حالت تاریک
زنگ فراخوان مشارکت به صدا درآمد؛

شمارش معکوس برای انتخاب اصلح

شمارش معکوس برای انتخاب اصلح

تنها یک روز به آغاز انتخابات ریاست جمهوری مانده و عموم مردم برای حضور آگاهانه فراخوان شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ شرکت در انتخابات به مردم جامعه این امکان را خواهد داد فردی را انتخاب کنند که برنامه‌های موثر و قابل اجرایی برای حل و رفع مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور داشته باشند، چرا که با انتخاب درست افراد اصلح به قدرت می‌رسند و با شجاعت و مدیریتی که دارند، می‌توانند کشور را از گرفتاری در بحران‌ها عبور دهند. 

در یک جامعه مدنی که شهروندان به صورت فعال در کنش‌های سیاسی و اجتماعی مانند انتخابات شرکت می‌کنند، مسئولان نیز در کار خود احساس مسئولیت بیشتری خواهند کرد چرا که می‌دانند زیر ذره‌بین مردم قرار گرفته و باید حتماً به وعده‌ها و وظایف خود به درستی عمل کنند. 

به تعبیر مقام معظم رهبری طی سال‌ها و دهه‌های اخیر نشان‌ داده شده که برای نظام سیاسی کشور مشارکت مردم فی‌نفسه اهمیت دارد؛ بنابراین مهم‌ترین راه برای ایجاد تغییرات در ساختار سیاسی به شکل مطلوب و منطقی صرفاً حضور در پای صندوق‌های رأی برای انتخاب افراد اصلح است، به همین خاطر قبل از انتخابات، باید برنامه‌ها و وعده‌های که نامزدها مطرح می‌کنند به دقت بررسی کنیم چرا که شناخت دقیق از توانمندی‌ها و سابقه نامزدها باعث می‌شود که انتخاب درستی برای حوزه اجرایی کشور داشته باشیم. 
بدون شک دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی ایران در عملیات‌های روانی که علیه نظام اسلامی اجرا خواهند کرد در تلاش هستند که مشروعیت و مقبولیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را با تشویق مردم برای عدم مشارکت در انتخابات، مورد تردید و در معرض شک و پرسش قرار دهند؛ لذا در این زمینه برای ایجاد ناامیدی در مردم از همه ابزار‌ها و ظرفیت‌های خود استفاده خواهند کرد تا مانع حضور پرشور عموم مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی شوند که در این راستا به گفتگو با چند تن از اساتید دانشگاه نشسته‌ایم. 

با انتخابی درست کشور در مسیر ثبات و آرامش قرار خواهد گرفت 

علی‌محمد کرمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: با توجه به شرایط به وجود آمده در کشور، به فاصله چند ماه از انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، شاهد دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری هستیم، لذا این انتخابات از جهاتی حائز اهمیت ویژه است. 

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی استان کرمانشاه عنوان کرد: شاید کم‌تر از پنج تا ۱۰ دقیقه به شعب اخذ رأی برویم اما در واقع اثر آن به صورت خوشبینانه حداقل در چهار سال آینده و در سال‌های خیلی دورتر باقی خواهد ماند؛ بنابراین انتخابات ریاست جمهوری قدمی برای تعیین سرنوشت اجرای قوانینی است که مجلس و مجمع تشخیص آنها را مصوب خواهند کرد. 

کرمی اذعان کرد: در رابطه با انتخابی که در انتخابات ریاست جمهوری خواهیم داشت باید اشاره کرد که در این موضوع به خوبی دقت کنیم، چرا که پس از انتخابات سال یک‌هزار و ۴۰۰، شهید رئیسی با یک‌سری مشکلات روبه‌رو شد از جمله قیمت دلار که نسبت به هشت سال پیش، ۹ تا ۱۰ برابر شده بود و بحث رکود وجود داشت و در حال گذران یک دوره سیاهی در کشور بودیم. 

