواره برای خدمت به مردم و به دست آوردن دل مردم تلاش کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ساداتی در ادامه گفت: شجاعت و جسارت از دیگر خصوصیات یک نماینده انقلابی است همچنین وکلای انقلابی مردم باید در برابر دشمن و زورگویان شجاع باشند، زبان گویا داشته و بر اساس قانون از حقوق ضعفا دفاع کنند و به فکر به دست آوردن دل اشخاص قدرتمند و ثروتمند نباشد بلکه خود را متکی به قدرت خداوند بدانند و مرعوب هیچ‌کسی نباشند.

وی در پایان افزود: نمایندگان دارای این ویژگی‌ها و خصوصیات می‌توانند در یک مجلس انقلابی به مردم خدمت کرده و برای رشد، تعالی و توسعه کشور تلاش کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از