حالت تاریک
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه خبر داد:

افزایش چشمگیر حوادث کوهستان در کرمانشاه

افزایش چشمگیر حوادث کوهستان در کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با اشاره به وقوع ۶۹ حادثه کوهستان از ابتدای سال جاری در استان از افزایش تعداد مصدومان خبر داد و بر ضرورت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای کاهش این حوادث تأکید کرد.

محمدباقر محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: از ابتدای سال جاری جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه نسبت به امدادرسانی در ۵۳۳ مورد حادثه در سطح استان اقدام کرده که آمار بالایی در وقوع حوادث محسوب می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: این سازمان همواره در راستای امدادرسانی در حوادث و بلایای طبیعی پيشگام بوده و جزو اولین گروه‌های امدادرسان است که در محل وقوع حوادث حاضر می‌شود.

محمدی بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۲۳۲ مورد حادثه جاده‌ای، ۶۹ مورد کوهستان، ۴۳ مورد خدمات حضوری، پنج مورد خدمات شهری، ۱۰۴ مورد آتش‌سوزی و انفجار، دو مورد صنعتی و کارگاهی، ۶۴ مورد خدمات مناسبتی، پنج مورد زلزله، چهار مورد دریایی و ساحلی به وقوع پیوسته که جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه نسبت پوشش امدادی آنها اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۸۷۵ تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شده‌اند که ۳ هزار و ۶۱ نیروی امدادی هلال‌احمر در این عملیات‌ها مشارکت داشته‌اند و همچنین ۶۱۵ دستگاه خودروی امدادی نیز به‌کارگیری شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: در حوادثی که جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه نسبت به پوشش امدادی آنها اقدام کرده به ۷۷۵ مصدوم خدمات امدادی ارائه شده که از این تعداد، ۲۳۲ نفر توسط امدادگران به مراکز درمانی منتقل و متأسفانه ۸۴ نفر جان باخته‌اند.

محمدی با ابراز نگرانی از افزایش قابل توجه حوادث کوهستانی در استان کرمانشاه، عنوان کرد: متأسفانه تعداد حوادث کوهستان در استان نسبت به سال گذشته افزایش داشته و جزو استان‌های نخست کشور در این حوزه هستیم که کوهنوردان کرمانشاهی باید همکاری و همراهی بیشتری را برای کاهش این حوادث در استان کرمانشاه داشته باشند.

وی تأکید کرد: تیم واکنش سریع و امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در آمادگی کامل قرار دارد تا در صورت بروز حوادث نسبت به انجام فرآیند امداد و نجات اقدام کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از