پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-14 21:53 - شماره خبر : 8628 0
معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران:

بسیج حقوق‌دانان باید مدافع حقوق بشر باشد

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: لازم است که همه آزادی‌خواهان و حقوق‌دانان واقعی و همه مدافعان حقیقی حقوق بشر با هم متحد شوند و یک اتحاد بزرگ علیه این ظلم، جنایت و حاکمیت شوم غربی شکل دهند و از حقیقت دفاع کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سردار محمدرضا نقدی در همایش سراسری مدافعان حقوق بشر انقلاب اسلامی و گرامیداشت روز بسیج حقوق‌دانان که صبح امروز یک‌شنبه برگزار شد، اظهار داشت: امروز وقت یک انقلاب بزرگ حقوقی فرا رسیده است چرا که حاکمیت نظام حقوقی منبعث از تمدن غربی آزمایش خود را پس داده و همه قوانین حقوق بشری را زیر پا می‌گذارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: در نظام حقوق غرب، تجاوز و اشغال یک سرزمین جرم نیست و مشروع است، اما دفاع برای بازپس‌گیری سرزمین اشغال شده جرم و تجاوز به شمار می‌آید.

نقدی اذعان کرد: در اصول حقوق بشر غربی، قتل عام هزاران کودک بی‌گناه و ایجاد زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌های گوانتاناما و ابوغریب مشروع و قانونی تلقی شده اما در مقابل زندانی کردن مجرمانی که دست در دست آنها مرتکب قتل و جرم می‌شوند، خلاف قانون است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به کودتای ۲۸ مردادماه ۱۳۳۲، خاطرنشان کرد: در ارکان حقوق بشر دولت‌های غربی، دفاع‌کردن و محروم‌کردن یک ملت از آزادی خودشان در ۲۸ مردادماه ۱۳۳۲، یک کار درست و سنجیده است؛ در حالی که دموکراسی و نظام مبتنی بر آرای مردم که در طول ۴۵ سال انتخابات برگزار کرده و همه امور آن بر اساس آرای مردم است، نظام دیکتاتوری می‌دانند.

وی در ادامه افزود: نظام حقوق بشر غربی متجلی از شاخص‌های نظام حقوقی بد است، چرا که در این نظام قتل ۱۴ هزار زن در طول ۱۰ ماه مجاز و مشروع دانسته می‌شود و هیچ‌گونه اهمیتی ندارد، اما در مقابل برای مرگ طبیعی یک خانم باید تمام جهان به خروش در بیاید که این نشان از سیاست غیربشری علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

نقدی تأکید کرد: اکنون زمان یک انقلاب بزرگ برخلاف و علیه نظام ظالمانه غرب و حقوق غیربشری آن فرا رسیده لذا لازم است که همه آزادی‌خواهان و حقوق‌دانان واقعی و همه مدافعان حقیقی حقوق بشر با هم متحد شوند و یک اتحاد بزرگ علیه این ظلم، جنایت و حاکمیت شوم غربی شکل دهند و از حقیقت دفاع کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اتحاد علیه ظالمان در سالن اجتماعات شکل نمی‌گیرد بلکه در میدان دفاع از حقوق مظلوم شکل می‌گیرد، حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «حق گرفتنی است و حق با تلاش به دست می‌آید»؛ بنابراین باید اتحاد در میدان عمل تشکیل دهیم.

وی گفت: هدف مشترک مظلومان عالم ایجاد یک جبهه علیه جنایت‌کاران است؛ اما در این راستا متأسفانه یک غفلت بزرگ صورت گرفته است چرا که تصور می‌شد مطالبه حق صرفاً با شعار دادن در خیابان‌ها و بیانیه دادن در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها کفایت کند، در حالی که دشمن ظلم کرده و در پرونده‌سازی پیش افتاده و مظلوم پرونده‌ای برای احقاق حق خود ندارد.

نقدی خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر ظالم برای مظلوم همواره پرونده‌سازی کرده است و امروز می‌بینیم که بیش از ۵۰۰ پرونده بر اساس اتهامات واهی علیه جمهوری اسلامی تشکیل شده و در دادگاه‌های یک‌طرفه رأی به نفع خود صادر کرده‌اند در حالی که آگاه هستند که این اتهامات هیچ ارتباطی با جمهوری اسلامی ندارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: با وجود همه ظلم‌هایی که در حق مردم ایران شده است اما آن را در حد تظاهرات و بیانیه مجسم کردیم در حالی که این‌ها باید پرونده‌سازی و مستند‌سازی می‌شد که به صورت جدی احقاق حق انجام شود چرا که با احقاق حق است دشمن رسوا خواهد شد.

نقدی در ادامه تأکید کرد: با تشکیل پرونده‌های مشترک در امت اسلامی، اتحاد در میدان شکل خواهد گرفت، لذا رسالت تشکیل بسیج حقوق‌دانان در کانون اسلام برای تحقق این هدف است که با تشکیل و پیگیری پرونده جنایت‌های دشمنان با اتحاد این نظام ظالمانه را رسوا کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان گفت: حقوق‌دانان سازمان بسیج حقوق‌دانان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید مدافعان حقوق بشر باشند و حقوق بشر واقعی را به جهانیان نشان دهند، چرا که این مقدمه اتحاد و براندازی نظام ظالمانه است.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/NEbgD
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار