حالت تاریک
رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه خبر داد:

آمادگی یک‌هزار و ۶۰۰شعبه رأی‌گیری در کرمانشاه

آمادگی یک‌هزار و ۶۰۰شعبه رأی‌گیری در کرمانشاه

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از آمادگی یک‌هزار و ۶۰۰ شعبه رأی‌گیری در کرمانشاه برای برگزاری با شکوه انتخابات خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ علی شعبانی صبح امروز جمعه در ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در استان کرمانشاه اظهار داشت: فرآیند انتخابات ریاست‌جمهوری در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز هشتم تیرماه آغاز شده و ۱۰۰ درصد شعب در آمادگی کامل قرار دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در مجموع یک هزار و ۶۳۵ شعبه اخذ رأی دارد که ۹۶۱ شعبه آن شهری و ۶۷۶ شعبه روستایی است و همچنین ۹۸۸ شعبه ثابت و ۶۴۸ شعبه سیار داریم که فرآیند رأی‌گیری را انجام می‌دهند.

شعبانی تصریح کرد: ۳۲ هزار نفر برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری را برعهده دارند که یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط رأی بر اساس آمار ثبت‌احوال در استان کرمانشاه وجود دارد که ۷۲ هزار نفر از آنها رأی‌اولی هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های کرمانشاه با ۶۴۵ شعبه، اسلام‌آباد‌غرب با ۱۱۴ شعبه، سنقروکلیایی با ۱۰۱ شعبه و سرپل‌ذهاب با ۱۰۰ شعبه دارای بیشترین شعب اخذ رأی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: بر اساس نتایج برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی زیرساخت ارتباطی شعب اخذ رأی در استان کرمانشاه از شرایط خوبی برخوردار بوده که جانمایی شعب برای انتخابات ریاست‌جمهوری بر همین اساس صورت گرفته است.

شعبانی بیان کرد: فرآیند احراز هویت انتخابات ریاست‌جمهوری به‌صورت الکترونیکی است و بر اساس ماده ۱۹ قانون انتخابات افراد تنها با شناسنامه و کارت ملی قادر به رأی‌دادن هستند و دارندگان شناسنامه‌های قدیمی باید برای شرکت در انتخابات کارت ملی خود را حتما به همراه داشته باشند.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون زمان قانونی فرآیند انتخابات ۱۰ ساعت یعنی از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر است و تمدید زمان انتخابات وابسته به تصمیم وزارت کشور است اما مردم رأی خود را به ساعات پایانی موکول نکنند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: بخشنامه ستاد انتخابات کشور به مجریان انتخابات ابلاغ شده و در صورتی که واجدین شرایط تنها نام، نام‌خانوادگی، کد انتخابات و یا اسمی که کاندیدای به آن شهرت دارند قید کنند رأی به نام کاندید مورد نظر ثبت می‌شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از