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت بر جای مانده از دولت تدبیر و امید، بیان کرد: در بحث واردات واکسن کرونا، افزایش ناگهانی قیمت مصالح ساختمانی و مسائل اقتصادی، اجتماعی جامعه به صورت کلی و جزئی، نباید هیچ‌گاه فراموش کنیم که این مسائل میراثی نامیمونی از دولت تدبیر و امید بود که برای دولت سیزدهم بر جای گذاشت و در این سه سال  گذشته شهید جمهور سکان هدایت کشور را بر عهده گرفت، توازنی در قیمت‌های بازار مسکن و ارز به وجود آمد هر چند راضی‌کننده نبود اما  به مقطعی رسیدیم که تورم افسارگسیخته کنترل شد و تا حدی از دوران سیاه دولت دوازدهم بهتر بود. 

کرمی بیان کرد: مسائل ذکر شده در واقع نشان‌دهنده این است که سه سال پیش در واقع توانستیم با انتخاب درست، ریل حرکت کشور را تغییر دهیم که به یک ثبات قابل قبولی برسد؛ امیدوارم که همچون سه سال پیش یک انتخاب درست داشته باشیم و یک فرد کارآمد و قدرتمند را انتخاب کنیم که بتواند ریل را حفظ کرده و شرایط را هم بهتر کند. 

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی استان کرمانشاه تصریح کرد: رئیس جمهور آینده باید در بحث رشد اقتصادی، کنترل نقدینگی، ارز و مؤلفه‌های ‌اقصادی، با برنامه‌ریزی و همکاری بین مجلس و دولت، می‌تواند ریل حرکتی دولت را حتی بهتر از قبل هدایت کند. 

کرمی گفت: ان‌شاءالله شاهد رشد متوالی در زمینه‌های مختلف از جمله مسکن، تولید و اشتغال باشیم و شعار سال مقام معظم رهبری به خوبی محقق شود و کشور در یک مسیر ثبات و آرامش قرار گیرد و در هشتم تیرماه با انتخابی درست بتوانیم آینده کشور را بسازیم.

حضور حداکثری در انتخابات با افکار مختلف می‌تواند امنیت ایران اسلامی را تضمین کند

مسلم حدیدی در گفتگو با خبرنگار سیلسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: انتخابات یکی از ارکان اصلی در نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، از بدو پیروزی انقلاب اسلامی همیشه انتخابات مورد توجه امامین انقلاب بوده و بنیانگذار جمهوری اسلامی همواره همه اقشار جامعه را به حضور پر رنگ در این رویداد ملی و انتخاب مناسب تشویق می‌کردند. 

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات خود موکداً بر این موضوع اشاره داشتند که حضور حداکثری در انتخابات با افکار مختلف می‌تواند امنیت ایران اسلامی را تضمین کند. 

حدیدی اذعان کرد: در واقع در شرایط حساس کنونی مراقبت از عزت و آبروی ملی با مشارکت بالا اتفاق خواهد افتاد، مشارکتی که همراه با شور و حضور گسترده مردم است و می‌تواند معادلات پیچیده بین‌المللی را تحت تاثیر قرار داده و پیام مهم جمهوری اسلامی را به همه سیاست‌مداران مخابره کند که ایران عزیز، همیشه سرافراز و قدرتمند است. 

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه تاکید کرد: در این راستا از همه اقشار مختلف به ویژه از دانشجویان و دانشگاهیان می‌خواهیم که با حضور آگاهانه پای صندوق‌های رأی فرد اصلحی را انتخاب کنند که ادامه‌دهنده راه شهیدان و جهادگران پرتلاش باشد که ان‌شاءالله بتوانیم شاهد ایرانی آباد، آزاد و سرشار از موفقیت باشیم. 


حضور و مشارکت مردم در انتخابات و نمایش اقتدار داخلی است

اکبر ویس‌مرادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: با اینکه در بهبوهه انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم قرار داریم اما نکته قابل ذکر این است که در عرصه سیاست خارجی فضایی که عملیات‌های طوفان الاقصی و وعده صادق برای ایران اسلامی ایجاد کردند اثبات یک اقتدار منطقه‌ای و بین‌المللی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه، عنوان کرد: اتفاق مهمی که طی چند وقت اخیر رخ داده، این است که در سطح جهانی، سعی می‌شد قدرت ایران کتمان شود اکنون به راحتی پذیرفته شده و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در جامعه بین‌المللی دیگر غیرقابل کتمان است.

ویس‌مرادی با بیان اینکه چه چیزی می‌تواند اقتدار جمهوری اسلامی را خدشه‌دار کند، گفت: اینکه در داخل کشور دچار اقبال عمومی کم و عدم مقبولیت باشیم، تمرکزی است که رسانه‌ها بر عدد پایین مشارکت مردم در دور دوم مجلس کرده بودند، این تمرکز رسانه‌های معاند نشان‌دهنده نیاز دشمنان ایران اسلامی به اینکه بتوانند اقتدار خارجی ایران را با یک نمایش ضعف داخلی بپوشانند.


وی در خصوص مقابله با راهبرد شیطانی رسانه‌های دشمن، بیان کرد: در مقابل راهبرد شیطانی دشمن، چاره‌ کار حضور و مشارکت مردم در انتخابات و نمایش اقتدار داخلی است که به وضوح تکمیل‌کننده اقتدار خارجی خواهد بود، یعنی اگر بتوانیم درصد بالایی از مشارکت مردم را به نمایش بگذاریم می‌تواند به راحتی به مثابه سوخت موشک‌های نظامی یا کلید گره‌گشا از تحریم‌های بین‌المللی باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام‌نور استان کرمانشاه، تصریح کرد: طی حادثه‌ای که چند وقت پیش رخ داد همه مردم از شهادت رئیس جمهور غافلگیر شدند و معمولا چون حضور یک رئیس جمهور هشت ساله است، آن هم رئیس جمهوری که خادم مردم و خادم‌الرضا بود، این تشییع جنازه میلیونی نشان داد، فقدان یک‌باره ایشان چنان بحرانی بود که می‌توانست هر کشوری را به زمین بزند.


ویس‌مرادی خاطرنشان کرد: حادثه هوایی که برای رئیس جمهور پیش آمد می‌توانست تا ماه‌ها کشور را درگیر بحران‌های داخلی کند، آن هم کشوری که از چهار طرف در محاصره نیروهای خارجی و انواع گروهک‌هایی که در مرزهای آن جولان می‌دهند و به تحریک نیروهای بیگانه می‌خواهند امنیت این کشور را دست‌خوش تغییر قرار دهند.

ویس‌مرادی در پایان گفت: چه بسا این شرایط هر کشور دیگری را به بی‌ثباتی می‌کشاند اما به راحتی با وجود مبارک رهبر معظم انقلاب و ولایت فقیه دوره انتخابات چهاردهم در حال برگزاری است و رقابتی به وجود آمده که این اتفاقات می‌تواند ضامن مشارکت بالای مردم در انتخابات باشد که ان‌شاء‌الله در هشتم تیر شاهد حضور دشمن‌شکن مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، آمار بالای شرکت مردم در انتخابات نشان از اتحاد و قدرت ملی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و پیام مهمی که به دنیا خواهد داد این است که جمهوری اسلامی، خلاف اظهارنظر دشمنان یک کشور کاملاً دموکراتیک بوده و در تعیین سرنوشت آن نقش بر عهده عموم مردم است.

عدم حضور و شرکت مردم در انتخابات باعث می‌شود فرصت سوءاستفاده برای گروه‌ها و اشخاصی که منافع خود را بر منافع کشور ترجیح می‌دهند، فراهم شود در حالی که مشارکت و نقش‌آفرینی حداکثری مردم در انتخابات، می‌توان از چنین سوءاستفاده‌هایی در کشور جلوگیری کرد لذا هر یک از شهروندان ایرانی موظف هستند که دیگران را به حضور و مشارکت در انتخابات ترغیب کنند و با به میدان‌آوری دوستان، خانواده و همکاران، تاثیرگذار بوده تا مشارکت عمومی در انتخابات افزایش پیدا کند.

 

حمیدرضا حاتمی؛ فعال رسانه‌ای و خبرنگار مرصاد

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از