حالت تاریک
امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب:

بسیجی برای خدا و یاری مستضعفین قیام می‌کند

بسیجی برای خدا و یاری مستضعفین قیام می‌کند

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: بسیجی برای خدا، برای حاکمیت احکام الهی، برای انتظار و برای یاری مستضعفین قیام می‌کند.‌

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، حجت الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی در مراسم‌ گردهمایی بسیجیان شهرستان سرپل‌ذهاب ضمن گرامیداشت هفته بسیج، یاد و خاطره شهدا، به‌خصوص شهدای غزه، اظهار داشت: بسیج یک مکتب است که ریشه در تاریخ دارد، بسیج تفکری است که به دنبال ایجاد تغییر و حرکت بسوی تعالی و رسیدن به مقصد نهایی یعنی قرب الهی است.  

 

امام جمعه شهرستان سرپلذهاب بسیج را مصداق آیه شریفه « ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیر ما بانفسهم ...» دانست و گفت: مصداق انسانی بسیج حضرت امیرالمومنین علیه السلام می باشد که امامین انقلاب در این مورد سخن گفته‌اند.  

 

وی ادامه داد: امت بسیجی، امت پیامبر اسلام است که حرکت کرد در درون خود ایجاد تغییر کرد و نوری را به پهنای تاریخ در سراسر عالم برافروخت.  

 

وی عنوان کرد: بسیج یعنی اتکا و توکل به قدرت لایتناهی خداوند تبارک و تعالی و امید و انتظار، لذا ما در طول تاریخ اسلام مخصوصا تاریخ معاصر و تاریخ انقلاب اسلامی نمونه‌های بسیاری از حرکت و اقدام و افتخارآفرینی بسیج را شاهد هستیم حرکت امام بزرگوار ما به پشتوانه بسیج عمومی، پیروزی در هشت سال دفاع مقدس با بسیج آحاد مردم ، ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار و... مصداق کارنامه درخشان بسیج است.  

 

وی گفت: امروز فرهنگ بیداری ملت‌ها در جهان مشاهده می‌شود، در کشورهای غربی می بینیم که مردم در قلب اروپا دو پرچم را بدست می‌گیرند یکی پرچم فلسطین مظلوم و دیگری پرچم کشوری که مردم دنیا امروز با وجود تمام تبلیغات رسانه‌ای منفی و تمام ایران هراسی‌ها فهمیده که این پرچم یاور مظلومان دنیا، دشمن ظالمان و درهم کوبنده طاغوت‌های زمان است.  

 

حجت‌الاسلام ساداتی گفت: دشمنان با تمام رسانه‌ها و فضای مجازی که در اختیار داشتند می‌خواستند با ایران هراسی  ملت‌ها را از ایران متنفر کنند اما امروز می‌بینیم که پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست مردم دنیا قرار دارد و مردم آزاده‌ای که به دنبال یک الگو می گردند به پرچم سه رنگ و مقدس ایران اسلامی رسیده اند و این فرهنگ بسیج است.  

 

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: هدف بسیج همان هدف مقدس انتظار است بسیجی برای خدا، برای حاکمیت احکام الهی، برای انتظار و برای یاری مستضعفین قیام می‌کند.  

 

وی در ادامه، امید، خسته نشدن، زمان‌شناس بودن و تشخیص درست و به‌هنگام از ویژگی‌های مهم بسیجی دانست و گفت: بسیجیان از پیشکسوتان دفاع مقدس که با تمام وجود و با خلوص نیت پای کار آمده و از انقلاب و کشور دفاع کردند الگو برداری کنند.  

 

وی بیان کرد: خداوند به واسطه ایستادگی و خلوص و صفای باطن و شجاعت ، ایثار و رشادت بسیجیان به کشور عزت ، آبرو، امنیت، اقتدار و استقلال داده است. 

 

حجت‌الاسلام ساداتی یادآور شد: امروز نسل جدید بسیج شهید حججی‌ها، شهید عجمیان‌ها و شهید آرمان علی وردی‌ها هستند که در برابر دشمن جان می‌دهند اما ارزش‌ها را زیر پا نمی‌گذارند.  

 

وی در پایان گفت: هدف بسیج این است که دنیا یک جهان عاری از ظلم و ظالم باشد و انسان‌ها هیچ برتری به هم نداشته باشند مگر بواسطه تقوا و هیچ ملتی بر ملت دیگر ظلم نکند.   

 

بسیج یکی از ماندگارترین و گرانبهاترین یادگارهای امام راحل است

 

مجتبی کاکایی در ابتدای مراسم ضمن گرامیداشت هفته بسیج و درود بر روح پرفتوح امام خمینی (ره) بنیانگذار بسیج مستضعفین اظهار داشت: بسیج یکی از ماندگارترین و گرانبهاترین یادگارهای امام راحل برای تمام دوران‌ها است.  

 

فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب بسیج را ظرفیت بزرگی برای تمامی زمان‌ها و در تمامی مکان‌ها خواند و گفت: دنیای استکبار بداند بسیجیان همچنان که در دوران دفاع مقدس در کنار نیروهای مسلح قرار گرفتند و درسی فراموش نشدنی به دشمن دادند امروز مصمم تر و آماده تر از گذشته هستند که اگر خطایی از دشمن سربزند باحضور در کنار نیروهای مسلح طومار آنها را درهم می پیچاند.  

 

 کاکایی در ادامه، از حضور با بصیرت بسیجیان شهرستان در مراسم نمایش اقتدار بسیج تقدیر کرد و گفت: این حضور حماسی بسیجیان در این مراسم باشکوه دو پیام بسیار مهم دارد ، پیام اول این حضور حماسی برای کشور و برای ملت ایران است و آن پیام ایجاد امید در دل مردم است ، همچنین پیام دوم این حضور حماسی برای دشمنان است که آن پیام ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان و معاندین نظام و انقلاب می باشد.   

 

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، هشت دهستان و ۲۲۶ روستا دارد که تعدادی از روستاها در حریم مرز واقع هستند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از