حالت تاریک
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه خبر داد:

انجام ۷۷۴ عملیات امدادونجات توسط هلال‌احمر کرمانشاه

انجام ۷۷۴ عملیات امدادونجات توسط هلال‌احمر کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه از انجام ۷۷۴ عملیات امدادونجات توسط هلال‌احمر کرمانشاه در سال‌جاری خبر داد.

محمدباقر محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر یوی از نهادهایی است که همواره در حوادث و رویدادهای مختلف به عنوان اولین نیروی امدادرسان در صحنه‌های مختلف حاضر می‌شود و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه افزود: بر همین اساس جمعیت هلال‌احمر با انجام مانورهای مختلف، برگزاری دوره‌های آموزشی و ارتقای توان فنی شرایط آماده‌باش خود را حفظ کند تا بتواند در هنگام وقوع حوادث سریعا وارد عملیات امدادونجات شود.

محمدی بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در ۷۷۴ عملیات حضور داشته که عمده این عملیات‌ها در حوادث جاده‌ای و کوهستان بوده اما در سایر حوادث و رخدادها نیز حضور فعالی داشته است.

وی ادامه داد: طی امسال نیروهای هلال‌احمر استان کرمانشاه در ۴۷۵ مورد حوادث جاده‌ای، ۱۱۹ کوهستان، ۶۷ مورد عملیات حضوری، ۲۷ عملیات آتش‌سوزی جنگل و مراتع، ۲۴ عملیات شهری، ۱۷ مورد عملیات برف و کولاک، ۱۵ مورد مناسبتی، ۱۴ مورد سیل و آبگرفتگی، هفت مورد زلزله، پنج مورد صنعتی و کارگاهی، یک مورد ریزش آوار و یک مورد ریلی حضور داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: در این حوادث ۲۸ هزار و ۳۰۶ نفر مصدوم شده‌اند که ۱۲۶ نفر درمان سرپایی و ۶۹۵ نفر انتقال یافته‌اند و متاسفانه ۱۴۴ نفر نیز فوت کرده‌اند.

محمدی اضافه کرد: تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر در این عملیات‌ها یک هزار و ۹۳۰ تیم بوده و نیروهای مشارکت کننده ۷ هزار و ۳۶۳ نفر بوده است که در این راستا ۸۱۴ دستگاه آمبولانس و ۲۶۸ ست خودرو به کارگیری شده است.

وی با بیان اینکه حوادث کوهستان در کرمانشاه افزایشی است، گفت: متأسفانه بسیاری از افراد بدون داشتن شرایط لازم و تجهیزات و بعضا با بیماری‌های قلبی و ریوی به ارتفاعات صعود می‌کنند که مشکلاتی را درپی دارد و لازم است این افراد از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه عنوان کرد: افراد می‌توانند گزارش حوادث را به شماره ۱۱۲ مرکز عملیات جمعیت هلال‌احمر گزارش کنند و حتی بدون سیم کارت نیز می‌توان با این شماره تماس حاصل کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از