حالت تاریک
معاون وزیر صمت خبر داد:

احیای ۴ هزار واحد تولیدی در دولت سیزدهم

احیای ۴ هزار واحد تولیدی در دولت سیزدهم

معاون وزیر صمت گفت: در دولت سیزدهم موضوع تولید و احیای واحدهای صنعتی مورد توجه ویژه قرار گرفت که تاکنون ۴ هزار و ۸۰ واحد تولیدی احیا و ۴ هزار و ۹۰۰ واحد افزایش ظرفیت داشته‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ فرشاد مقیمی صبح امروز شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولید شهرک صنعتی کرمانشاه اظهار داشت: در بحث زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی کشور ۲ هزار پروژه در سراسر کشور در حال اجرا است که ۵۹۷ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: طی دهه فجر ۲۲۸ پروژه صنعتی در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد که ۸۶ پروژه احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه‌تمام بوده است که امروز در استان کرمانشاه بازدیدی از پروژه‌ها انجام گرفت.

مقیمی تصریح کرد: این واحد تولیدی که در حوزه تولید پروفیل و لوله فعالیت دارد پس از احیا با سرمایه‌گذاری انجام گرفته زمینه اشتغال ۳۵ نفر را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی با توجه به شعار سال در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در استان کرمانشاه با برنامه‌ریزی صورت گرفته و انجام طرح‌های توسعه‌ای ۴۰ واحد افزایش ظرفیت تولید داشته‌اند که در سراسر کشور این آمار ۲ هزار و ۲۰۰ واحد است.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم موضوع تولید و احیای واحدهای صنعتی مورد توجه ویژه قرار گرفت که تاکنون ۴ هزار و ۸۰ واحد تولیدی احیا و ۴ هزار و ۹۰۰ واحد افزایش ظرفیت داشته‌اند.

مقیمی عنوان کرد: نوسازی واحدهای تولیدی و زیرساخت‌های تولید از نیازهای امروز کشور است تا بتوانیم افزایش ظرفیت تولید را داشته باشیم و همچنین به روزرسانی تجهیزات زمینه کاهش مصرف انرژی و آلایندگی را نیز درپی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در دیدار گذشته با استاندار کرمانشاه در حوزه زیرساخت‌ها و تأمین منابع توافقاتی به صورت ۴۰ به ۶۰ داشتیم که امروز به ۳۰ به ۷۰ برای کمک به استان کرمانشاه تغییر یافت و همچنین در دور دوم سفر رئیس‌جمهور نیز تعهداتی را خواهیم داشت.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بعضی از واحدهای تولیدی تسهیلاتی را دریافت کرده‌اند و به دلیل‌عدم پرداخت اقساط و شرایط لازم با جرایمی مواجه شده‌اند که بر اساس قانون با آن‌ها برخورد شده اما مشوق‌هایی نیز برای تولیدکنندگان وجود دارد و باید به این نکته توجه داشت که بعضی افراد برای بهره‌مندی از شرایط تنها در شهرک‌های صنعتی حضور دارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از