پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-23 14:23 - شماره خبر : 8907 0
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

آمار بالای سزارین در کرمانشاه نگران‌کننده است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: آمار سزارین در کشور ایران بین ۶۵ تا ۷۰ درصد است در حالی‌که این آمار در کشورهای پیشرفته کمتر از ۲۵ و حتی ۱۰ درصد است.

 

 به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ مهرداد سیفی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه رؤسای بیمارستان معتضدی کرمانشاه که در سالن جلسات همین مرکز درمانی برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه آمار سزارین در کشور ایران بین ۶۵ تا ۷۰ درصد است در حالی‌که این آمار در کشورهای پیشرفته کمتر ۲۵ و حتی ۱۰ درصد است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: آمار زایمان طبیعی در سال‌های گذشته در بیمارستان معتضدی بالای ۹۰ درصد بوده است که ضرورت دارد مدیریت این مرکز با تدوین برنامه به این سمت و سو مادران را تشویق کند.

وی گفت: بیمارستان معتضدی یکی از مراکز درمانی قدیمی شهر کرمانشاه با قدمت بالا است که با حمایت‌ها و توجه‌ ویژه دانشگاه علوم پزشکی از لحاظ تجهیز امکانات و نیروی انسانی همچنان به عنوان یکی از مراکز تخصصی استان و حتی غرب کشور در حوزه زنان و زایمان فعال است.

نقش مهم بیمارستان معتضدی در اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت

در ادامه این مراسم عبدالله سعادت‌فر نیز اظهار داشت: بیمارستان معتضدی با تغییرات بنیادی که در آن انجام شد نقش بسیار مهمی در سیاست‌های جوانی جمعیت ایفا می‌کند.

رئیس پیشین بیمارستان معتضدی کرمانشاه افزود: یکی از بخش‌های مهمی که در این مرکز درمانی راه‌اندازی شد، بخش توسعه و تحقیقات بالینی و هسته مطالعاتی بود.

وی گفت: بخش‌های مختلف این بیمارستان شامل اورژانس، سونوگرافی و خدمات پاراکلینیکی، آزمایشگاه، جراحی سزارین، بخش زایمان، بخش ICU نوزادان، ناباروری، جنین‌شناسی و بخش بیماری زنان است.

سعادت‌فر با اشاره به هزینه بالای ناباروری، خوشبختانه دولت ۸۵ درصد هزینه‌های درمان را تقبل کرده و تا سه نوبت اقدام به درمان در این زمینه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیمارستان معتضدی اولین بیمارستان دوست‌دار مادر در کشور شناخته شده، گفت: بیمارستان تخصصی زنان و زایمان معتضدی تمام بخش‌های مورد نیاز برای مراقبت از مادران پیش از بارداری، حین بارداری و حین زایمان و نیز بخش‌های مراقبت پس از زایمان و مراقبت نوزادان در این بیمارستان فعال است.

سعادت‌فر با اشاره به قدمت این بیمارستان موقوفه‌ای، افزود: این مرکز درمانی علاوه بر کارکردهای درمانی، دارای کارکردهای پژوهشی، آموزشی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی با اشاره به نگاه توسعه‌محور به این مرکز درمانی خاطرنشان کرد: بیمارستان معتضدی از ظرفیت بزرگترین مرکز درمان ناباروری غرب کشور برخوردار است و با تخصیص اعتبار جزو یکی از طرح‌های کلان درمانی قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ در این آیین از زحمات دکتر عبدالله سعادت‌فر رئیس پیشین این مرکز درمانی تقدیر و خانم دکتر نسرین منصوری به عنوان رئیس جدید بیمارستان معتضدی معرفی شد.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4xlj1
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار