حالت تاریک
اسرائیل پاسخ جنایاتش را خواهد گرفت

اسرائیل پاسخ جنایاتش را خواهد گرفت

وزیر امور خارجه گفت: اسرائیل به هدف افزایش تنش و جنگ نخواهد رسید ولی پاسخ جنایاتش را خواهد گرفت.

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران که جمعه شب به وقت محلی در صدر هیأتی برای شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل در شرایط ملتهب غرب آسیا در حال برگزاری است؛ در شرایطی که منطقه با افزایش هر روزه تنش و اقدامات تروریستی و جنایتکارانه اسرائیل علیه مردم فلسطین در غزه، کرانه باختری و لبنان مواجه است و این، شرایط بسیار خطرناکی را در منطقه ایجاد کرده است و اسرائیل احتمال گسترش جنگ را بشدت دنبال می‌کند.

وزیر خارجه دولت چهاردهم اضافه کرد: در این شرایط، طبیعی است مهمترین موضوع در دیدارها ما در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل و در اجلاس‌هایی که در مجمع عمومی و حاشیه آن برگزار می‌شود، از جنبش عدم تعهد، سازمان همکاری اسلامی، بریکس، اکو و … در همه اینها از نظر ما موضوع اصلی بحث افزایش تنش و اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی است که باید با مقابله جامعه بین‌المللی مواجه شود.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: رژیم صهیونیستی سعی می‌کند منطقه را به وضعیت خطرناکی پیش ببرد و این واقعاً برای کل جامعه بین الملل، یک خطر بزرگی است که تنش در منطقه امکان افزایش به سایر مناطق را هم دارد.

عراقچی گفت: ما در دیدارهای دوجانبه ای که هم بنده و هم رئیس جمهور محترم خواهند داشت، دیدارهای سطح بالا که با کشورهای مختلف خواهند داشت. دیدارهای متوازنی است. هم دیدار با سران و وزرای خارجه منطقه، هم در حوزه اروپا، هم در حوزه شرق آسیا و هم حوزه آفریقا و هم جهان عرب که همگی متوازن تنظیم شده است.

منبع: جهان‌نیوز

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از