حالت تاریک

انفجار تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان

انفجار تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان

وقوع انفجاری در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان تاکنون ۱۰۳ شهید و بیش از ۲۱۱ مصدوم برجا گذاشته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از خبرگزاری مهر، بعد از ظهر چهارشنبه صدای انفجاری در مسیری که منتهی به گلزار شهدای کرمان است شنیده شد. براساس آخرین آمارهای اعلام شده از مسؤولان کشوری و استان کرمان تروریستی بودن این حادثه تأیید شده و تاکنون ۱۰۳ نفر شهید و ۲۱۱ نفر نیز مصدوم شدند.

در حال حاضر نیز گلزار شهدای کرمان و مزار حاج قاسم با حضور نیروهای امنیتی و انتظامی تخلیه شده و مردم از مناطق اطراف این حادثه تروریستی پراکنده شده‌اند و گروه‌های امدادی نیز برای انتقال مصدومان و شهدا به بیمارستان‌های استان کرمان در محل حادثه حضور دارند.

پروازها به مقصد استان کرمان برقرار است.

نیاز گروه خونی O-در کرمان

علوم پزشکی استان کرمان اعلام کرد که افرادی که گروه خونی O- دارند به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.


فردا عزای عمومی در کشور

هیأت دولت در پی وقوع حادثه تروریستی فردا را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.


اعزام هیأتی از کمیسیون امنیت ملی مجلس به کرمان

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هیأتی را بررسی میدانی این اقدام تروریستی به کرمان اعزام خواهد کرد.

بررسی ابعاد این اقدام تروریستی در دستورکار اولین جلسه کمیسیون خواهد بود.


تکذیب شهادت فرمانده ارشد سپاه در کرمان

در پی ۲ انفجار تروریستی در کرمان، برخی اکانت‌های اسرائیلی مدعی شدند در این انفجار یکی از فرماندهان ارشد سپاه کشته شده است که بررسی‌ها نشان دهنده کذب بودن این خبر است و هیچکدام از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در حوالی منطقه انفجار حضور نداشته‌اند.


شهادت ۳ امدادگر هلال احمر

۳ امدادگر هلال احمر که برای کمک‌رسانی به مصدومان حادثه تروریستی کرمان به محل اعزام شده بودند، در انفجار دوم به شهادت رسیدند.


۱۸:۳۵ تاکید وزیر بهداشت بر پیگیری وضعیت مصدومان حادثه تروریستی کرمان

وزیر بهداشت در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خواستار پیگیری و رسیدگی به مصدومان حادثه انفجار در گلزار شهدای کرمان شد.

وزیر بهداشت همچنین دستور آماده باش تمامی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان را داد.


۱۸:۲۶ شهادت مأموران فراجا در حادثه کرمان را تأیید نمی‌کنیم

سرهنگ مهدی سرپناه رئیس مرکز اطلاع رسانی فراجا در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تا این لحظه شهادت ۴ مأمور پلیس در حادثه تروریستی کرمان را تأیید نمی‌کنیم.

پیش از این برخی از رسانه‌ها مدعی شده بودند که در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان ۴ نفر از مأموران فراجا به شهادت رسیده‌اند.

عصر امروز حوالی ساعت ۱۵ دو انفجار در مسیر گلزار شهدای کرمان به وقوع پیوست که تعدادی از هموطنان در این حادثه شهید شده و تعداد دیگری مجروح شده‌اند.


۱۸:۲۵ ذخایر خونی استان جوابگوی مجروحان حادثه تروریستی است

ایرج شکوهی در گفتگویی اظهار کرد: در زمان حال کمبودی در ذخایر گروه‌های مختلف خونی وجود ندارد و مشکلی در این زمینه نداریم.

مدیرکل انتقال خون کرمان گفت: وضعیت ذخایر همه گروه‌های خونی در استان خوب و جوابگوی مجروحان حادثه تروریستی عصر امروز در مسیر گلزار شهدای کرمان است.

وی افزود : در صورت نیاز، به ویژه برای گروه خونی " او منفی ( O - )از استان‌های همجوار کمک خواهیم گرفت.


