حالت تاریک
رئیس دانشگاه پیام نور سرپل‌ذهاب:

بصیرت و تفکر استراتژیک شاخصه دانشجویی است

بصیرت و تفکر استراتژیک شاخصه دانشجویی است

رئیس دانشگاه پیام نور سرپل‌ذهاب گفت: دانشجویان باید گفتگوی علمی و دیالوگ داشته باشند، دارای بصیرت و تفکر استراتژیک باشند و فهم دقیق و کاملی از مسائل داشته باشد.

محمدرئوف حیدری‌فر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، با اشاره به نقش دانشگاه و دانشجو، اظهار داشت: جریان ملی‌گرایی سال ۱۳۳۲ با تلاش‌های مصدق و کوتاهی دست استکبار از کشور ایران و شهادت سه تن از دانشجویان آن زمان موجب نام‌گذاری یک روز به‌عنوان روز دانشجو در تقویم جمهوری اسلامی ایران شد.

وی تصریح کرد: اوج استکبار جهانی اکنون در غزه قرار دارد، جنایاتی که امروزه در فلسطین رخ می‌دهد قلب هر انسانی را به درد می‌آورد، این حجم از کودک‌کشی رژیم غاضب صهیونیستی در هیچ کجای جهان دیده نشده است.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان سرپل‌ذهاب ادامه داد: دانشجویان هم باید درس بخوانند، هم باید مطالعه کنند و هم باید جهانی بیندیشند اما محلی عمل کنند در واقع دانشجویان باید گفتگوی علمی و دیالوگ داشته باشند، دارای بصیرت و تفکر استراتژیک باشند و فهم دقیق و کاملی از مسائل داشته باشد.

حیدری‌فر خاطرنشان کرد: دانشجویان باید در برابر مسائل مختلف واکنش نشان دهند در واقع آن‌ها امروز در برابر سیاست‌های استعمار، رژیم غاضب و کودک‌کش صهیونیستی حق اعتراض دارند.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان باید اهل مطالعه و پیشرفت در حوزه علمی باشند، افزود: دانشجویان باید به دنبال کسب سواد باشند و در رشته تحصیلی خود خبره باشند و تنها برای گرفتن مدرک اقدام به تحصیل نکنند.

حیدری‌فرد مهمترین و اصلی‌ترین دغدغه دانشجویان و پرسنل دانشگاه پیام نور شهرستان را بازسازی ساختمان آموزشی دانشگاه دانست و از مسئولان خواست این موضوع را به‌صورت جدی دنبال کنند.

وی درپایان افزود: با وجود تمام تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده از زلزله سال ۹۶ تاکنون تنها دانشگاهی که بازسازی نشده دانشگاه پیام نور سرپل‌ذهاب است و هیچ بودجه‌ای برای بازسازی آن اختصاص نیافته است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از