حالت تاریک
غزه؛ نامی به بلندای مقاومت؛

مردم غزه راویان آیه فاستقم کما امرت

مردم غزه راویان آیه فاستقم کما امرت

تاریخ موئد مقاومت مردم بی‌گناه غزه در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی است مردمانی که راویان آیه شریفه فَاستَقِم کِما اُمِرت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ۲۹ دی‌ماه در تقویم مناسبتی کشور به دلیل رشادت‌های مردم فلسطین در سال ۱۳۸۷ برای مقاومت و مقابله با تجاوزات نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان حمله نظامی آن‌ها به‌عنوان روز غزه نام‌گذاری شده است.

روز غزه می‌تواند فرصتی برای بازگویی مظلومیت مردم نوار غزه و آگاهی‌بخشی بیشتر به افکار عمومی جهان نسبت به عمق وحشی‌گری و کودک‌کشی رژیم غاصب صهیونیستی باشد.

با توجه به حجم وسیع جنایات رژیم صهیونیستی، امسال گرامیداشت روز غزه بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است هرچند که مردم مقاوم غزه هم افتخار اجرای طوفان الاقصی را آفریدند.


عملیات طوفان الاقصی ضربه‌ای حیثیتی به رژیم صهیونیستی وارد کرد

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: غزه امروز مظهر رشادت، مقاومت، ایستادگی و پای‌مردی مردمانی است که اراده کرده‌اند آزاد زندگی کنند و رژیم صهیونیستی را از صحنه گیتی حذف کنند.

این استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: در سال ۱۳۸۷ رژیم اشغال‌گر قدس یک حمله بسیار وحشیانه به سرزمین غزه کرد که مردم غزه و فلسطین رشادت‌های بسیاری از خود به جای گذاشتند و باعث شکست این رژیم شدند، به‌همین خاطر در سال ۱۳۸۸ روز ۲۹ دی‌ماه به عنوان روز غزه نماد مقاومت فلسطین از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه این روز فرصتی است که مقاومت مردم فلسطین در برابر تجاوز و اشغال‌گری رژیم صهیونیستی بازخوانی شود، گفت: اکنون وضعیت متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است و طبیعتاً هر سالی که ما نگاه می‌کنیم آن سال مظهری از مقاومت مردم فلسطین و مخصوصاً مردم غزه و جهاد اسلامی فلسطین است.

شفیعی ادامه داد: امسال قضیه متفاوت شده از این منظر که عملیات طوفان‌الاقصی توانست ضربه حیثیتی و نظامی بسیار زیادی به رژیم صهیونیستی وارد کند که به تعبیر مقام معظم رهبری این ضربه قابل ترمیم نخواهد بود هر چند رژیم صهیونیستی دست و پای زیاد بزند.

وی خاطرنشان کرد: شاهد هستیم که بیش از ۱۰۰ روز است که مردم مقاوم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کنند، شاید در تصور خام اولیه سران رژیم صهیونیستی و حامیان آن‌ها خصوصاً آمریکای جنایتکار این بود حماس بعد از حمله‌های ددمنشانه و استفاده از بمب‌های ویران‌کننده و سلاح‌های ممنوعه این رژیم، در فاصله کوتاهی شکست بخورد و به تعبیر آن‌ها نابود شود و آن‌ها بتوانند به طور کامل بر سرزمین غزه و مردم آن مسلط شوند و این مردم را وادار به کوچ اجباری کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: آنچه که واقعیت نشان می‌دهد و قابل لمس است شکست و درماندگی رژیم صهیونیستی است که به مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین سلاح‌های نظامی روز دنیا مجهز است و هر روز این سلاح‌های پیشرفته از طرف آمریکا به سوی رژیم اشغالگر قدس سرازیر می‌شود، از این‌رو آن‌ها هیچ‌گونه کمبودی ندارند بلکه از زمین، دریا و هوا به مردم بی‌پناه غزه حمله می‌کنند تا با نیت شومی که در سر دارند حماس را از بین ببرند.

وی افزود: حماس بدون نیروی هوایی و دریایی صرفا بر اساس موشک‌هایی که ساخته و مهم‌تر از آن اراده و ایمانی که دارند با ابن رژیم کودک کش مقابله می‌کنند تا جایی که امروزه رژیم صهیونیستی در برابر این مقاومت درمانده شده و در باتلاقی گرفتار شده که نه راه پس دارد و نه راه پیش.

شفیعی ادامه داد: مردم غزه با وجود سخت‌ترین تحریم‌ها باز هم مقاومت می‌کنند و بدون تردید حماس نمادی از یک جریان انقلاب اسلامی و متکی به مردم است که اراده کرده سرزمین خودش را پس بگیرد و در این نبرد پیروز خواهد شد بدان معنا که مانع دست‌یابی رژیم صهیونیستی به اهداف شومش می‌شود. بنابراین ۲۹ دی‌ماه به عنوان روز غزه نماد مقاومت فلسطین امسال معنا و مفهوم دیگری پیدا کرده است به طوری که تبدیل به تجلی بالاترین سطح مقاومت مردم غزه شده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که مردم غزه با مقاومت افسانه‌ای خود پوزه‌ رژیم اشغالگر قدس را به خاک خواهند مالید و نشان خواهند داد که هیچ قدرت باطلی توان مقاومت در برابر قدرت ایمان مردم را ندارد.