۱۸:۲۱ نیروهای امنیتی در حال کشف ردپای مرتبطان حادثه تروریستی کرمان

«وحید جلال‌زاده» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: در تماسی که با مقامات ذی‌ربط امنیتی داشتم متوجه شدم که نیروهای امنیتی در استان کرمان و همچنین در مرکز، تمام همت خود را مصروف به کشف رد پاهای مرتبطین با حادثه تروریستی امروز کرده‌اند و قطعاً انتقام این حادثه از تروریست‌ها گرفته خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: حرکت امروز تروریست‌ها از سر استیصال بود و آنها در یک حرکت کور به جای میدان نبرد، از زنان و کودکان و مردانی انتقام گرفتند که برای تجلیل از مقام شهید سلیمانی گرد آمده بودند.

جلال‌زاده گفت: هیأتی از کمیسیون امنیت ملی مجلس در حال اعزام به کرمان است و در هفته آینده برای بررسی ابعاد این حادثه تروریستی جلسه ویژه‌ای در مجلس برگزار خواهد شد.


۱۸:۱۶ لیست اولیه مجروحان و شهدا به زودی اعلام می‌شود

علی بابایی با اعلام این خبر از مردم درخواست کرد از تجمع در محوطه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و بیمارستان‌ها خودداری کنند.

وی گفت: تیم‌های پزشکی در حال آماده باش کامل هستند و تمام تیم‌های تخصصی پزشکی به بیمارستان شهید باهنر فراخوان شده اند.

بابایی گفت: بیمارستان شهید باهنر هاب ترومای شرق ایران است و امکانات تخصصی لازم برای امداد رسانی به مجروحان را دارد.


۱۷:۵۷ تردد در کرمان بدون مشکل در حال انجام است

مدیرکل راهداری کرمان گفت: در پی انفجار تروریستی در کرمان، تردد هوایی، ریلی و زمینی برقرار بوده و توقفی در اعزام زائران به کرمان انجام نخواهد گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان افزود: در حال حاضر ناوگان هوایی، ریلی و زمینی کرمان در آماده باش کامل بوده و هیچ مشکلی در نقل و انتقال زائران وجود ندارد.


۱۷:۵۲ اوضاع در کرمان عادی است

«احمد وحیدی» وزیر کشور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با اشاره به حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: اوضاع در کرمان عادی است و همه چیز تحت کنترل نیروهای امنیتی و انتظامی است.

وی با بیان اینکه توطئه جدیدی که امروز اتفاق افتاد ادامه همان توطئه‌هایی همیشگی دشمنان است، افزود: پاسخ کوبنده‌ای را در کوتاه‌ترین مدت به عاملان حادثه تروریستی خواهیم داد.

وزیر کشور تصریح کرد: ابعاد این حادثه تروریستی در دست بررسی است و مقامات مسؤول، اطلاعات مقتضی را به استحضار مردم خواهند رساند.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۷:۴۸ وزیر بهداشت عازم کرمان شد

عین اللهی همچنین قبل از عزیمت به سوی کرمان در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خواستار رسیدگی فوری به مصدومان این حادثه تروریستی شد.

وزیر بهداشت در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مجروحیت و شهادت جمعی از هموطنان در انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان را تلخ و اندوه بار خواند و به دکتر مهدی احمدی نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان دستور داد تا رسیدگی فوری به مصدومان این حادثه تروریستی و ارائه خدمات درمانی سریع و مطلوب به ایشان را دنبال کند.

۱۷:۳۴ افزایش آمار شهدای حادثه تروریستی کرمان

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: تا این لحظه ۱۰۳ مورد شهید قطعی در این حادثه به ثبت رسیده است و ۱۷۱ مصدوم نیز توسط اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شده است.

نهادهای امداد رسان از مردم درخواست دارند تا خیابان‌های اطراف گلزار شهدای کرمان و بیمارستان‌ها را برای تسریع در امداد رسانی تخلیه کنند.

