دوشنبه 26 شهر 1403
1403-06-17 11:07 - شماره خبر : 9631 0
رئیس اتحادیه کتاب‌فروشان استان کرمانشاه خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی قیمت لوازم‌التحریر در کرمانشاه

رئیس اتحادیه کتاب‌فروشان استان کرمانشاه از افزایش ۲۰ درصدی قیمت لوازم‌التحریر در این شهرستان خبر داد.

محمدهادی معینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید هستیم، انواع و اقسام لوازم‌التحریر از جمله مداد، خودکار، دفتر و… با تنوع بسیار به صورت گسترده در بازار موجود است. 

رئیس اتحادیه کتاب‌فروشان استان کرمانشاه عنوان کرد: عموم مردم از اوایل شهریورماه خرید لوازم‌التحریر مورد نیاز مدرسه را آغاز کرده‌اند و خوشبختانه شاهد تمایل آن‌ها به سمت خرید تولیدات داخلی هستیم. 

معینی با بیان اینکه لوازم‌التحریر نیز همانند سایر کالاها به دنبال واردات اجناس خارجی افزایش قیمت داشته، گفت: وجود بخش خصوصی و تولیدات داخلی که دارای کیفیت مناسبی هستند باعث شده در این شرایط اقتصادی قیمت‌ها مقداری تعدیل پیدا کند. 

وی با اشاره به قیمت‌گذاری در صنف لوازم‌التحریر، اظهار داشت: در بخش صنفی فروش لوازم‌التحریر قیمت‌گذاری به صورت دولتی نیست و اقلام به صورت آزاد و با توجه به کیفیت و به صورت مطلوب و متعارف انجام می‌شود. 

معینی در رابطه با حمایت از تولیدکنندگان لوازم‌التحریر استان، بیان کرد: در استان کرمانشاه اقلام محدودی از جمله مداد مشکی پارس به صورت صنعتی تولید می‌شود و اقلام دیگر جامدادی‌های فانتزی و دفتر هستند که در کارگاه‌های خانگی و کوچک تولید می‌شوند و ما نیز در اتحادیه تلاش کردیم که از تولیدکنندگان بومی حمایت کنیم اما همچنان بیشتر اجناس صنف لوازم‌التحریرفروشان به دلیل تنوع بسیار از تهران تهیه می‌شود. 

رئیس اتحادیه کتاب‌فروشان استان کرمانشاه با بیان اینکه قیمت لوازم‌التحریر نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری نداشته، تأکید کرد: در صنف لوازم‌التحریر خلاف سایر صنوف، نسبت به یک‌سال اخیر افزایش قیمت چندانی نداشتیم و حداکثر افزایش قیمت ۲۰ درصد بوده است. 

معینی از تداخل صنفی به عنوان مهم‌ترین دغدغه و مشکل صنف لوازم‌التحریر در آستانه بازگشایی مدارس یاد کرد و گفت: متأسفانه در ایام شهریورماه برخی دیگر از اصناف به ویژه سوپرمارکت‌ها اقدام به فروش لوازم‌التحریر می‌کنند که این موضوع منجر به کاهش بازار صنفی لوازم‌التحریرفروشان شده است. 

رئیس اتحادیه کتاب‌فروشان استان کرمانشاه در پایان، اذعان کرد: بارها برای مقابله با تخلف سایر اصناف در صنف لوازم‌التحریرفروشان به بازرسی و نظارت اتاق اصناف و حتی سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه کردیم، اما متأسفانه اقدامی برای برخورد با متخلفان صورت نگرفته است. 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4ab9E
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار