حالت تاریک
Logo
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
عضو فراکسیون روحانیت مجلس مطرح کرد:

انجام سفرهای خارجی با هزینه‌‌های بیت‌المال

انجام سفرهای خارجی با هزینه‌‌های بیت‌المال

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که به سفر اربعین می‌روند از جیب خود هزینه می‌کنند اما افرادی که اروپا و آمریکا می‌روند با هزینه‌های بیت‌المال به سفر می‌روند.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، درباره سخنانی مبنی بر اینکه اعتبارات اربعین باید برای ساخت و سازهای شهری و روستایی هزینه می‌شد، اظهار داشت: طرح چنین شبهاتی نخ‌نما و تکراری شده چه اینکه هرساله که موضوع اربعین و محرم و مراسمات مذهبی مطرح می‌شود عده‌ای که ناراحت هستند و این ایام برای آنها قابل تحمل نیست یا نمی‌فهمند دم از چنین سخنانی می‌زنند.

 

وی افزود: به چنین افرادی توصیه می‌شود که هزینه سفرهای خارجی سالانه مردم به مقاصد اروپا، آمریکا یا آنتالیا را نیز نگاه کنند و در مقایسه با آنها ببینند اربعین چه میزان هزینه‌ می‌شود.

 

حجت‌الاسلام فلاحی گفت: افرادی که به سفر اربعین می‌روند از جیب خود هزینه می‌کنند اما افرادی که اروپا و آمریکا می‌روند با هزینه‌های بیت‌المال نظیر هواپیمایی که با بنزین یارانه‌ای سوخت‌گیری می‌شود، به سفر می‌روند.

 

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بهتر است بر پول‌هایی که از بیت‌المال هزینه می‌شود، نظارت صورت گیرد و آن را برگردانیم نه وجوهی که مردم از جیب خود به عشق امام حسین(ع) هزینه می‌کنند زیرا ما نمی‌توانیم مقابل چنین موضوعی را بگیریم.

 

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح چنین شبهاتی، حرف‌های بی‌ربطی است که تکراری است و البته هیچ خریداری هم ندارد.

 

حجت‌الاسلام فلاحی اذعان کرد: امسال نیز مردم بی‌اعتنا به این شبهات و با توجه به اعتقادات خود حضور بیشتری در پیاده‌روی اربعین داشتند و نزدیک به چهار میلیون نفر زائر ایرانی امسال در این اجتماع بزرگ شرکت کردند.

 

وی افزود: ادامه این حضور عزاداران در مشهد دیده می‌شود و افراد پس از بازگشت از سفر اربعین در سالروز شهادت امام رضا(ع) به مشهد می‌روند.

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از