حالت تاریک
‍ مدیر امور آبفای کنگاور مطرح کرد:

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور آب

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور آب

مدیر  امور آبفای کنگاور در آستانه فرا رسیدن فصل سرما از مشترکان خواست به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی تأسیسات و کنتورهای آب، تمهیدات لازم را انجام دهند.

 فرزاد امیری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، از پشم شیشه، به عنوان یکی از عایق‌های مناسب در دمای منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد نام برد و اظهار داشت: به‌منظور حفاظت از تأسیسات آب در مقابل یخ‌زدگی، قرار دادن کیسه‌های کنفی حامل خاک اره یا لباس کهنه و قرار دادن آن در محفظه کنتور و نیز عایق کردن لوله‌های سطحی و کنتورها به‌خصوص کنتورهای نصب شده در دیوار با پشم شیشه، می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی ادامه داد: بهسازی حوضچه‌های کنتور، تعبیه درپوش مناسب کنتور و همچنین قطع آب واحدهای خالی از سکونت و مراقبت مستمر در طول زمستان از دیگر راهکارهای ضروری محسوب می‌شود.

امیری با تاکید بر اینکه نباید در یخ‌زدایی لوله‌ها از آتش یا آب جوش استفاده کرد، گفت: در صورت بروز یخ‌زدگی از حرارت دادن مستقیم یا ریختن آب جوش یا افروختن آتش در مجاورت تأسیسات آبی خودداری شود.

 وی خاطرنشان کرد: در شرایط یخ‌زدگی لوله‌ها توصیه می‌شود با صبر و حوصله از آب ولرم و حرارت غیر مستقیم برای یخ‌زدایی استفاده شود.

مدیر امور آبفای شهرستان کنگاور با تاکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی برای جلوگیری از یخ‌زدگی آب شیرهای آب باز گذاشته نشود، عنوان کرد:  این اقدام علاوه بر هدر رفتن آب، افزایش آب‌بها را نیز برای خانواده به دنبال خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت یخ‌زدگی کنتور، هزینه خرید آن بر عهده مشترک است، لذا از شهروندان فهیم تقاضا می‌شود نسبت به نگهداری کنتور خود کوشا باشند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از