حالت تاریک
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد؛

آمادگی وزارت کار برای سرمایه‌گذاری در کرمانشاه

آمادگی وزارت کار برای سرمایه‌گذاری در کرمانشاه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به‌منظور واگذاری پروژه‌های وزارت کار و  سرمایه‌گذاری مجدد منابع حاصل از این پروژه‌ها در استان کرمانشاه آمادگی داریم.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، سید صولت مرتضوی شامگاه پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه، با برشمردن دستاوردهای دولت از جمله کاهش نرخ بیکاری، اظهار داشت: بالاخره پس از ۲۰سال نرخ بیکاری کشور وارد کانال هفت درصد شد.

 

وی از ایجاد ۹۰۷هزار شغل خالص در کشور طی یک سال اخیر خبر داد و افزود: همچنین در این مدت یک میلیون و ۳۵۰هزار اشتغال ایجاد شده است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: نرخ مشارکت شش دهم درصد افزایش و نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان ۱.۲درصد کاهش داشته که منبع آمار نرخ بیکاری بانک مرکزی و مرکز آمار ایران است.

 

مرتضوی با بیان اینکه طی یک سال گذشته شاهد کاهش ۱.۸درصدی نرخ بیکاری زنان بوده‌ایم، گفت: به‌دنبال کاهش نرخ بیکاری، نرخ بیمه اجباری هم افزایش یافته است.

 

وی درباره شمار بیمه‌شدگان، افزود: بین ۶۳۰ تا ۶۴۰هزار بیمه شده اجباری جدید ثبت شده که  سبب شد مشکلی از نظر پرداخت حقوق و مستمری طی نیمه نخست امسال نداشته باشیم.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به رشد اقتصادی بعد از یک دهه رکود به‌عنوان دستاورد دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: اکنون درصدد تحقق رشد اقتصادی شش درصدی هستیم.

 

مرتضوی گفت: در راستای مهار نرخ تورم وارد کانال ۳۹ تا ۳۸درصدی شدیم و امسال هم رساندن نرخ تورم به ۲۹درصد را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

 

وی از تلاش دولت برای کاهش وابستگی اقتصاد کشور به دلار یاد کرد و با اشاره به ثبات اقتصادی موجود، افزود: در دولت سیزدهم هژمونی دلار درهم شکسته شد.

 

مرتضوی همچنین با اشاره به دستاوردهای دولت در بخش سیاست خارجی، درباره سیاست‌های داخلی نیز گفت: در راستای همکاری دولت و مجلس باید موضوع تسهیل‌گری و حذف قوانین دست و پاگیر در اولویت قرار گیرد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آمار بالای نرخ بیکاری در استان کرمانشاه خواستار ورود صندوق‌های سرمایه‌گذاری شد و اذعان کرد: با وجود روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه این موضوع باز هم شایسته مردم نیست.

 

مرتضوی برای واگذاری پروژه‌های وزارت کار و  سرمایه‌گذاری مجدد منابع حاصل از این پروژه‌ها در استان کرمانشاه اعلام آمادگی کرد.

 

وی با محکوم‌کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، افزود: ننگ بر مجامع  بین‌المللی و کشورهایی که نشان مسلمانی را یدک می‌کشند و مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌اند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از