حالت تاریک
باز هم خواهیم آمد؛

مشارکت انتخاباتی تجدید میثاق با رئیس‌جمهور شهید

مشارکت انتخاباتی تجدید میثاق با رئیس‌جمهور شهید

مشارکت در انتخابات پیش رو تجدید بیعت با آرمان‌های رئیس‌جمهور شهید است بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود که مردم حضوری گرم را به ثبت برسانند.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ این روزها که تنور تبلیغات انتخاباتی گرم شده مردم باید سه وظیفه مهم را جدی بگیرند اول اینکه پای صندوق رأی حاضر شوند، دوم فرد اصلح را از بین کاندیداها انتخاب کنند و در نهایت تلاش کنند تا دیگران هم تشویق شوند در روز هشتم تیرماه مشارکتی فعالانه داشته باشند.

با توجه به اینکه انتخاب فردی اصلح طبق اصل ۱۱۷ قانون اساسی برای قرار گرفتن در مهم‌ترین مسند مدیریت کشور به نام رئیس‌جمهوری مطرح است شهروندان باید احساس تکلیف کرده و در بزرگ‌ترین رویداد سیاسی مشارکت داشته باشند تا دشمنان این مرز و بوم که همواره با طراحی نقشه‌های شوم به دنبال تضعیف نظام و ناکارآمد نشان‌دادن هستند، همانند گذشته از این رهگذر با دست خالی عبور کنند.

لازم به ذکر است این انتخابات نوعی تجدید بیعت با رئیس‌جمهور شهید و رأی اعتماد دوباره به خدمات اوست، شهید رئیسی در راه خدمت به مردم جان خود را از دست داد و حالا رکوردشکنی مشارکت انتخاباتی در دولتی که به نام او شکل گرفته، نوعی قدرشناسی از تلاش‌های وی محسوب می‌شود که فارغ از نتیجه، خود حائز اهمیت است.

شرکت در انتخابات موجب اقتدار کشور می‌شود

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی  شبکه اطلاع‌رسانی«مرصاد»؛ با بیان اینکه شرکت در انتخابات یکی از مسئولیت‌های بسیار مهمِ هر ملت است، اظهار داشت: به عبارتی شرکت در انتخابات به معنای این است که مردم در سرنوشت خود احساس مسئولیت می‌کنند. 

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: شرکت مردم در انتخابات این پیام را به مسئولان می‌رساند که مردم همیشه وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند و نسبت به وظایفِ مسئولان مطالبه‌گر هستند. 

وی گفت: شرکت در انتخابات به معنای آن است که یک ملت نسبت به سرنوشت و کشور خود بی‌تفاوت نیست و نسبت به آبادانی آن نقش‌آفرین است. 

شفیعی تصریح کرد: شرکت در انتخابات نه تنها یک امر ضروری بلکه یک امر واجب است که کشور را در مقابل تهاجمات سخت و نرم دشمنان کینه‌توز مصون می‌کند.

ملتی که در انتخابات شرکت می‌کنند مدافع کشور هستند

وی ادامه داد: ملتی که در انتخابات شرکت می‌کند به جهانیان این پیغام را می‌رساند که همیشه در صحنه حضور دارد، مدافع کشور است و نسبت به کشور و مسائل جانبی آن بی‌تفاوت نیست.

شفیعی اذعان داشت: شرکت در انتخابات موجب اقتدار کشور می‌شود و یک خط دفاعی مستحکم در برابر توطئه‌های دشمن ایجاد می‌کند. 

وی گفت: مردم باید بدانند که شرکت در انتخابات یک امر عادی نیست بلکه وظیفه است که کوتاهی در برابر آن باعث می‌شود مملکت ضربات جبران‌ناپذیری را متحمل شود. 

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اگر آمار شرکت‌کنندگان در انتخابات کاهش یابد دشمن نسبت به تهاجم خود امیدوار می‌شود و برنامه‌های ضد فرهنگیِ خود را افزایش می‌دهد بنابراین مردم باید با احساس مسئولیت در انتخابات شرکت کنند.

وی گفت: در کنار حضور پررنگ، انتخاب آگاهانه و انتخاب فرد اصلح از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اگر رئیس‌جمهوری با حداقل شرایط انتخاب شود و یا برنامه‌ها و سخنانش با شعارهای اصولی و راهبردی انقلاب سازگاری نداشته باشد پیشرفت و ارتقای یک کشور نیز با سرعت، جهت و کیفیت مناسبی رخ نخواهد داد.

شفیعی با بیان اینکه نهاد شورای نگهبان  صلاحیت‌ داوطلبان را بررسی کرده، افزود:  غالباً افرادی که از فیلتر نظارتی این شورا عبور می‌کنند، از اهلیت و شایستگی برای تصدی‌گری مناصب انتخابی برخوردارند اما عقلانیت و تدبیر سیاسی ایجاب می‌کند از میان گزینه‌های موجود، بهترین و اصلح‌ترین را انتخاب کنیم.

