حالت تاریک
به مناسبت عید قربان صورت گرفت؛

تدارک ۱۰ جایگاه عرضه «دام زنده» در کرمانشاه

تدارک ۱۰ جایگاه عرضه «دام زنده» در کرمانشاه

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: ۱۰ مرکز عرضه دام در شهر کرمانشاه توسط شهرداری در تمام مناطق تدارک دیده شده که در همه میدان‌ها، دامپزشک حضور فعال دارد.

حسین حیدری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن عید سعید قربان از عصر امروز یک‌شنبه تا عصر فردا تیم بازرسی دامپزشکی در سطح استان کرمانشاه در قالب ۴۴ اکیپ سیار و ثابت تشکیل شده و به صورت میدانی حضور خواهند داشت و نیروهای ادارات دامپزشکی ۱۴ شهرستان در روز عید قربان نیز فعال هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه عنوان کرد: همه کشتارگاه‌های سطح استان فعال هستند و هرگونه خدمات در کشتارگاه به صورت رایگان انجام خواهد شد؛ لذا دامداران و هر شهروندی که دام خود را به کشتارگاه ببرد با نظارت شرعی و بهداشتی به صورت رایگان قصابی شده و به درب منزل تحویل داده می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: ۱۰ مرکز عرضه دام در شهر کرمانشاه توسط شهرداری در تمام مناطق تدارک دیده شده که در همه میدان‌ها، دامپزشک حضور فعال دارد و در ۱۳ شهرستان دیگر نیز ۱۳ میدان عرضه دام موقت توسط شهرداری و دامپزشکی مشخص شدند که خدماتی در محل عرضه و در کشتارگاه به صورت رایگان به مردم داده خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: سامانه‌ای تحت عنوان سامانه ۱۵۱۲ در تمام شهرستان‌های استان کرمانشاه برقرار شده که اگر همشهریان گرامی سئوالی دارند و یا نیاز به بازدید و معاینه دارند با این سامانه ارتباط برقرار کنند.

وی با توصیه به مردم برای رعایت یک‌سری نکات، بیان کرد: به مردم توصیه می‌کنیم که دام قربانی خود را از کشتارگاه‌ها و میادین مورد تأیید عرضه دام، تهیه کنند؛ چرا که فصل گرما، فصل بیماری‌های مشترک دام از قبیل تب و انگل است که شاید حتی علائم ظاهری نداشته باشند و این موضوع قطعاً توسط دامپزشک تشخیص داده خواهد شد.

حیدری در پایان گفت: شهروندان علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، دامی را که کشتار می‌کنند باید حتماً پروسه زنجیره سرد رعایت شود و گوشت دام تازه کشتار شده به هیچ‌عنوان استفاده نکنند و حتماً تا ۲۴ ساعت حداقل در دمای صفر تا ۱۴ درجه بگذارند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از