حالت تاریک
امام‌ جمعه کرمانشاه:

هیچ مسجدی نباید از معتکف خالی باشد

هیچ مسجدی نباید از معتکف خالی باشد

گفت: اگرجوان ما در سنین جوانی در مسیر دین قرار بگیرد، در بزرگسالی انسانی متدین خواهد بود، بنابراین باید با برنامه‌ریزی درست و دقیق کاری کنیم که هیچ مسجدی، خالی از معتکف نباشد.

 به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه؛ آیت‌الله حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در دیدار مدیران مرتبط با برگزاری اعتکاف، ضمن تأکیدبر اینکه اعتکاف یک حرکت اسلامی، الهی، معنوی و یک فرصت استثنایی برای مردم متدین به خصوص نسل جوان است، اظهار کرد: اگر اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی مناسب صورت بگیرد، غالب خانواده‌ها تمایل دارند که فرزندانشان در فضای اعتکاف قرار بگیرند و این فضا را تجربه کنند.

وی با اشاره به اهمیت حضور جوانان در اعتکاف، گفت: حضور بزرگترها در اعتکاف بسیار خوب است، اما همانگونه که پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرماید باید جوانان را دریابیم و آن‌ها را تشویق به حضور در اعتکاف کنیم. اصل کار و جایی را که دشمن هدف گرفته، نسل جوان است و اگرجوان ما در سنین جوانی در مسیر دین قرار بگیرد، در بزرگسالی انسانی متدین خواهد بود. بنابراین باید با برنامه‌ریزی درست و دقیق کاری کنیم که هیچ مسجدی، خالی از معتکف نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با مروری بر اهمیت و ضرورت مردمی‌سازی امور، به‌ویژه در مسائل فرهنگی، اظهار داشت: درخصوص مقوله‌های فرهنگی، نظر مقام معظم رهبری (مدظله‌) بر این است که باید مسائل فرهنگی را مردمی‌سازی کنیم، زیرا مسائل فرهنگی درصورتی که مردمی‌سازی شوند، پیش می‌روند و موفقیت حاصل می‌شود.

وی با تصریح اینکه آینده کشور در دست جوانان دانشگاهی است، عنوان کرد: می‌طلبد که در بحث اعتکاف، توجه جدی و ویژه‌ای به محیط‌های دانشگاهی شود زیرا در دانشگاه جوان‌های بسیار مومن، متدین و ثابت‌قدمی حضور دارند و اعتکاف فرصت بسیار مناسبی برای جمع‌شدن جوانان است.

حجت‌الاسلام غفوری در استان با قدردانی از زحمات مسوولان و دست‌اندرکاران اعتکاف، خاطرنشان کرد: ظرفیت استان کرمانشاه در عرصه‌های دینی بسیار بالا است و آمادگی قلبی مردم برای مسائل معنوی و ایمانی بسیار زیاد است، اما باید با برنامه‌ریزی مناسب، زمینه را برای حضور مردم فراهم کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از