پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-28 15:34 - شماره خبر : 9063 0
طی ایام منتهی به اربعین صورت گرفت؛

امدادرسانی به ۲۸۵۵ نفر در کرمانشاه

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از آغاز طرح اربعین تا به امروز ۲ هزار و ۸۵۵ نفر مددجو به اورژانس مراجعه کرده است.

مسعود قلعه‌سفیدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت:  همان‌طور که بارها اعلام شده است اورژانس پیش‌بیمارستانی از ورود استان کرمانشاه تا نقطه صفر مرزی یعنی پایانه مرزی خسروی با تمام توان در خدمت زائران اربعین امام حسین (ع) است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: ناوگان اورژانسی در حال خدمت در استان کرمانشاه، شامل ۱۲۰ دستگاه خودرو، ۱۰۸ دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه اتوبوس‌آمبولانس، پنج دستگاه موتولانس و دو فروند بالگرد است که بالگردها به صورت ثابت در شهرستان قصرشیرین و کرمانشاه مستقر هستند.

قلعه‌سفیدی خاطرنشان کرد: تا ساعت هشت صبح روز ۲۷ مردادماه، بر اساس آمار اعلامی یک هزار و ۲۴۷ نفر بیمار به اورژانس مراجعه داشته‌ که تعدادی از این آمار به صورت سرپایی معالجه شده و سفر خود را ادامه داده‌اند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اذعان کرد: از آغاز طرح اربعین تا به امروز ۲ هزار و ۸۵۵ نفر مددجو به اورژانس مراجعه کرده که از این آمار مددجویان غیرترافیکی ۲ هزار و ۶۷۷ نفر و مددجویان ترافیکی ۱۷۸ نفر بوده است که در نهایت تعداد ۲۱۲ نفر به بیمارستان اعزام شدند.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه تا دیروز هیچ‌گونه مورد فوتی در غیرترافیکی نداشتیم اما متأسفانه روز گذشته در محدوده جاده هرسین به طرف نورآباد لرستان دو مورد فوتی اعلام شده است.

قلعه‌سفیدی در پایان گفت: بیشتر بیمارانی که به اورژانس مراجعه کردند درگیر مشکل گوارشی و گرما‌زدگی بودند که الحمدالله با همه امکاناتی که در محورهای مواصلاتی به ویژه در پایانه مرزی خسروی و شهرستان قصرشیرین مستقر هستند مشکل خاصی وجود ندارد و خدمات به نحو احسن به زائران ارائه می‌شود.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4QY71
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار