حالت تاریک

آمادگی پلیس راه کرمانشاه برای پوشش ترافیکی جاده‌ها

آمادگی پلیس راه کرمانشاه برای پوشش ترافیکی جاده‌ها

رئیس‌ پلیس راه استان کرمانشاه گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی، نیروهای پلیس راه در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

سرهنگ کیخسرو دستغیب در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، اظهار داشت: پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان کرمانشاه از طریق مدیریت بحران استانداری برای دستگاه‌های خدمت‌رسان ارسال می‌شود، پلیس راه استان هم بر اساس آن هشدارها را در دستور کار قرار می‌دهد.

وی با اشاره به تقویت نیروهای گشتی پلیس راه در نقاط حادثه‌ساز هنگام بارش باران، افزود: نیروهای پلیس در قالب تیم‌های گشت و عملیاتی نسبت به پوشش حداکثری ترافیکی اقدام می‌کنند.

به گفته سرهنگ دستغیب هنگام صدور هشدار از سوی سازمان هواشناسی، حساسیت ویژه‌ای برای پوشش ترافیکی جاده‌های اصلی، فرعی و نقاط حادثه‌خیز ایجاد خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در چنین مواقعی از جمله طی هفته جاری پاسگاه‌ها در آماده‌باش کامل قرار می‌گیرند و نیازهای امدادی در کمترین زمان ممکن پاسخ داده می‌شود که تردد به‌صورت روان انجام شود.

سرهنگ دستغیب خاطرنشان کرد: همچنین در هوای بارانی اگر تصادفی در سطح محورهای مواصلاتی انجام بگیرد علاوه بر پلیس، دستگاه‌های امدادی هم به محل سانحه اعزام می‌شوند.

وی افزود: به‌دنبال نخستین بارش‌ها در فصل بهار و تابستان روغن ریخته شده در جاده با آب باران ترکیب شده و جاده حالت لغزندگی پیدا می‌کند برهمین اساس رانندگان باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

سرهنگ دستغیب با بیان اینکه اگر سرعت مطمئنه رعایت و فاصله قانونی حفظ نشود وقوع سانحه دور از ذهن نیست، گفت: مردم و رانندگان حتما سرعت مطمئنه و فاصله طولی را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: در اولین بارش پاییزی امسال هم تصادفات بسیاری در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه داشتیم که اکثر آن‌ها تصادفات جلو به عقب و واژگونی بود که به علت‌عدم رعایت فاصله طولی مناسب وعدم رعایت سرعت مطمئنه رخ دادند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از