حالت تاریک
معاون جوانان اداره کل ورزش کرمانشاه خبر داد:

آموزش بیش از 100 نوجوان کرمانشاهی در طرح «ترنج»

آموزش بیش از 100 نوجوان کرمانشاهی در طرح «ترنج»

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به موفقیت طرح ترنج در استان گفت: در این طرح تاکنون بیش از 100 نوجوان کرمانشاهی مهارت‌های زندگی و حرفه‌آموزی راکسب کرده‌اند.

حسین آذرکمند در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، اظهار داشت: طرح توانمندسازی نوجوانان با نام «ترنج» از سال 1400 با همکاری یکی از سمن‌های فعال و توانمند حوزه جوانان تحت عنوان مؤسسه جمعیت افرای سبز زاگرس شروع به فعالیت کرد.

 

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به موفقیت مدیریت این طرح پایلوت در استان افزود: تا ماه آینده در 15 استان دیگر در سطح کشور اجرا می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در این طرح از ورود نوجوانان و جوانان به دام آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌شود، گفت: طرح ترنج نمونه‌ای از یک مدل انجام شده موفق است که هر کسی بخواهد در حوزه کسب و کار نوجوانان فعالیت کند یک پروتکل آماده در اختیار دارد.

 

آذرکمند خاطرنشان کرد: در این طرح تاکنون بیش از 100 نوجوان در کرمانشاه آموزش دیده‌اند و مهارت‌های مختلف زندگی و کسب و کار را بدست آورده‌اند.

 

وی با بیان اینکه این طرح پایلوت را وزارت ورزش و جوانان با کمک سازمان ملل متحد(یونیسف) راه اندازی کرده است، یادآوری کرد: پایلوت این طرح استان‌های کرمانشاه، تهران، البرز و اصفهان بوده‌اند.

 

آذرکمند گفت: مراکز موجود در این طرح بحث حمایت‌های روانی و اجتماعی برای نوجوانان و جوانان دهک‌های پایین جامعه را در دستور کار دارند.

 

وی با بیان اینکه در این مراکز بحث اشتغال‌زایی برای نوجوانان و جوانان به جدیت پیگیری می‌شود، افزود: در این برنامه جوانان و نوجوانان از سمت دستگاه‌های حمایتی همچون سازمان بهزیستی کمیته امداد و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

 

آذرکمند با تصریح کرد: از مهمترین اقدامات این طرح ارائه آموزش‌های حرفه‌آموزی به جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله است که در این راستا مددکارانی برای حمایت از خانواده‌های این جوانان و نوجوانان در نظر گرفته شده‌ تا این خانواده‌ها با حمایت از فرزندانشان به فرایند حرفه‌آموزی آنان کمک کنند.

 

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: در راستای اجرای این طرح جوانان و نوجوانان به مراکز آموزشی معتبر همچون جهاد دانشگاهی و سازمان فنی و حرفه‌ای که مدارک معتبر در اختیار آنان قرار می‌دهند معرفی می‌شوند.

 

وی افزود: در این میان سازمان فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه کمک‌های شایانی در جهت آموزش رایگان به جوانان و نوجوانان دهک‌های پایین جامعه ارائه داده است و بعد از گذراندن دوره‌های حرفه‌آموزی و کسب مدارک لازم، تیم‌های مددکاری این افراد را به مشاغل امن جهت کارآموزی معرفی می‌کنند تا بتوانند آنچه را که آموخته‌اند به صورت عملی انجام دهند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از