۱۷:۲۹ سرگردانی زائرانی که در مجاورت گلزار شهدا اسکان داشتند

با توجه به تخلیه گلزار شهدا و خیابان‌های اطراف متأسفانه تعدادی از زائران که در اطراف گلزار شهدای کرمان اسکان داشتند دچار مشکل شده و وسیله‌ای برای ترک محل ندارند.

در محل حادثه، با توجه به تخلیه محل انفجار و خیابان‌های اطراف گلزار شهدای کرمان یکی از مشکلاتی که برای زائران غیر بومی که در اطراف گلزار شهدای کرمان اسکان داشتند پیش آمده، نداشتن محل اسکان و عدم دسترسی به وسایل نقلیه برای برگشت است.

همچنین حرکت کرمانی‌ها به سمت بیمارستانها و محل حادثه برای اطلاع از وضعیت بستگانشان موجب کندی امداد رسانی و انتقال مجروحان به بیمارستان‌ها شده است.

۱۷:۱۰ حال برخی از مجروحان وخیم است

رئیس مرکز اورژانس کرمان آخرین آمار تأیید شده شهدای انفجارهای تروریستی این شهر را ۷۳ نفر و شمار مجروحان را ۱۷۱ نفر اعلام کرد.

صابری افزود: شماری از مجروحان حالشان وخیم است و تعدادی مجهول الهویه نیز داریم که با توجه به این موضع امار شهدا احتمالاً افزایش خواهد یافت.

انفجار اول بعد از زیرگذر و ابتدای موکب ها اتفاق افتاده که بیشترین میزان شهید و زخمی مربوط به این محل است. در ادامه مردم به سمت پارکینگ مجاور تخت درگاه قلی بیک حرکت می‌کنند که انفجار دوم در این مکان اتفاق می‌افتد.

پیر حسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در پی وقوع حادثه انفجار در گلزار شهدای کرمان در تماس تلفنی با مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان ضمن پیگیری آخرین وضعیت سلامت زائران گلزار شهدای کرمان و وضعیت حادثه‌دیدگان در محل انفجار، به مدیرعامل این جمعیت دستور داد تا با حداکثر توان و امکانات انسانی، امدادی و لجستیکی در صحنه امدادرسانی حضور داشته باشد.


۱۶:۵۱ شهادت یک امدادگر جوان هلال احمر

مدیرعامل هلال احمر کرمان از شهادت یک امدادگر جوان هلال احمر در حادثه گلزار شهدای کرمان خبر داد.

فلاح؛ مدیرعامل هلال احمر کرمان گفت؛ در حادثه انفجار گلزار شهدای کرمان، ٣ نیروی هلال احمر دچار مصدومیت شدید شدند که متأسفانه یک نفر خانم از امدادگران هلال احمر کرمان به شهادت رسید.

۱۶:۳۸ آمار تعداد شهدا و مصدومان حادثه تروریستی کرمان

بابک یکتاپرست عصر چهارشنبه در گفت و گویی با ارائه آخرین آمار حادثه کرمان اظهار داشت: متأسفانه احتمال افزایش تعداد فوتی‌ها در این حادثه وجود دارد و هنوز آمار دقیقی وجود ندارد.

طبق گفته شاهدان انفجار اول در ورودی طریق شهدا، نزدیک به زیرگذر و انفجار دوم ده دقیقه بعد در کنار تخت قلی بیگ رخ داده است.

مجروحان این حادثه به بیمارستان‌های شهید باهنر، شفا و مهرگان اعزام شده‌اند و در حال طی مراحل درمان هستند.

۱۶:۲۶ معاون استاندار کرمان: تروریستی بودن انفجار کرمان تأیید شد

منابع درمانی کرمان آماده باش درآمده‌اند و مصدومان در حال انتقال هستند.

نیروهای امنیتی و انتظامی در حال تخلیه مسیر و گلزار شهدای کرمان و اعزام مجروحان این حادثه به بیمارستان شهید باهنر کرمان هستند.

کلیه کادر درمانی بیمارستان‌های کرمان فراخوان شده‌اند.

 


لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از