حالت تاریک
جشن‌های نوروزی کُردها پایانی بر اعتبار تجزیه‌طلبی؛

احیای قریب‌الوقوع تمدن ایران قوی در سایه انقلاب

احیای قریب‌الوقوع تمدن ایران قوی در سایه انقلاب

با وجود همه تلاش‌های دشمنان ایران برای دمیدن در اختلافات قومی و مذهبی در راستای تقویت نگاه‌های اختلافی و تجزیه‌طلبانه، دلبستگی یکپارچه مردم به آیین‌های سنتی ایرانی و اسلامی همه رشته‌های تفرقه‌افکن را پنبه کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛  از قدیم‌الایام جشن‌های نوروزی در اقصی نقاط ایران اسلامی به صورت گسترده و فراگیر برگزار شده و اماکن مذهبی معنوی و فرهنگی مختلف در سراسر کشور میزبان اجتماعات بزرگداشت عید باستانی نوروز بوده است.

از بارگاه ملکوتی ائمه معصومین، آستان‌های متبرک امامزادگان تا اماکن تاریخی و فرهنگی ایران عزیز در ایام نوروزی مملو از مردم و مسافران شده و صحنه‌های جذابی از شادی و معنویت همزمان در ایران عزیز رقم می‌زند.

اما موضوعی که کمتر به آن توجه شده اقبال و گرایش اقوام و مذاهب گوناگون از هر رنگ و نژادی به بزرگداشت عید سعید نوروز است.

 با وجود همه تلاش‌ها و تبلیغات دشمنان ایران عزیز برای دمیدن در اختلافات قومی و مذهبی در راستای تقویت نگاه‌های اختلافی و تجزیه‌طلبانه و ضد ایرانی، دلبستگی یکپارچه مردم به آیین‌های سنتی ایرانی و اسلامی همه رشته‌های تفرقه‌افکن را پنبه کرده است.

یکی از مصادیق بارز این موضوع تجمعات و گردهمایی‌های شادانه مردم مناطق کُرد برای بزرگداشت لحظه سال نو است، این نشان می‌دهد ایران بزرگ در برگیرنده همه اقوام و مذاهب و تمدنی رو به گسترش و تقویت است که پوچی شعارهای مضحک پان‌کردیسم و پان‌ترکیسم و... را بی‌اساس‌تر از همیشه نمایان می‌کند.

گرچه برخی جریان‌های خاص به دلیل هراس از همین موضوع مهم و استراتژیک، سعی کردند تا با هنجار شکنی یا حتی ورود نمادهای تفرقه‌افکن در این اجتماعات این حقیقت را وارونه جلوه بدهند اما بدون تردید پیام راهبردی این همگرایی‌های روزافزون فرهنگی و اجتماعی، نزدیک بودن به قله برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و ایران قوی است.

بدون شک دستگاه‌های مسئول باید با اقدامات پیشگیرانه و مسئولانه برای کنترل آسیب‌های تحمیلی به این اجتماعات و جشن و شادی مردم، نسبت به وجود هرچه بهتر و فراگیرتر نشاط عمومی در جامعه حول فرهنگ‌های اصیل ایرانی و اسلامی تلاش کنند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از