حالت تاریک
رئیس‌پلیس راهور استان کرمانشاه خبر داد:

افزایش ۴ برابری ترافیک در معابر کرمانشاه

افزایش ۴ برابری ترافیک در معابر کرمانشاه

رئیس‌پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: حجم ترافیک با آغاز سال تحصیلی جدید در کرمانشاه بین سه تا چهار برابر افزایش یافته است.

 

سرهنگ محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: نیروهای پلیس راهور در قالب اجرای طرح ترافیکی بازگشایی مدارس با تمام توان نسبت به پوشش حداکثری ترافیک در خیابان‌های منتهی به محل استقرار مدارس به ویژه در حاشیه معابر طی ساعات ابتدایی و پایانی فعالیت مدارس اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه حجم ترافیک نسبت به قبل بین سه تا چهار برابر افزایش یافته، افزود: به‌صورت روزانه ۱۵۰ نیروی پلیس راهور در سطح میادین و معابر به‌کارگیری می‌شوند.

 سرهنگ حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش حجم ترافیک در معابر مانند سال‌های گذشته در سه محدوده از تقاطع جلیلی به سمت لشکر، از میدان آزادی تا سه راهی برق و خیابان شورا و از تقاطع کارگر تا میدان فاطمیه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ طرح زوج و فرد اجرا می‌شود.

رئیس‌پلیس راهور استان کرمانشاه تصریح کرد: طبق سخنان شهردار ضلع شمال به جنوب میدان سپاه ظرف روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد اما صبح‌ها در کمربندی غربی شهر کرمانشاه واقع در تقاطع امام حسین(ع) روی پل قره‌سو گره ترافیکی وجود دارد اگرچه نیروهای پلیس مستقر می‌شوند اما بر اساس مصوبه جلسه شورای ترافیک، شهردار موظف به انجام عملیات عمرانی برای تعریض پل مذکور شده است.

سرهنگ حیدری با بیان اینکه بار ترافیکی همچنین در هسته‌های مرکزی شهر واقع در تقاطع مدرس، میدان فردوسی و میدان آزادگان پر حجم است، گفت: در این معابر حضور نیروهای پلیس راهور را به ویژه در ساعات آغاز و پایان فعالیت مدارس تقویت کرده‌ایم.

وی از ایمن سازی، خط کشی و تقویت علائم توسط کارگروه مشترک شهرداری، پلیس راهور و آموزش و پرورش خبر داد و افزود: معابر در حاشیه راه‌ها شناسایی شده‌اند و نسبت به رنگ‌آمیزی گذرگاه‌ها، تقویت علائم و ایمن‌سازی ترافیک اقدام شده است.

رئیس‌پلیس راهور استان کرمانشاه اذعان کرد: همچنین طرح سامانه‌های کنترل هوشمند در قالب مدیریت سرعت و کنترل معاینه فنی خودروها در سطح استان کرمانشاه انجام می‌شود.

سرهنگ حیدری با بیان اینکه خودروها از تاریخ تولید به مدت چهار سال به معاینه فنی نیاز ندارند، گفت: تاکنون روش کنترل پلیس راهور سنتی بوده اکنون اکنون از طریق همین سامانه پلاک خودروهای عبوری رصد می‌شود و خودروها در صورت نداشتن معاینه فنی از طریق همین سامانه به مبلغ ۵۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

وی با بیان اینکه معاینه فنی ارتباط مستقیمی با ایمنی خودرو دارد، افزود: صاحبان خودرو در صورتی که بیش از چهار سال از تاریخ ساخت خودرو آنها گذشته حتما به مراکز معاینه فنی خودرو مراجعه کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از