حالت تاریک
معاون منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه:

ساماندهی تنگه‌کنشت ۴۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

ساماندهی تنگه‌کنشت ۴۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت طرح‌های آبخیزداری برای مقابله با سیلاب‌ها گفت: ساماندهی تنگه‌کنشت ۴۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

غلام‌رضا چامه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری به کنترل سیلاب، تغذیه آبخوان دشت‌ها، حفاظت از خاک کنترل فرسایش و کاهش رسوب حوزه‌ سدهای مخزنی کمک می‌کند.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: کاهش سیل‌خیزی در مناطق مختلف به‌ویژه در حوزه‌های شهری و تأسیسات زیربنایی و اراضی مهم کشاورزی از اهداف مهم اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان کرمانشاه است.

چامه تصریح کرد: دو طرح مهم منابع طبیعی استان کرمانشاه در سال جاری اجرای طرح‌های آبخیزداری در تنگه‌کنشت و پاتاق است که هدف آن تغذیه آبخوان‌ها و کنترل سیلاب در این مناطق برای جلوگیری از بروز خسارت است.

وی ادامه داد: امسال ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌ طرح آبخیزداری در تنگه‌کنشت کرمانشاه در نظر گرفته شده که تاکنون حدود ۴ میلیارد تومان تخصیص یافته  اما از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) مبلغ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی این منطقه نیازمندیم.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: اداره‌کل منابع طبیعی استان کرمانشاه با قرارگاه امام محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) دارای تفاهم‌نامه همکاری به ارزش یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان است که سالانه ۴۲۰ میلیارد تومان به پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری اختصاص می‌یابد.

چامه بیان کرد: با تکمیل پروژه‌های آبخیزداری در تنگه‌کنشت کرمانشاه شمال این شهر برای برای مقابله با سیلاب ایمن می‌شود و عملیات اجرای طرح آبخیزداری در جنوب نیز طی سال‌های گذشته انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات شهر کرمانشاه ساماندهی رودخانه قره‌سو است که سرشاخه‌های آن در عرصه‌های منابع طبیعی بوده و باید تدابیر لازم برای این رودخانه نیز برای مقابله با سیلاب اندیشیده شود که نیازمند اعتبارات ویژه است.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: محدوده ساماندهی رودخانه قره‌سو ۵۵۰ هکتار است که طرح مدیریت جامع آن با اعتبار ۳ میلیارد تومانی در حال مطالعه و تدوین قرار دارد.

چامه عنوان کرد: ۷۰ درصد مساحت استان کرمانشاه را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از