حالت تاریک
رئیس بهزیستی دالاهو خبر داد:

آماده‌سازی شغلی زنان سرپرست خانوار در دالاهو

آماده‌سازی شغلی زنان سرپرست خانوار  در دالاهو

رئیس بهزیستی شهرستان دالاهو از توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و دختران فاقد شغل در معرض آسیب با آماده‌سازی شغلی و پرداخت تسهیلات با سود چهار درصد خبر داد.

حمید رضا الهیاری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، از توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و دختران فاقد شغل در معرض آسیب با آماده‌سازی شغلی و پرداخت تسهیلات با سود چهار درصد خبر داد.

  رئیس بهزیستی شهرستان دالاهو با تاکید بر اهمیت آماده‌سازی شغلی، گفت: آماده‌سازی شغلی فرآیندی است که طی آن افراد جامعه هدف متناسب با توانایی، علائق، ظرفیت‌ها توانمند می‌شوند.

 الهیاری عنوان کرد: هدف از ارائه آموزش‌های مختلف اعم از رسمی و غیررسمی، آماده‌سازی آنها برای پذیرش فرصت‌های شغلی یا راه‌اندازی طرح‌های کسب و کار و به‌طور کلی آماده‌سازی جامعه هدف به‌منظور ورود به بازار کار است.

وی درباره پرداخــت تسهیلات چهار درصد ی به‌عنوان ســرمایه شغلی به زنان سرپرســت خانوار، گفت: برنامه آماده‌ســازی شغلی مبتنی بر آموزش‌های کاربردی در زمینه ارتقای دانش و مهارت‌های کارآفرینی، کســب و کار و مهارت‌های شغلی اســت، بر این اساس آن دسته از خدمت‌گیرندگان که شرایط اشتغال را دارا هستند، طی مدت زمان محدود از آموزش‌های لازم بهره‌مند شــده و آماده حضور در بازار کار می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی دالاهو همچنین از پرداخت تسهیلات مشاغل خرد خانگی، تقویت و توسعه گروه‌های همیار و زنان سرپرست خانوار  حاشیه شهری به جامعه هدف دفتر زنان سرپرست خانوار امور اجتماعی شهرستان خبر داد.

الهیاری با اشاره به اهمیت تقویت مشاغل خانوادگی و توانمندسازی خانواده، بر لزوم  بحث توانمندسازی در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زنان سرپرست خانوار تاکید کرد و گفت: این امر بی‌تردید به ارتقای حس خود ارزشمندی، عزت نفس و خودباوری، بهبود استعدادها و ایجاد زمینه تأمین معیشت خانواده و در ادامه به تحکیم خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از