حالت تاریک
دبیر کمیته فضای‌مجازی کنگره شهدای کرمانشاه خبر داد:

حضور 21تیم در پنجمین رویداد تولیدمحتوای دیجیتال کرمانشاه

حضور 21تیم در پنجمین رویداد تولیدمحتوای دیجیتال کرمانشاه

دبیر کمیته فضای مجازی و رسانه کنگره ملی شهدای کرمانشاه گفت: امسال تعداد 21 تیم در پنجمین رویداد تولیدمحتوای دیجیتال استان کرمانشاه حضور دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، سعید کریمی در مراسم افتتاحیه پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال که در مجتمع بعثت کرمانشاه در حال برگزاری است، اظهار داشت: برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه گامی در راستای شناسایی استعدادهای برتر در حوزه نرم‌افزاری است.

 

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه نبی اکرم(ص) و دبیر کمیته فضای مجازی و رسانه کنگره ملی شهدای کرمانشاه افزود: سال گذشته ۱۶ تیم در این رویداد حضور داشتند و امسال تعداد 21 تیم حضور دارند که این نشان‌دهنده روحیه تلاش، چالش‌خواهی و رقابت در بین جوانان، نوجوانان و متخصصین حوزه فناوری و گرافیک است.

 

وی گفت: فضای مجازی در قالب شبکه‌های اجتماعی، بازی‌ها و نرم‌افزارهای مختلف بر زندگی ما حاکم شده و جزو لاینفک سبک زندگی امروزی است.

 

کریمی با اشاره به مهاجرت برنامه‌نویسان و بازی‌سازان، تصریح کرد: باید حمایت‌های لازم این افراد و حفظ این سرمایه‌ها به عمل آید.

 

وی گفت: در گذشته مهاجرت تنها برای نخبگان و افراد تحصیل‌کرده با سطح علمی بسیار بالا بود اما اکنون شاهد مهاجرت تکنسین‌ها و مهندسین از جمله برنامه‌نویسان به کشورهای دیگر هستیم که این مهاجرت‌ها قلب ما را به درد می‌آورد.

 

کریمی با اشاره به پیامد مهاجرت برنامه نویسان و فارغ‌التحصیلان رشته نرم افزار، خاطرنشان کرد: هر چند توان راهبردی ما خیلی وسیع نیست، اما با هدف مشارکت هر چه بیشتر ظرفیت‌های استانی در توسعه اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای فضای مجازی، چنین رویدادی برگزار می‌شود.

 

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه  یادآوری کرد: این رویداد در بخش بازی‌های موبایلی، انیمیشن، نرم‌افزارهای ویژه تلفن همراه در رقابتی 48 ساعته از 27 تا 29 آبان در حال برگزاری است که در پایان آثار توسط هیئت داوران ارزیابی شده و به نفرات اول تا سوم جوائز نفیسی اهدا می‌شود البته انتظار نداریم طی این زمان کوتاه محصولی کامل تولید شود بلکه برآیند این محصول ارزیابی می‌شود.

 

  وی با بیان اینکه مهمترین هدف از برگزاری این نوع رویدادها حمایت از چهره‌های صاحب ایده و نخبگان است، گفت: امیدواریم برگزاری این رویداد بتواند نقش مهمی در اشتغال افراد توانمند در حوزه تولید محتوای دیجیتال داشته باشد و از مهاجرت نخبگان استان به دلیل بیکاری جلوگیری کند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از