حالت تاریک
Logo
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
آغاز سرشماری کشاورزی در صحنه از نیمه آبان‌ماه
فرماندار صحنه خبر داد:

آغاز سرشماری کشاورزی در صحنه از نیمه آبان‌ماه

فرماندار صحنه گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان‌ماه تا ۱۱ آذر‌ماه انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ غلامرضا شهبازی، عصر امروز یک‌شنبه در جلسه هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان صحنه، اظهار داشت: سرشماری عمومی کشاورزی هر ۱۰ سال یک‌بار برگزار می‌شود و پس از سرشماری نفوس و مسکن مهم‌ترین سرشماری کشور محسوب می‌شود.

فرماندار صحنه تأکیدکرد: دهیاران و اعضای شورا‌ها باید تا زمان شروع سرشماری، کشاورزان را از نظر ذهنی آماده کرده و برای هر چه بهتر انجام گرفتن سرشماری به آن‌ها اطلاع‌رسانی کنند.

شهبازی بیان داشت: توزیع اعتبارات و توسعه یک شهر یا کشور بستگی به آمار دقیق و جامع دارد که آن هم در پرتو دقت، اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم به کشاورزان انجام می‌گیرد.

وی ضمن با ارزش خواندن سرشماری و تعیین آمار دقیق در برنامه‌ریزی‌های آینده کشور، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان‌ماه تا ۱۱ آذر‌ماه انجام می‌گیرد.

فرماندار صحنه در پایان افزود: اهداف سرشماری تهیه چارچوب آماری دقیق، همراه با تولید اطلاعات ساختاری در بحث جغرافیایی کوچک و فراهم کردن اطلاعات کلی برای سنجش برآورد‌ها و داشتن اطلاعات لازم برای طبقه‌بندی تفصیلی از خصوصیت‌های ساختاری در واحد‌های کشاورزی است.

 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از