حالت تاریک
جلیلی:

جمهوری اسلامی ایران رانت‌خواری را برنمی‌تابد

جمهوری اسلامی ایران رانت‌خواری را برنمی‌تابد

سعید جلیلی گفت:هزاران همت در این سال‌ها تسهیلات داده شده اما نیمی از مردم حتی یک درصد تسهیلات نگرفته‌اند، در واقع ۹۰ درصد تسهیلات را ۱۰ درصد گرفته‌اند درحالی که جمهوری اسلامی این را برنمی تاید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سعید جلیلی صبح امروز چهارشنبه در دیدار با مردم کرمانشاه، اظهار داشت: امروز در آستانه اتخاذ تصمیمی مهم و سرنوشت‌ساز و انتخاب بزرگ هستیم؛ در این میان آیا قرار است ملت ما و استان کرمانشاه با همه توانمندی‌ها و فرصت‌هایی که دارد در چهارسال آینده چه مسیری را طی کند. 

وی افزود: فراموش نمی‌کنیم در سال‌های ۹۲.۹۳ و ۹۶ همین استان که سرشار از فرصت‌های بزرگ است با نرخ ۲۲ درصد رتبه اول بیکاری را داشت درحالی‌که این همه فرصت و ظرفیت کشاورزی، دامداری، گردشگری ترانزیت، روابط تجاری در آن وجود دارد. 

جلیلی خاطرنشان کرد: آیا امروز می‌خواهیم با همین نگاه دهه گذشته کشور را اداره کنیم یا اینکه مثل نگاه دیگری که در سال ۱۴۰۰ با انتخاب شهید رئیسی توسط مردم رقم شد؛ ظرفیت‌ها را معطل نگذاشت و کار جدی را شروع کرد. 

وی با اشاره به اینکه بنده بارها به این استان آمدم، افزود: استان کرمانشاه یک دریا ظرفیت است هم کشاورزی دارد هم گردشگری دارد هم ترانزیت دارد افتخار میزبانی زائران امام حسین(ع) را دارد. 

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برای چهار سال آینده دو نگاه وجود دارد، چون مشکلات زیاد است با اندک بهان‌ای زیر بار مشکلات شانه خالی کرد یا اینکه ظرفیت‌هایی چون نیروی جوان را قدر بدانیم. 

جلیلی با اشاره به اینکه مردم استان کرمانشاه در طول تاریخ این انقلاب را حفظ کرده و در دفاع مقدس حماسه آفریدند، اذعان کرد: عظمت شهدای استان فراموش نمی‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه ۱۰ هزار شهید تقدیم کرده، گفت: مردم استان از حادثه‌ها حماسه‌های بزرگ آفریدند آیا امروز با وجود افراد متخصص و تحصیل کرده در عرصه‌های اقتصادی، کشاورزی، صنعت و معدن نمی‌توانیم حماسه ایجاد کنیم.

جلیلی با بیان اینکه لازمه خلق حماسه در عرصه‌های مختلف داشتن نگاه درست است و نباید به حداقل‌ها اکتفا کنیم، تصریح کرد: 
بنای انقلاب اسلامی این است که همه از نظر  حق سیاسی، فرهنگی و اقتصادی حقوق برابر دارند پس همه باید بتوانند در سرنوشت و پیشرفت کشور سهم داشته باشند.

وی افزود: کرمانشاه عزیز امروز یک دریا فرصت دارد که ثمره آن باید یک کرمانشاه جهش باشد و باید مسیری فراهم شود که هر فرد در حد توان در خط مقدم حضور یابد همان‌گونه که امروز دشمنان جرات نمی‌کنند به مملکت نگاه چپ کنند آیا امروز هر ایرانی هر مذهب و هویت ما نمی‌تواند این نقش پر شکوه را در پیشرفت کشور ایفا کند؟

جلیلی اذعان کرد: هزاران همت در این سال‌ها تسهیلات داده شده اما نیمی از مردم حتی یک درصد تسهیلات نگرفته‌اند، در واقع ۹۰ درصد تسهیلات را ۱۰ درصد گرفته‌اند درحالی که جمهوری اسلامی این را برنمی تاید.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همان‌گونه که از حقوق سیاسی مردم دفاع می‌کند از حقوق اقتصادی آنها نیز دفاع می‌کند بر همین اساس امروز باید حرکتی شروع شود که بر اساس آن وقتی صحبت از روستا می‌شود، باید به فکر تبدیل آن به سلول جهش کشور باشیم چه اینکه ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار داریم.

جلیلی با برشمردن محاسبات غلط تفکر مقابل و خسارات به بار آمده طی دولت آنها از برخورد با قدرت با این فسادها خبر داد و
تصریح کرد: تحقق جهش کرمانشاه برنامه‌ریزی می‌خواهد.

وی افزود: امروز یک انتخاب بزرگ داریم چه اینکه هشت سال رشد اقتصادی کشور منفی بود و این استان با همه ظرفیت‌ها ۲۲ درصد نرخ بیکاری داشت پس نباید آن زمان برگردد.

جلیلی اذعان کرد: هرجوان باید کارآفرین باشد، در واقع هر جوان کرمانشاهی می‌تواند صادرکننده موفق باشد پس باید به سمتی برویم که کشور را در چهار سال آینده جهش دهیم لازمه آن فراهم‌آوری این بستر توسط دولت است بر همین مبنا هر ایرانی باید نقش خود را ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه در ۴۵ سال گذشته مردم همواره پای انتخابات بوده‌اند، افزود: بزرگترین انتخابات ما انقلاب اسلامی بود
چه اینکه به اذعان دشمنان نظام، هیچ‌گاه موقعیت منطقه‌ای و اقتدار ایران مثل امروز نبوده است که این میراث را ۹ هزار و ۸۰۰ شهید بر جای گذاشتند.

جلیلی خاطرنشان کرد: همان‌طوری که در عرصه دفاع مقدس اقتدار داشتیم و امروز در حوزه فناوری و علم حائز رتبه هستیم، ان‌شالله در مباحث اقتصادی هم به رتبه شایسته‌ای خواهیم رسید که این تنها با حضور همه مردم میسر خواهد شد.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های استان کرمانشاه، از تلاش برای رسیدن به جهش در عرصه‌های  اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خبر داد و عنوان کرد: تقدیم ۹ هزار و ۸۰۰ شهید استان برای ما درس‌آموز است و در این میان نیز امروز در نقطه بزنگاهی تاریخی هستیم که باید یک جهان فرصت را به جهش تبدیل کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از