حالت تاریک
سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه خبر داد:

افزایش 74 درصدی بارش‌ها در استان کرمانشاه

افزایش 74 درصدی بارش‌ها در استان کرمانشاه

سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه از افزایش 74 درصدی بارش‌ها در استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

محمد زورآوند در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: میزان بارش‌ها در استان کرمانشاه از اول مهرماه تا به امروز 100/8 درصد بوده که در مقایسه با سال قبل که 57/9 دهم درصد بوده حدود ۳۵ میلی‌متر کاهش بارش را نشان می‌دهد.

 

سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه افرود: میزان بارش در استان نسبت به بلندمدت 25 درصد کاهش و نسبت به سال گذشته 74 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 

وی گفت: بیشترین بارش نسبت به بلندمدت 32 درصد بوده که مربوط به شهر سومار و بیشترین کاهش که 57 درصد بوده مربوط به ایستگاه سرارود شهرستان کنگاور است.

 

زورآوند خاطرنشان کرد: بیشترین بارش در سال‌جاری به میزان 242 میلیمتر در شهرستان پاوه به ثبت رسیده است.

 

وی در ادامه به پیش‌بینی هوای استان طی روزهای آتی اشاره کرد و گفت: سامانه ناپایدار حاکم بر جو منطقه در خاتمه فعالیت خود تا اواسط امروز بارش‌های پراکنده‌ای در پاره‌ای از نقاط استان به همراه خواهد داشت.‌

 

زورآوند تصریح کرد: به‌دنبال این وضعیت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شرایط پایداری در سطح استان استمرار پیدا کرده و طی این مدت به استثنای کاهش دما در بامداد سه‌شنبه که شرایط را برای تشکیل مه صبحگاهی فراهم می‌کند پدیده خاص دیگری را برای سطح استان نخواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: در روزهای پنجشنبه و جمعه عبور موج دیگری علاوه بر رشد ابر و وزش باد ملایم ممکن است در بعضی ساعات سبب بارش‌های پراکنده‌ای نیز به ویژه در نواحی کوهستانی نیمه جنوبی استان شود.

 

سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه افزود: دمای هوا از ظهر فردا تا پایان هفته به آرامی روند افزایشی دارد.

 

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوا در شهر کرمانشاه بین حداقل ۷ و حداکثر ۱۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده که در این بازه زمانی سرپل‌ذهاب سومار و خسروی با بیشینه دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و شهرستان کنگاور با کمینه دمای ۳ درجه سانتی‌گراد به عنوان سردترین نقطه استان گزارش شده‌اند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از