حالت تاریک
مدیرکل تبلیغات‌ اسلامی کرمانشاه خبر داد:

اجرای طرح ملی «آیه‌های زندگی» در ماه رمضان

اجرای طرح ملی «آیه‌های زندگی» در ماه رمضان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: طرح سراسری «آیه‌های زندگی» با محوریت حفظ ۳۰ آیه محوری در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرزایی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: مهمترین طرحی که سازمان تبلیغات اسلامی بعد از اعیاد شعبانیه، دهه مبارکه فجر و انتخابات، به‌صورت ملی طراحی کرده طرح «زندگی با آیه‌ها» است.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: در طرح «زندگی با آیه‌ها» ۱۵۰ آیه پرتکرار در کلام امامین انقلاب انتخاب شده که مبانی انقلاب اسلامی برگرفته شده از دل این آیات است. 

 

وی گفت: این طرح یک طرح سه ساله است که با ۵۰ آیه از ماه مبارک رمضان امسال شروع می‌شود ۳۰ آیه از این ۵۰ آیه آیاتی هستند که در ۳۰ جزء قرآن وجود دارند و برنامه‌های مختلفی برای آنها در نظر گرفته شده است. 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین تصریح کرد: مرحله اول این طرح به گفتمان‌سازی این آیات اختصاص دارد که در سطوح فضاسازی رسانه و صدا و سیما در حال انجام است.

 

وی افزود: مرحله بعد، مفاهیم این آیات است که باید به جمعیت و مخاطبان خاصی نشر پیدا کنند و مرحله سوم حفظ آیات و مرحله چهارم تدبر در این آیات را شامل می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی خاطرنشان کرد: در مرحله آخر به کنشگری آیات پرداخته می‌شود به این معنا که حفظ این آیات باید کنشگری اجتماعی داشته باشد و هر ۵۰ آیه باید در طی یک سال مراحل ذکر شده را طی کند.

 

وی بیان کرد: همه ارگان‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، صدا و سیما، اوقاف، ارشاد اسلامی، سپاه پاسداران و دفاتر ائمه جمعه در این طرح مشارکت خواهند داشت. 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی ادامه داد: فعالیت اصلی تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان کار بر روی زوایای مختلف این ۵۰ آیه خواهد بود علاوه بر این در حال طراحی برگزاری جشن‌هایی برای مناطق محروم در نیمه ماه مبارک رمضان هستیم.

 

وی گفت: امیدواریم بتوانیم بیش از ۲۰ منطقه آسیب را در این طرح پوشش دهیم و برنامه‌هایی نیز برای کودکان نوجوانان و جوانان در مساجد و هیئت‌ها در نظر گرفته خواهد شد که پس از نهایی شدن، رسانه‌ای می‌شوند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از