حالت تاریک
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خبر داد:

اجرای طرح توسعه واحدهای تولیدی در کرمانشاه

اجرای طرح توسعه واحدهای تولیدی در کرمانشاه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از اجرای طرح توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای افزایش اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه خبر داد.

عبدالوحید محمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: استان کرمانشاه با برنامه‌ریزی و تلاش‌های صورت گرفته در موضوع اشتغال شاهد کاهش نرخ بیکاری بوده اما طی بهار امسال مقداری این رقم مجدد افزایش یافته که انتظار می‌رفت با توجه به کاهش نرخ بیکاری کشور این استان نیز روند نزولی آمار بیکاری را داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: طی سال گذشته و امسال شاهد افزایش بیمه‌شدگان اجباری در سازمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه هستیم که به‌معنای افزایش فرصت اشتغال رسمی است و همین امر منجر به کاهش نرخ بیکاری شده است.

محمدی با بیان اینکه تعداد بیمه‌شدگان اجباری در استان کرمانشاه افزایش یافته، تصریح کرد: در کنار ایجاد فرصت‌های اشتغال که در واحدهای تولیدی فراهم شده باید تسهیلات مشاغل خانگی را نیز به آمار بیکاری استان کرمانشاه افزود اما این افراد به‌دلیل نداشتن بیمه اجباری در نرخ بیکاری چندان مؤثر واقع نمی‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌هایی برای توسعه صنایع در استان اجرا شده، بیان کرد: با توجه به مصوبات دور نخست سفر رئیس‌جمهور شهید به استان کرمانشاه شاهد اجرای طرح‌های توسعه‌ای هستیم تا ظرفیت اشتغال مستقیم و غیرمستقیم آنها افزایش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: فاز دوم پتروشیمی کرمانشاه، واحد تولیدی چرا سیما، واحد گچ‌بر، بیواتانول از جمله پروژه‌های مهم اشتغال‌زایی استان کرمانشاه هستند که تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند.

محمدی خاطرنشان کرد: در کنار توجه به توسعه صنعتی استان کرمانشاه به موضوع منطقه آزاد تجاری و صنعتی قصرشیرین نیز توجه ویژه داریم تا در دولت آینده طرح جامع توسط هیأت دولت به تصویب و اجرا برسد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از