کارنامه درخشان جمهوری اسلامی ایران در انتخابات

افراسیاب شوهانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی«مرصاد»؛ اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری اگر در کشور ما انتخابات، مردم‌سالاری، حضور مردمی و اراده‌های جوشان مردم در صحنه و میدان نبود، بدانید یک‌سال هم این انقلاب دوام نمی‌آورد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: اصل ۶ قانون اساسی نیز بر اداره امور کشور به اتکاء آراء عمومی تأکید دارد و کارنامه انتخاباتی نظام جمهوری اسلامی با برگزاری چندین دوره انتخابات، کارنامه درخشانی است.

وی گفت: در نگاه اسلامی مشارکت و رأی دادن صرفاً حق نیست که بتوان از آن صرف‌نظر کرد بلکه چون هر فردی در مورد رشد و پیشرفت جامعه مسئول است هم حق است و هم وظیفه.

شوهانی خاطرنشان کرد: انتخابات برای تعیین سرنوشت مردم نهادینه می‌شود و از لحاظ سیاسی به هر میزان تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات بیشتر باشد، نشان از مقبولیت نظام سیاسی حاکم است.

وی اذعان داشت: بر همین اساس، در جمهوری اسلامی ایران یکی از اموری که همواره مورد تأکید امامین انقلاب بوده دعوت تمامی مردم به حضور پرشور و حداکثری در انتخابات است.

شوهانی بیان کرد: مشارکت حداکثری برای انتخاب فرد اصلح که شورای نگهبان آنها را تأیید کرده می‌تواند موجبات برگزیدن نیروی کاردان و متخصص در عالی‌ترین جایگاه مدیریتی کشور را محقق کند.

انتخابات مفهوم جمهوریت در نظام اسلامی است

رضا تحویلیان در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: یکی از شاخص‌های رشد و پیشرفت در یک جامعه مترقی برگزاری و حضور در انتخابات است زیر انتخابات سرنوشت یک مملکت است. 

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در یک حکومت اسلامی هیچ‌کسی نمی‌تواند برای همیشه بر افراد جامعه حکومت کند و حاکم مطلق ذات اقدس الهی است.

وی گفت: با توجه به اینکه هر انسان در جامعه اسلامی از ارزش بسیار بالایی برخوردار است از این رو با حق انتخابی که دارد می‌تواند یک فرد را به عنوان نماینده و پیش رو برای انجام امور انتخابیِ خود، انتخاب کند.

تحویلیان ادامه داد: انتخابات مفهوم جمهوریت در نظام اسلامی است که نماینده اجرایی در این جامعه مقام ریاست جمهوری است که از سوی اکثریت جامعه اسلامی برگزیده می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از نشانه‌های تعالی در جمهوری اسلامی موضوع انتخابات است که در قانون اساسی بر آن تأکید ویژه‌ای شده است.

تحویلیان خاطرنشان کرد: ایرانیان برای رسیدن به درجات رشد و تعالی باید در انتخابات شرکت کنند و سرنوشت خود در چهار سال آینده را به دست شخصی بسپارند که اصلح و از همه شایسته‌تر باشد.

وی اذعان داشت: افرادی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده‌اند قطعاً افرادی شایسته و مناسب پست ریاست جمهوری شناخته شده‌اند لیکن عقل حکم می‌کند که از میان شایستگان آن‌که شایسته‌تر است انتخاب شود لذا مردم باید در انتخاب خود هوشمندانه و دقیق عمل کنند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یکی از گزینه‌هایی که دقت در انتخابات را بالا می‌برد حضور حداکثری در انتخابات است.

وی ادامه داد: حضور حداکثری واجدین شرایط برای شرکت در انتخابات احتمال بیرون آمدن فرد اصلح از صندوق‌های رأی را بالا می‌برد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مؤید ثبات، امنیت و آرامش ایران اسلامی است، موضوعی که به افزایش قدرت چانه‌زنی دیپلماسی کشورمان در خارج از کشور منجر می‌شود.

حضور حداکثری مردم در انتخابات بسیار مهم است، زیرا دست دشمنان را برای دسیسه و توطئه‌چینی علیه برنامه‌ها و اهداف توسعه‌ای کشور و رسیدن به افق‌های روشن پیش رو می‌بندد، بنابراین بر همه ما واجب است در انتخابات حضور آگاهانه و همه‌جانبه داشته باشیم زیرا رأی بالای رئیس‌جمهور آینده می‌تواند توان دولت برای پیشبرد مسائل کلان کشور را بالا برده و قدرت کابینه در مدیریت اجرایی را افزایش دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از