دنیا اوج مظلومیت مردم غزه را نظاره کرد

حجت‌الاسلام والمسلیمن علی‌مراد کماسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: قریب به ۷۵ سال است که رژیم جعلی صهیونیستی با سیاست‌های استکباری به سرزمین‌های فلسطینی راه پیدا کرد و به تصرف خانه‌ها، زمین‌ها و املاک فلسطینیان پرداخت و بعد از مدتی نیز با قوه قهریه و فشار زمینه آوارگی مردم فلسطین را فراهم کرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: طی این سال‌ها ظلم رژیم صهیونیستی بر مردم فلسطین مشهود بوده اما بسیاری با چشم بستن بر روی آن مظلومیت مردم فلسطین را نادیده گرفته‌اند و برای سال‌های طولانی رسانه‌های استکباری بیشتر در اختیار صهیونیست‌ها قرار گرفتند و جهانیان از اوج مظلومیت مردم فلسطین آگاهی کامل نداشتند.

وی گفت: در سال‌های نخستین تجاوز صهیونیست‌ها مهم‌ترین ابزار مردم فلسطین در مقابله با آن‌ها سنگ و چوب بود که با گذشت زمان مردم فلسطین مقاوم‌تر شدند و بر توانایی‌های خود واقف شده که اوج اقتدار آن‌ها در عملیات طوفان‌الاقصی نمایان شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کماسی ادامه داد: در این عملیات هیمنه پوشالی صهیونیست‌ها برای جهانیان از بین رفت و ادعای آن‌ها مبنی بر ابر قدرت بودن زیر سوال رفت از سوی دیگر توجه جهانیان به ظلم‌هایی معطوف شد که این رژیم جعلی بر مردم فلسطین روا داشته است.

وی تصریح کرد: امروز تمام عالم شاهد آن هستند که رژیم صهیونیستی بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم مظلوم غزه از زن و مرد و کودک را به شهادت رسانده و خانه و کاشانه آن‌ها را ویران کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کماسی گفت: امروزه با رشد رسانه‌های جمعی حامی مقاومت، اوج قساوت رژیم صهیونیستی و اوج اقتدار و مظلومیت مردم غزه در معرض دید جهانیان قرار می‌گیرد که این وقایع سرآغازی برای تحول اساسی در جهان و نمایش تقابل مظلومین با ظالمان است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: روز مقاومت غزه روزی آغازین برای شکست استکبار جهانی و نقطه شروع خیزش مظلومان عالم به‌ویژه مردم مظلوم غزه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کماسی با بیان اینکه امروز، عیار قرار گرفتن در جبهه حق علیه باطل و حمایت از مردم مظلوم غزه و مقاومان حماس است، گفت: ان‌شاالله این روز پیش‌نیاز پیروزی جهانی مستضعفان عالم بر ظالمان است و امیدواریم که دولت‌های مسلمان در وقایع اتفاق افتاده و پیش‌رو مردود نشوند.



روز غزه فریاد حق‌طلبی مظلومان عالم است


برزو شریفی نیز در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: به‌دلیل حماسه‌آفرینی مردم مظلوم غزه در دفاع از سرزمینشان نمایندگان مجلس در سال 88 روز ۲۹ دی‌ماه را به عنوان روز ملی غزه نام‌گذاری کردند.

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: روز غزه از دیدگاه ما مسلمانان و ایرانیان همانند روز قدس فرصتی است که فریاد مظلومیت و حق‌طلبی مردم مظلوم را به گوش همه جهانیان برسانیم.

وی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره حامی شعار دفاع از مظلومان در مقابل زورگویان دنیا بوده و این شعار را سرلوحه کار خودش قرار داده است لذا مسأله فلسطین و دفاع از مسلمانان این سرزمین از دغدغه‌های مردم ایران اسلامی است.

شریفی ادامه داد: در طول سال‌های اشغالگری رژیم صهیونیستی حضرت امام خمینی (ره) با درایت خود درخصوص نامگذاری روز قدس حمایت از فلسطین به عنوان یک مسئله راهبردی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی تعیین کردند که ما هم به آن پایبند بوده و هستیم.

وی خاطرنشان کرد: غزه به دلیل اینکه در خط مقدم مسلمانان و شیعیان در مقابله با رژیم صهیونیستی است و همچنین نزدیک‌ترین مکانی برای ضربه زدن به پیکره این رژیم است لذا برای ما مسلمانان از اهمیت استراتژیکی خاصی برخوردار است.

شریفی تصریح کرد: به دلیل اینکه نوار غزه شاهراه مصر به رژیم صهیونیستی است و امنیت این رژیم را تأمین می‌کند و از طرفی هم با تصرف این منطقه می‌تواند کل فلسطین را از این طریق اشغال کند برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد لذا غزه می‌تواند به عنوان نماد مقاومت مطرح باشد.

وی افزود: ما در این روزهای اخیر شاهد مقاومت جانانه مردم بی‌دفاع غزه هستیم که در مقابل جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی مظلومانه از سرزمین خود دفاع می‌کنند و ان‌شالله ما مسلمانان نیز بتوانیم در دفاع از آرمان‌های غزه بیش از گذشته با بصیرت‌افزایی این مظلومیت غزه را به گوش جهانیان برسانیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ غزه نمادی از مقاومت و پایداری مردم مظلومی است که به واسطه ظلم‌ستیزی و تن ندادن به ظلم و جور، در برابر طاغوت ایستادگی و در این راه جان خود را تقدیم اسلام کردند تا فرهنگ مقابله با رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی در جهان زنده بماند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از