حالت تاریک
رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری منابع طبیعی کرمانشاه

۳ میلیون نهال در کرمانشاه تولید می‌شود

۳ میلیون نهال در کرمانشاه تولید می‌شود

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری منابع طبیعی کرمانشاه با اشاره به اهمیت کاشت درخت در عرصه‌های منابع طبیعی استان، گفت: ۳ میلیون نهال در نهالستان‌های کرمانشاه تولید می‌شود.

عبدالعلی جلیلیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: استان کرمانشاه یکی از استان‌های مهم کشور در حوزه برخورداری از جنگل‌های زاگرس است که باید حفاظت و حراست از آن به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری منابع طبیعی کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه ۵۲۷ هزار و ۴۰۳ هکتار جنگل دارد که نقش مهمی را در حفظ زیست‌بوم منطقه ایفا می‌کند و دارای تنوع پوشش گیاهی بالایی است که موجب شده تنوع زیستی را در این منطقه شاهد باشیم.

جلیلیان با بیان اینکه یکی از طرح‌های بسیار مهم منابع طبیعی استان کرمانشاه حفاظت از گونه‌های مختلف گیاهی در منطقه جنگل‌های زاگرس است، تصریح کرد: در همین راستا تلاش کرده‌ایم برای تثبیت جایگاه جنگل‌های زاگرس سالانه ۳ میلیون اصله نهال متناسب با اقلیم موجود پرورش دهیم و در قالب طرح های مختلف غرس کنیم.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه دارای دو نهالستان سردسیری و گرمسیری با ظرفیت تولید ۳ میلیون اصله نهال در شهرستان اسلام‌آبادغرب و سرپل‌ذهاب است که گونه‌های گیاهی مختلفی را تولید می‌کنند.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری منابع طبیعی کرمانشاه بیان کرد: مساحت نهالستان اسلام‌آبادغرب ۱۶ هکتار است که گونه‌های بلوط، زبان گنجشک، عرعر، اقاقیا، بنه و... را تولید می‌کند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: نهالستان گرمسیری سرپل‌ذهاب نیز با مساحت ۲۳ هکتار گونه‌های گیاهی اکالیپتوس، آکسایا و... را تولید می‌کند که سعی داریم با اجرای طرح‌های مردمی کاشت درخت در عرصه‌های منابع طبیعی به حفظ پوشش گیاهی منطقه کمک کنیم.

وی عنوان کرد: یکی از سیاست‌ها دیگر منابع طبیعی استان کرمانشاه ایجاد زراعت چوب با هدف تولید گونه‌های گیاهی برای مشاغل نیازمند به چوب است تا از این طریق هم گونه‌های گیاهی و اقتصاد صنايع وابسته را تأمین کنیم.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری منابع طبیعی کرمانشاه افزود: آمادگی داریم با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و نهادهای نظامی در عرصه‌های مختلف با تأمین نهال مورد نیاز اقدام به کاشت درخت کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از