حالت تاریک
رئيس ستاد انتخابات استان کرمانشاه خبر داد:

افزایش ۵۰ درصدی مشارکت کرمانشاهیان در انتخابات

افزایش ۵۰ درصدی مشارکت کرمانشاهیان در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از افزایش ۵۰ درصدی مشارکت کرمانشاهیان در انتخابات خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ علی شعبانی عصر امروز در نشست خبری ستاد انتخابات استان کرمانشاه اظهار داشت: بر اساس آمار تا ساعت ۱۲ ظهر امروز ۵۰ درصد افزایش مشارکت مردم در انتخابات در دور نخست را شاهد هستیم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: در نخست انتخابات ریاست‌جمهوری تا ساعت ۱۲ ظهر ۱۳۰ هزار نفر در شعب اخذ رأی احراز هویت شدند که این آمار طی دور دوم به ۲۰۲ هزار نفر رسیده است.

شعبانی با اشاره به حضور نمایندگان کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در شعب اخذ رأی استان کرمانشاه تصریح کرد: نمایندگان کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در ۹۰ درصد شعب اخذ رأی نماینده دارند که بر روند انتخابات نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به نگرانی ستاد یکی از کاندیدای انتخابات برای ذکر نشدن کامل اسامی و احتمال باطل شدن آرا، ادامه داد: بر اساس استعلام گرفته شده از وزارت کشور چنان‌چه پیشوند، پسوند و یا اسامی که به آن شهرت دارد ذکر شود، رأی به نام کاندیدای مورد نظر محسوب می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: شعب ثابت و سیار روستایی موظف هستند در تمامی روستاها حضور پیدا کنند و با توجه به اینکه کشاورزان به برداشت محصول مشغول هستند زمینه حضور آنها را در انتخابات فراهم کنند.

شعبانی بیان کرد: روستاییان می‌توانند چنان‌چه اگر شعب سیار روستایی در برخی روستاها حضور نیافتند از طریق بخشداری گزارش لازم را به فرمانداری و ستاد انتخابات اعلام کنند.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه مشکل تعرفه در استان کرمانشاه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد بیشتر از تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات تعرفه در استان کرمانشاه وجود دارد و هیچ نگرانی در این حوزه وجود ندارد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه عنوان کرد: مردم رأی خود را به ساعات پایانی موکول نکنند اما امکان تمدید زمان انتخابات بر اساس نظر وزارت کشور وجود دارد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از