حالت تاریک

احتمال تغییر قیمت گندم در لایحه بودجه ۱۴۰۳

احتمال تغییر قیمت گندم در لایحه بودجه ۱۴۰۳

سعیدی گفت: احتمال تغییر قیمت گندم در لایحه بودجه ۱۴۰۳ توسط مجلس وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معین‌الدین سعیدی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره قیمت ۱۷۵۰۰ تومانی برای خرید گندم از کشاورزان گفت: بر مبنای قانون، شورای قیمت‌گذاری شکل گرفته و علی‌القاعده این شورا باید با توجه به هزینه‌های کاشت، داشت، برداشت و مشکلاتی که کشاورزان دارند درباره قیمت گندم تصمیم بگیرد.

وی با بیان اینکه به قیمت ۱۷۵۰۰ تومانی گندم رئیس کمیسیون کشاورزی به شدت معترض شده، اظهار کرد: این نوع قیمت‌گذاری، تناسبی با واقعیت‌های کشور ندارد و زمینه را برای واردات باز می‌کند و امیدوارم حتما در این خصوص تجدیدنظر صورت بگیرد.

وی بیان کرد: پیشنهاد کمیسیون کشاورزی مجلس برای گندم ۱۹ هزار تومان است. 

نماینده مردم شهر‌های چابهار، نیک‌شهر، کنارک و قصرقند در مجلس تصریح کرد: قیمت ۱۷۵۰۰ تومانی برای گندم توسط سازمان برنامه و بودجه گرفته شده است.

سعیدی گفت: در پرداخت مطالبات گندمکاران محدودیت منابع وجود دارد و راهکاری نداریم جز اینکه قیمت کنترل شود آن هم به بهای ضربه زدن به تولید و کشاورزان که امیدوارم این اتفاق نیفتد و شورای قیمت‌گذاری براساس یک کار کارشناسی که در آن هم شرایط دولت در نظر گرفته شود و هم به مطالبات به حق کشاورزان توجه شود، قیمت‌گذاری کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار کرد: احتمال تغییر قیمت گندم در لایحه بودجه ۱۴۰۳ توسط مجلس وجود دارد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از