حالت تاریک
رئیسی پیش از سفر به عربستان:

آمریکا مانع آتش‌ بس در غزه است

آمریکا مانع آتش‌ بس در غزه است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمریکا مانع آتش‌ بس در غزه است، گفت: آمریکا پیام می‌دهد که جنگ گسترش نیابد، اما آمریکایی‌ها سوخت ماشین جنگی غزه را تهیه کردند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز و پیش از عزیمت به عربستان برای شرکت در جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی، گفت: از یک ماه قبل برای تشکیل این نشست اضطراری درخواست داده بودیم که هر بار به دلایل مختلفی این نشست تشکیل نمی‌شد.

وی ادامه داد: موضوع بشریت دغدغه مهم امت اسلامی و مردم مسلمان در سراسر جهان است. امروز همه مردمان صاحب فهم، درک و اندیشه در سراسر جهان برای حمایت از فلسطین به میدان آمدند. امروز فریاد همه دنیا از حمایت‌های آمریکا از جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه بلند است که به واقع یک جنایت جنگی است.

رئیسی افزود: آمریکا پیام می‌دهد که جنگ گسترش نیابد، اما سوخت ماشین جنگی غزه را آمریکایی‌ها تهیه کردند. آمریکا مانع آتش‌بس در غزه است و ریشه همه این مفاسد آمریکاست. دنیا باید چهره واقعی آمریکا را بشناسد. ما باید دشمن را بشناسیم.

وی با بیان اینکه جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی مورد انتظار همه مردم و به ویژه امت اسلامی است، بیان کرد: سران کشورهای اسلامی باید دور هم جمع شوند و باید به تصمیم قاطع درباره فلسطین برسند. مساله فلسطین به هیچ عنوان فقط میدان سخن گفتن و اعلام موضع نیست و باید اقدام و عمل و توقف سریع بمباران‌ها محقق شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: رفع محاصره غزه باید محقق شود. هدف تشکیل سازمان همکاری‌های اسلامی هم مسأله فلسطین بود. در جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی وحدت و همگرایی کشورهای اسلامی را حول محور فلسطین شاهد خواهیم بود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از